5 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Little Caesars’ın üç sırrı…

Little Caesars’ın üç sırrı…

Marketing Türkiye
10 Nisan 2024
4 dk okuma

Butik bir pizzacı kalitesinde ancak zincir restoranların fiyatlarıyla pizza servis ettiklerini söyleyen Little Caesars Türkiye CMO’su Pelin Çiftçioğlu, pazarlama stratejilerinin temelindeki üç sırrı; lezzet, erişilebilirlik ve uygun fiyat olarak sıralıyor… Little Caesars’ın yenilikçi yaklaşımıyla rakiplerinden farklılaştığını dile getiren Çiftçioğlu ile hem markanın pazarlama stratejisini hem de pazardaki trendleri konuştuk…

Little Caesars’ın Türkiye’deki pa­zarlama stratejisinin merkezinde hangi içgörüler var?

Tüm dünyada Little Caesars’ın pazarla­ma stratejisi üç temel dayanak üzerine kuruludur: Lezzet, erişilebilirlik ve uygun fiyat… Little Caesars Türkiye olarak biz de pazarlama stratejimizi bu üç dayanak üzerine kurguluyoruz. Lezzet odaklı olmak bunların başında geliyor. Tüm şubelerimizde günlük olarak hazırlanan taze hamur, mevsiminde seçilen taze domateslerle yapılan pizza sosu ve yüzde 100 mozzarel­la peyniriyle hazırlanan pizzamız sayesinde tüm zincir markalardan farklılaşarak; butik bir pizzacı kalitesin­de ve zincir restoranlar fiyatında pizza servis ediyoruz. Erişilebilirlik ilkemiz kapsamında ise müşterilerimizin bize her kanaldan erişebilmesi için kendi web sitemiz ve mobil uygulamamızın yanı sıra, satış kanallarıyla enteg­rasyon süreçlerine önem gösteriyoruz.

Marka tüketiciler tarafından nasıl algılanıyor ve bu algıyı nasıl geliştirmeyi planlıyorsunuz?

Little Caesars araştırma sonuçlarında eğlenceli, keyifli, yenilikçi, lezzetli ve erişilebilir bir marka olarak karşı­mıza çıkıyor. Bu da aslında bizim vermek istediğimiz mesajla örtüşüyor. Çatı iletişiminde lezzet, erişilebilirlik ve uygun fiyatı vurgulamakla beraber; farklı hedef kitle­lere özel yaptığımız kampanyalarla da eğlenceli ve keyif­li bir marka olduğumuzu vurguluyoruz.

Little Caesars’ın üç sırrı…

Sizi pazardaki diğer pizza zincirlerinden ayıran temel farklılıklar neler?

Little Caesars markasının global özelliklerini koruyarak, yeni tatlar yakalamanın peşindeyiz. Müşterilerimiz de bu yenilikçi yönümüzü çok seviyor. Pizzamızın lezzetine altın dokunuşlar yapan temel öğeleri pizza hamuru, do­mates sosu ve kullanılan peyniridir. Her gün restoranla­rımızda Little Caesar’ın bilgi birikimini butik bir pizzacı özeniyle harmanlayarak müşterilerimizle buluşturuyo­ruz. Hiçbir kızartma prosesine yer vermiyoruz, ürünle­rimiz sadece fırın kullanılarak üretiliyor.

Hedef kitlenize ulaşmak için hangi kanalları kullanıyorsu­nuz?

Yüksek kalite standartlarında, lezzetli bir pizzaya hızla ulaşmak isteyen herkes bizim hedef kitlemizin odağını oluşturuyor. Bu hedef kitleye ulaşmak için pazarlama stratejilerimizi daha çok dijital kanallar üze­rine konumlandırıyoruz. Kendi internet sitemiz ve mobil uygulamamız üzerinden yapılan satışları büyütmek ana hedefimiz olmakla birlikte üçüncü parti kanallarla da entegreli bir şekilde iletişimimizi konumlan­dırıyoruz.

Son dönemde özellikle “Gel-Al” konseptine odaklandığınızı görüyoruz. Bu stratejinin ardında nasıl bir içgörü var?

2023 yılında IPSOS ile gerçekleştirdiğimiz pazar araştırmaları sa­yesinde, müşteri gözündeki değer önerisi ve paranın karşılığını alma konularında derinlemesine incelemeler yapma fırsatı bulduk. Genel yeme içme ve pizza kategorilerindeki tüketici beklentileriyle “Gel-Al” ve “Eve Servis” tercih nedenlerini anlamak adına gerçekleştirdiğimiz bu araştırmalar, sunduğumuz hizmeti şekillendirmede kilit rol oynadı. Bu araştırmalar sayesinde pazarlama stratejimizi şekillendirecek önemli müşteri içgörülerine ulaştık. Öne çıkan içgörülerin başında, tüketicilerin QSR (hızlı servis veren resto­ran) kategorisinden her zaman için “Uygun fiyata, hızlı ve lezzetli ürün” bekledikleri geldi. Bu içgörüye paralel olarak enflasyonun yükseldiği dönemlerde; fiyat ve kalite dengesini korumak zor olduğundan; müşterilerin en büyük şikayeti, fiyatlara sürekli zam yapılıyor olması ve paranın karşılığını kalite bakımın­dan alabilme içgörüsüydü. Geldiğimiz noktada hem kendi kanallarımızı büyütmek hem de müşteri sada­katimizi arttırmak için kendi web sitemiz ve uygula­mamız üzerinden tüm pizzalarda yüzde 40 indirimi vermeye devam ediyoruz.

