29 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk girişimciler reklamın şifresini çözdü!
Haberler

Türk girişimciler reklamın şifresini çözdü!

Sena Tufan
11 Mayıs 2024
3 dk okuma

Reklam analiz platformu Alladsof ve KONDA Araştırma iş birliği ile geliştirilen Alladsof Reactions teknolojisi sayesinde Türkiye’de yaşayan farklı hedef kitlelerin hangi ortak özelliklere sahip reklamları beğenip beğenmeyeceği öngörülebiliyor.

1 milyon sterlin yatırım ile 5 yıllık bir süre içinde geliştirilen Alladsof teknolojisi, 200 bin boyutlu bir uzayda televizyon reklamlarını atomik parçalarına ayırarak analiz ediyor. Bu sayede ortak kümeler altında reklamları birbiriyle benzeştirerek ayrışma noktalarını tespit edebiliyor. Bu veri kümeleri KONDA Araştırma’nın Türkiye temsili bir örneklemle gerçekleştirdiği Türkiye Reklam Algıları Araştırması ile birleştiğinde farklı demografi ve yaşam tarzına sahip insanların hangi tip reklamları beğendiği ortaya çıkıyor.

Markaların ajanslarına reklam siparişi verirken ve gelen fikirleri değerlendirirken faydalanabileceği bu teknoloji sayesinde bir reklamın farklı hedef kitleler üzerindeki etkisi henüz senaryo aşamasındayken tespit edilebiliyor. Bu durum reklam etkisini ölçmek için maliyetleri asgari seviyeye indirirken, yayınlanacak reklamın etkisini maksimize ediyor.

3 Mayıs 2024 Cuma günü Soho House Istanbul’da Türkiye’nin en büyük reklam verenlerinin katılımıyla gerçekleşen ve Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen, Reklam Verenler Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ayşen Akalın, Havas Istanbul Genel Müdürü Dr. Cüneyt Devrim ve Prof. Dr. Gresi Sanje’nin konuşmacı olarak yer aldığı Türkiye Reklam Algıları Zirvesi’nde Alladsof Kurucusu Nuri Gülver ve Konda Araştırma Genel Müdürü Aydın Erdem reklam sektörünü yakından ilgilendirilen verileri sektör profesyonelleri ile paylaştı.

Türkiye’de ilk kez açıklanan Reklam Beğeni Skoru 3.43 ile ortalamanın üzerinde konumlanırken, reklamın diğer reklamlardan farklılaşmasını ölçen Reklam Özgünlük Skoru 2.56 ile ortalamanın altında kaldı.

İzlenen her 5 reklamdan 3’ü için “Tepki Vermedim” reaksiyonu seçilirken, izleyiciler reklamların yüzde 25’ini “Sıradan” olarak tanımladı.

Türk girişimciler reklamın şifresini çözdü!

30 saniyeden uzun reklamlar tüm hedef kitleler tarafından daha kolay anlaşılırken, “Heyecanlandım” reaksiyonuna sahip reklamlar beğeni, anlaşılırlık, hatırlanma, farklılaşma dahil tüm kriterlerde en yüksek puanı aldı.

Türk girişimciler reklamın şifresini çözdü!

İçinde “Ünlü Şarkı” bulunan reklamlar izleyicilerde “Duygulandım” reaksiyonunu tetiklerken; içinde “Jingle” bulunan reklamların “Heyecanlandım” reaksiyonunu en yüksek oranda etkilediği ortaya çıktı.

“Ev Hanımı” ve “Öğrenci” hedef kitle gruplarının Reklam Hatırlama Skoru tüm kitlelerin üzerinde çıkarken, “Emekli” ve “İşsiz” kitlelerinin Reklam Hatırlama Skoru en düşük seviyede kaydedildi. Türkiye’de yayınlanan reklamların yüzde 51’ini temsil eden Sarı ve Turuncu reklam kümeleri tüm kriter ve tüm hedef kitlelerde en düşük skorları alırken beğeni kriterinde Kırmızı küme, satın almaya olan etki kriterinde ise Mavi küme ilk sırada yer aldı.

Türk girişimciler reklamın şifresini çözdü!

Dini Muhafazakar kitle, içinde “korku” temalı bir içgörü barındıran reklamları daha fazla beğenirken, Modern ve Geleneksel Muhafazakar kitle içinde “daha fazla” içgörüsü olan reklamları diğer kitlelere oranla daha fazla beğendi.

Türk girişimciler reklamın şifresini çözdü!

Beyaz Yakalılar “değer iletişimi” yapılan reklamları diğer kitlelere oranla daha fazla beğenirken, bu tip reklamların bu kitlede satın alma kararını da diğer kitlelere göre daha fazla etkilediği görüldü. Cumhuriyet Halk Partisi seçmeni izlediği reklamlara Ak Parti seçmenine oranla daha yüksek puan verme eğilimi gösterirken, dini muhafazakar hayat tarzına sahip kitle reklamların satın alma kararını en az etkilediği hedef kitle oldu.

Türk girişimciler reklamın şifresini çözdü!

İçinde “Çocuk” oyuncu olan reklamlar diğer oyuncu türlerine oranla daha fazla beğenilirken, içinde “Tarihi Figür” bulunduran reklamların hatırlama skorunun daha yüksek olduğu görüldü.

Ünlü seçiminin reklam beğenisine olan etkisi incelendiğinde reklamda “Ulusal Figür” ve “Sporcu Figür” kullanımının “Aktör” ve “Aktris” mesleklerini geride bırakarak reklam beğenisini daha fazla etkilediği görüldü.

Alladsof Kurucusu Nuri Gülver’in verdiği ilk bilgilere göre Alladsof teknolojisi şu anda tüm reklam verenler tarafından yoğun bir ilgiyle takip ediliyor. Mayıs ayında programa sadece 10 markanın kabul edileceğini ve Mayıs ayı kontenjanının lansman günü dolduğunu açıklayan Gülver; Alladsof teknolojisini elektriğin cadına benzeterek markalarda bu teknoloji için gerekli alt yapının kurulmasının her şeyden önemli olduğunun altını çiziyor.

Haziran ayında 20 marka daha kabul edeceğini açıklayan Alladsof başvuruları alladsof.com/apply adresi üzerinden yapılabiliyor.

KONDA Alladsof ile pazarlama iletişimcilerinin işi hem kolay hem zor olacak…

featured
1 İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
4 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
5 123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
Güncel Haberler
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
Makarnanın mutlulukla ne ilgisi var?
Makarnanın mutlulukla ne ilgisi var?
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
Haberler
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Trendyol ve Castle Investments, Ankara'da kurulacak veri merkezi için güçlerini birleştirdi
Haberler
Trendyol ve Castle Investments, Ankara’da kurulacak veri merkezi için güçlerini birleştirdi
Nafizcan Önder
28 Mayıs 2025
Liderlerin AI çağında ayakta kalabilmeleri için geliştirmesi gereken 5 yeni davranış
Haberler
Liderlerin AI çağında ayakta kalabilmeleri için geliştirmesi gereken 5 yeni davranış
Marketing Türkiye
1 Mayıs 2025
Çalışana yemek desteği sunan işveren sayısı arttı
Haberler
Çalışana yemek desteği sunan işveren sayısı arttı
Sena Tufan
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.