2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Meta AI
Haberler

Meta, yapay zeka konusunda gözünü kararttı: “Meta AI”

Gizem Yıldız
20 Nisan 2024
1 dk okuma

Meta, yapay zeka yarışında geri dönüş sinyalleri veriyor. Şirket, geçtiğimiz Eylül ayında tanıttığı AI asistanını agresif bir şekilde platformlarına entegre ediyor ve aynı zamanda Llama 3 adlı yeni nesil büyük dil modelini duyuruyor.

ChatGPT ile başlayan yapay zeka sohbet robotu yarışında Meta zirveye oynamak istiyor. Bu amaçla geçen Eylül’de tanıtılan Meta AI asistanı, artık Instagram, Facebook, WhatsApp ve Messenger’a entegre ediliyor. Meta’nın yapay zekası süreç içinde Facebook akışında da görünmeye başlayacak. Kullanıcıların Meta uygulamaları üzerinden sohbet edebileceği asistan, artık bağımsız bir web sitesi üzerinden de erişilebilir konumda.

Kuşkusuz Meta AI’ın ChatGPT’ye rakip olması için, altında yatan modelin de en az onun kadar iyi, hatta daha iyi olması gerekiyor. İşte bu yüzden Meta, açık kaynaklı modelinin yeni büyük sürümü olan Llama 3’ü duyurdu. Meta, Llama 3’ün kendi sınıfındaki rakip modellerden önemli ölçütlerde daha iyi performans gösterdiğini ve kodlama gibi görevlerde genel olarak daha başarılı olduğunu iddia ediyor.

Meta CEO’su Mark Zuckerberg, “Hedefimiz, Meta AI’ı dünyada insanların özgürce kullanabileceği en zeki yapay zeka asistanı yapmak. Llama 3 ile bunu başardığımızı hissediyoruz” diyor.

“Meta AI, bir soruyu yanıtlamak için hem Bing ve hem de Google’dan gerçek zamanlı arama sonuçları elde edebilen tek yapay zeka asistanı. Hangi arama motorunun kullanılacağına Meta karar veriyor. Asistanın görüntü oluşturma yeteneği de animasyon ve GIF oluşturmak üzere yükseltildi ve artık yüksek çözünürlüklü görüntüler anında oluşturulabiliyor” diyor Meta Head of Generative AI Ahmad Al-Dahle.

Bugüne kadar sadece ABD’de kullanılabilir durumda olan Meta AI, İngilizce olarak Avustralya, Kanada, Gana, Jamaika, Malavi, Yeni Zelanda, Nijerya, Pakistan, Singapur, Güney Afrika, Uganda, Zambiya ve Zimbabwe’de kullanıma sunuldu. Daha fazla ülke ve dil desteği ise yolda.

Yapay zekâ, farklı pazarlama disiplinlerinde nasıl konumlandırılmalı?

featured Meta AI
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google, antitröst davasında rahat nefes aldı! Chrome satılmayacak...
Haberler
Google, antitröst davasında rahat nefes aldı! Chrome satılmayacak…
İrem Alimoğlu
3 Eylül 2025
Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Haberler
Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Sena Tufan
4 hafta önce
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Haberler
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
Sena Tufan
13 Eylül 2025
SEO’dan GEO’ya geçiş: Markalar yapay zeka çağına nasıl ayak uyduruyor?
Haberler
SEO’dan GEO’ya geçiş: Markalar yapay zeka çağına nasıl ayak uyduruyor?
İrem Alimoğlu
27 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.