7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
CEO'ların gündeminde neler var?
Haberler

CEO’ların gündeminde neler var?

Marketing Türkiye
18 Haziran 2024
3 dk okuma

Uluslararası danışmanlık, denetim ve vergi hizmetleri şirketi EY (Ernst&Young), CEO Görünümü 2024 Araştırma’nın sonuçlarını açıkladı. Dünya çapında 21 ülkeden 1.200 CEO ve 300 kurumsal yatırımcının katılımıyla hazırlanan rapor, hızla değişen küresel ekonomik ortamda yönetim kurulu gündemi öncelikleri hakkında önemli veriler sunuyor.

Rapora göre; CEO’lar yakın gelecekteki beklentileri ve gelecekteki büyüme yatırımları için sermaye yaratmak üzere adım atmaya geçtiğimiz yıla göre daha istekli, ancak zorlu piyasa koşullarında kısa vadeli getirilere odaklanmaya devam ediliyor. CEO’ların yüzde 60’ı şirketlerinin gelir artışı konusunda daha iyimser olduklarını söylerken, yüzde 65’i de işletmelerinin kârlılığı konusunda daha olumlu düşünüyor.

Büyüme ve verimliliği artırmak için yapay zekâ (AI) da dahil olmak üzere teknolojiye yatırım yapmak, CEO’ların neredeyse yarısı (yüzde 47) için önümüzdeki yıl boyunca en önemli öncelik olarak görülüyor. Veri yönetimi ve siber güvenliğin geliştirilmesi (yüzde 45) ve işlerinin her alanında uçtan uca maliyetlerin yönetilmesi (yüzde 38) de şirketler için önemli stratejik öncelikler olmaya devam ediyor.

CEO’lar ve yatırımcılar sürdürülebilirlik konusunda farklı düşünüyor

Araştırmaya katılan CEO’ların yarısından fazlası (yüzde 54) net sıfıra ulaşmak için sürdürülebilirlik konularına 1 yıl öncesine göre daha fazla önem veriyor. Yatırımcılar ise çevresel, sosyal ve kurumsal yönetişim (ESG) konularına daha az odaklanıyor. Kurumsal yatırımcıların üçte birinden fazlası (yüzde 35) sürdürülebilirliğin yatırım portföyleri için 1 yıl öncesine göre daha düşük bir öncelik olduğunu söylüyor.

CEO’lar birleşme ve satın almalara daha olumlu yaklaşıyor 

CEO’lar, birleşme ve satın almalara kısa vadeli önceliklerini çözmek için büyük ölçüde teknoloji, yeni üretim yetenekleri veya yenilikçi girişimler elde etme arzusuyla sıcak bakıyor. CEO’lar ve kurumsal yatırımcılar, 2023’teki durgun işlem ortamına kıyasla birleşme ve satın almalar (M&A) için olumlu bir bakış açısına sahip. CEO’ların çoğu önümüzdeki 1 yıl içinde yapılacak işlemler ve stratejik ortaklıklar ile M&A gibi işlem fırsatlarını takip etmek istiyor. Araştırmada, satın alma işlemleri için en önemli stratejik itici gücün ne olduğu sorulduğunda ise teknoloji, yeni üretim kabiliyetleri veya yenilikçi girişimler edinmek (yüzde 40), pazar payını büyütmek (yüzde 33) ve yeni coğrafyalara erişmek (yüzde 32) ilk üç itici güç olarak öne çıkıyor.

“CEO’lar hem satın alma hem de satış konusunda daha istekli”

EY Türkiye Strateji ve Kurumsal Finansman Bölüm Başkanı Özge Gürsoy Büyükavşar raporla ilgili değerlendirmesinde şunları söyledi:

CEO'ların gündeminde neler var?
Özge Gürsoy Büyükavşar
EY Türkiye Strateji ve Kurumsal Finansman Bölüm Başkanı

“CEO’ların iş görünümleri konusunda daha olumlu olduklarını ve çoğunluğun uzun vadeli hedeflerini hızlandırmaya veya gerçekleştirmeye kararlı olduklarını görmek güven verici. CEO’lar kısa vadeli baskılara karşı savunmacı önlemler almayı; uzun vadeli zorunluluklarla dengeliyor.

Genel birleşme ve satın alma (M&A) piyasasında baktığımızda ise hala önemli zayıflık alanları bulunsa da bu raporda görüyoruz ki yöneticiler, Ocak ayındaki CEO anketinden bu yana hem satın alma hem de satış konusunda daha istekli. CEO’ların en önemli birleşme ve satın alma önceliğini genel stratejileriyle uyumlu olarak, rakiplerin önüne geçmek için gereken yenilikçi teknoloji; yeni ürün modellerine erişmek ve bu yönde yenilikçi girişimleri satın almak. Öte yandan; birleşme ve satın almalar, CEO’ların ve kurumsal yatırımcıların uzun vadeli sürdürülebilir değer yaratılması birlikte daha iyi çalışabilecekleri önemli bir alan. 

Kısa vadeli öncelikler ile uzun vadeli hedefleri dengelemek için şirketlerin “birlikten kuvvet doğar” söylemini dikkate alarak özellikle zorlu pazarlarda birlikte çalışması, yatırımcılardan ve hükümetlerden gerekli finansmana ve teşviklere erişebilmeleri açısından önemli. Böylece daha sürdürülebilir faaliyetlere geçişlerini hızlandırabilirler.”

Raporun tamamına EY Web sitesi üzerinden ulaşılabilir.

Marketing Türkiye C Level Club üyeleri yaza merhaba dedi!

featured
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Haberler
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Nafizcan Önder
2 Haziran 2025
Pepsi’den futbola "taze" bir bakış: Kadın futbolcularla yazılan yeni bir efsane
Haberler
Pepsi’den futbola “taze” bir bakış: Kadın futbolcularla yazılan yeni bir efsane
Nafizcan Önder
22 Mayıs 2025
IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Devrim, IAB Europe Yönetim Kurulu'nda
Haberler
IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Devrim, IAB Europe Yönetim Kurulu’nda
Nafizcan Önder
26 Mayıs 2025
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Haberler
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.