Yer aldığınız kategorideki en önemli konular­dan biri fiyat… Siz ürün fiyatlarını nasıl bir stratejiyle belirliyorsunuz?

Güçlü bir satın alma altyapımız var; bu altyapı sayesinde franchisee’nin alamayacağı kadar uygun fiyata hammadde temin edilir. Ayrıca tüm satış kanallarına özel anlaşmalarımız bulunuyor. Şube açıldığı anda ana sayfa bannerlarında yer alır ve tüm müşteri kitlesi anında otomatik olarak siparişe açılır. Full otomasyon sistemlerimizle satış kanallarına entegre olarak çalışır, bu sayede işçilik ve zaman konularını verimli bir prosesle yürütebilirler. Bunlar bir araya geldiğinde, uygun fiyatlı pizzayı kalite standartlarımızı koruyarak müşterilerimizle buluşturabiliyoruz.

Little Caesars’ın üç sırrı…

Little Caesars’ın müşterilerine sunmak istediği ideal deneyim nedir?

Her farklı satış kanalı için farklı iletişim stratejileri kur­gulasak da hepsinin temelinde müşte­rimize yaşatmak istediğimiz deneyim aynı: En kolay, en rahat ve en hızlı şekilde Little Caesars lezzetleriyle müşterilerimizi buluşturabilmek… Başlıca hedefimiz, müşterinin sipariş verme süresini en aza indirmek, daha önce verdiği siparişi kolaylıkla tekrar edebilir hale gelmesi ve Sezar’la Ka­zan sadakat programı sayesinde her dört dilim pizza biriktiren müşteri­lerimizin bedava pizza kazanmasına yardımcı olmaktır. Şikayetvar Ödül­leri’nde fast food kategorisinde ödül verilmeye başlandığı günden beri, Di­amond Ödül’üne layık görülmenin de gururunu yaşıyoruz.

Türkiye’deki pizza pazarını hangi trendler şekil­lendiriyor? Siz bu trendlere nasıl karşılık veri­yorsunuz?

Dünya genelindeki makro ve mikro trendlerin yakından takip edildiğinde pizza sektöründe, önemli bir büyüme potansiyeli bulunuyor. QSR pazarında 2022-2027 dö­neminde yüzde 19’luk bir büyüme tahmini yapılırken, pizza kategorisinde bu büyüme oranının yüzde 86’ya kadar çıkabileceği öngörülüyor. Bu büyümeyi etkileyen faktörler arasında, pizzanın kolay paylaşılabilir olması, kalite standartlarının belirgin olması, genç neslin artan online alışveriş alışkanlıkları ve yemek pişirme konu­sundaki isteksizliği, sadakat programları, sipariş anında uygulanan indirimler ve çeşitli ürün seçeneklerinin bu­lunması gibi faktörler yer alıyor. Little Caesars Türkiye ekibi olarak pizza pazarındaki trendlere uygun ürünler geliştirme konusunda öncüyüz. Müşteri dinamiklerini öngörerek hareket eden bir yaklaşımla, 10 malzemeden oluşan Çok Karışık Pizza gibi ürünler ortaya çıkardık. Ayrıca, paylaşımın önemli bir trend olması dikkate alı­narak, Sana Bana Ona Pizza, Sezar Puff gibi paylaşıla­bilir ve çoklu seçenek sunan ürünleri piyasaya sunduk.

Little Caesars’tan “Gel-Al” servisi yatırımı

featured
1 YouTube'da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report'ta!
YouTube’da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report’ta!
2 Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
3 Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
4 Dijital çağın sürpriz yumurtası "Blind Box"
Dijital çağın sürpriz yumurtası “Blind Box”
5 Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Güncel Haberler
Google, Apple ile dalga geçti: "Belki de telefonu değiştirmenin zamanı gelmiştir"
Google, Apple ile dalga geçti: “Belki de telefonu değiştirmenin zamanı gelmiştir”
"Yapay zekanın babası" Hinton uyardı: Kontrolden çıkabilecek bir zeka mı geliştiriyoruz?
“Yapay zekanın babası” Hinton uyardı: Kontrolden çıkabilecek bir zeka mı geliştiriyoruz?
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Amazon’un robot filosunda 1 milyon barajı aşıldı
Haberler
Amazon’un robot filosunda 1 milyon barajı aşıldı
Nafizcan Önder
3 Temmuz 2025
Ege’den hasat bezelye Michelin tavsiyeli restoran menüsünde
Haberler
Ege’den hasat bezelye Michelin tavsiyeli restoran menüsünde
Sena Tufan
12 Haziran 2025
Instagram'ın "soru kutucuğu" özelliği WhatsApp'a geliyor
Haberler
Instagram’ın “soru kutucuğu” özelliği WhatsApp’a geliyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
AÇEV, bir kez daha çocuklar için kıtaları aşmaya hazırlanıyor
Haberler
AÇEV, bir kez daha çocuklar için kıtaları aşmaya hazırlanıyor
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.