9 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Babalar Günü hediyeleri
Haberler

En çok talep edilen “Babalar Günü” hediyeleri…

Gizem Yıldız
17 Haziran 2024
3 dk okuma

Jenerasyon ve yaşam alışkanlıkları değiştikçe “babaların” profilinde de değişimlerin gerçekleştiğine işaret ediyor Marketing Türkiye adına PRAGMA’nın gerçekleştirdiği “Modern Babalar” araştırması. Öyle ki Baby Boomer kuşağı bir yandan aralarındaki teknolojik uçurumu çocuklarının kapatmasını beklerken diğer yandan hızla dijitalleşiyor. Bunun bir sonucu olarak da çocuklarından en çok teknolojik hediyeler bekliyorlar. Çalışma babaların kendilerini geçmişten farklı olarak daha çok “eğlenceli”, “uyumlu”, “sorumluluk sahibi” ve “özgürlükçü” olarak tanımladığını gösteriyor.

Y kuşağı babalar YouTube’da

Günümüzde dijital platformların popülaritesine rağmen babalar en fazla ulusal/uluslararası TV kanallarını takip ediyorlar (yüzde 80). Netflix, Disney+ gibi platformlar ise bu sıralamanın en sonunda yer alıyor (yüzde 62). Dijital platformları en fazla “sessiz kuşak” olarak da bilinen Baby Boomers kuşağındaki babalar takip ediyor. YouTube ise Y kuşağı babaların favorisi.

Netflix açık ara lider

En çok talep edilen “Babalar Günü” hediyeleri…

Babaların üye olduğu dijital platformlar arasında en popüler olanı Netflix (yüzde 81). Onu yüzde 44 ile Exxen, yüzde 40 ile Amazon Prime takip ediyor. BluTv ve Disney+ da babaların ilgisinden hatırı sayılır bir pay almayı başarıyor. Tabii (yüzde 18) ve Gain (yüzde 10) ise listenin sonunda yer alan platformlar.

Facebook’tan vazgeçmiyorlar…

Babaların en fazla takip ettiği sosyal medya mecralarında Instagram yüzde 90 ile başı çekiyor. Ancak Instragram’ınki belirgin bir liderlik değil. Zira babaların, Facebook’u da neredeyse Instagram kadar kullandıkları dikkat çekiyor (yüzde 89). Facebook’u en çok tercih eden kitlenin sorumluluk sahibi babalar olması da öne çıkan veriler arasında. Liste sıralaması YouTube (yüzde 80), X (yüzde 66), LinkedIn (yüzde 29), TikTok (yüzde 27) ve Pinterest (yüzde 20) şeklinde devam ediyor.

“Gibi” ile keyifler yerinde

Babaların komedi ihtiyacını karşılayan “Gibi” dizisi (yüzde 19) dijital platformlarda takip edilen diziler arasında başı çekiyor. Akabinde ise yüzde 7 ile “Şüphe” geliyor. Babaların yüzde 38’i ise dijital platformlarda herhangi bir diziyi takip etmediğini ifade ediyor. Televizyon kanallarında takip edilen programlara bakıldığında ise yüzde 39 ile Survivor zirvede yer alıyor.

Babalar online market alışverişine mesafeli

Babalar alışveriş yaparken en çok marketleri (yüzde 40) tercih ederken, mağazalar (yüzde 21), pazarlar (yüzde 20) ve e-ticaret siteleri (yüzde 19) de önemli oranda kullanılıyor. Söz konusu dağılım, babaların alışveriş alışkanlıklarında çeşitliliği benimsediklerini ve farklı ihtiyaçlarına göre uygun satış noktalarını seçtiklerini gösteriyor. Marketlerin günlük ve temel ihtiyaçlar için, mağazaların spesifik ürünler için, pazarların taze ve yerel ürünler için, e-ticaret sitelerinin ise kolaylık ve çeşitlilik için tercih edildiği söylenebilir.

Sepetler Trendyol’da doluyor

Babaların eli e-ticaret siteleri arasında en fazla Trendyol’a gidiyor. Hepsiburada ise kendini daha çok eğlenceli olarak tanımlayan babalar tarafından tercih ediliyor (yüzde 90). Kendilerini geleneksel olarak tanımlayan babaların ise yeniliğe daha kapalı bir yapıya sahip oldukları için, daha fazla tercih edilen ve daha sık göz önünde bulunan siteleri tercih ettikleri görülüyor.

Çocuklar teknoloji elçisi

En çok talep edilen “Babalar Günü” hediyeleri…

Babalar Günü’nde babaları en çok teknolojik hediyeler mutlu ediyor. En çok tercih ettikleri marka ise Apple (yüzde 79) oluyor. Onları en çok mutlu edecek hediye kategorileri arasında ikinci sırada giyim yer alıyor.

Giyimdeki marka tercihlerinde ise Mavi (yüzde 42), Zara (yüzde 34) ve Kiğılı (yüzde 17) öne çıkıyor. Aksesuarda öne çıkan marka tercihleri Ray-Ban (yüzde 28), Sarar (yüzde 22), Apple (yüzde 20), Damat (yüzde 18) ve Rolex (yüzde 13) olurken kozmetik kategorisinde liderliği Avon üstleniyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye adına PRAGMA’nın gerçekleştirdiği “Modern Babalar” araştırması, 08-11 Mayıs 2024 tarihleri arasında online olarak gerçekleştirildi. Örneklem oluşturma için PRAGMA Panel’in katılımcılarından yararlanıldı. Araştırmada, Türkiye temsili NUTS 1 bölgesine dahil 12 ilde, 25-64 yaş aralığında toplamda 1000 babaya ulaşıldı. Araştırma katılımcıları arasında doğum yılı 1964 öncesi olan (Baby Boomers) babaların oranı yüzde 4, 1965-1976 olan (X kuşağı) babaların oranı yüzde 24, 1977-1995 olanların (Y kuşağı) oranı yüzde 58, 1996 ve sonrası olanların (Z kuşağı) oranı ise yüzde 14 olarak kaydediliyor.

featured Modern Babalar PRAGMA
1 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
2 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
3 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
4 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
5 Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Güncel Haberler
Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Tüketici artık "fırsat avcısı" değil, "değer koleksiyoncusu"
Tüketici artık “fırsat avcısı” değil, “değer koleksiyoncusu”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ayın en çok konuşulan oyuncuları!
Haberler
Ayın en çok konuşulan oyuncuları!
Marketing Türkiye
6 Eylül 2025
The Ordinary "Periodic Fable" ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Haberler
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Sena Tufan
4 hafta önce
Beyaz yakalının hayatı mobil AI ile nasıl kolaylaşıyor?
Haberler
Beyaz yakalının hayatı mobil AI ile nasıl kolaylaşıyor?
Advertorial
10 Eylül 2025
Chrome durdurulamıyor: Pazar liderliğini rekorla güçlendirdi
Haberler
Chrome durdurulamıyor: Pazar liderliğini rekorla güçlendirdi
İrem Alimoğlu
3 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.