22 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’nin ilk yapay zekâ tabanlı ve etkileşimli reklam modeli: Bundle AI Studio
Haberler

Türkiye’nin ilk yapay zekâ tabanlı ve etkileşimli reklam modeli: Bundle AI Studio

Marketing Türkiye
29 Mart 2024
3 dk okuma

Türkiye’nin en yenilikçi reklam modeli Bundle AI Studio, lansmanının ardından kısa sürede Akbank, MediaMarkt, Samsung, Philips gibi farklı sektörlerden büyük markalarla birçok tanıtım ve kampanyayı hayata geçirerek, satış ve pazarlama sektöründe yankı uyandırdı.

Yeni marka iş birliklerinin şimdiden yolda olduğu bu teknolojinin detaylarını en merak edilen 6 sorunun cevabını, bu teknolojiyi geliştiren ve markalarla buluşmasını sağlayan yeni medya uygulaması Bundle’dan dinledik.

Türkiye’nin ilk yapay zekâ tabanlı ve etkileşimli reklam modeli: Bundle AI Studio

1. Bundle AI Nedir, ne zaman tanıtıldı?

Bundle AI Studio’nun ilk örneği geçtiğimiz Temmuz ayında ortaya çıktı. Açıkçası yapay zekâya bu kadar erken yatırım yapan bir şirket olmak bizim için hem bir meydan okuma oldu hem de bize büyük fırsatlar getirdi. Bu sayede dünyanın ilk yapay zekâ destekli etkileşimli içerik modelini ortaya çıkardığımız gibi, aynı zamanda bu modeli markaların kullanabileceği bir pazarlama mecrası haline getiren ilk şirket de olduk.

Kısacası Bundle AI Studio, konuya göre kişiselleştirilebilen içeriklerle yapay zekânın gücünü birleştiren bir “Smart assistant” olarak ortaya çıktı.

2. Bundle AI’ın arkasındaki teknoloji nedir ve ChatGPT’den ayrışan özellikleri nelerdir?

OpenAI API’lerini kullanarak yaptığımız prompt engineering ile konu özelinde kişiselleştirebilir bir asistan oluşturuyoruz. Bundle API’lerini kullanarak, her gün binlerce içerikle besleyip güncel tutuyoruz.

ChatGPT’nin zekâsını oyunda tutarken, ilgili konu özelinde daha da uzmanlaştırıp detaylı bilgilerle besliyoruz. Ses tonunu ve yaklaşımını istediğimiz ölçüde farklılaştırıyor, aynı zamanda tasarımını da beklentiler doğrultusunda uyarlayabileceğimiz tamamen modüler bir yapı sunuyoruz.

3. AI Studio çalışması nasıl ve kaç kişiye erişiyor?

Bundle markasının en güçlü erişim özelliklerinin başında kullanıcılarımızın telefonlarına gönderdiğimiz “bildirimler” geliyor. Her ay yaklaşık 1,5 milyon kullanıcımıza bu bildirimlerle dokunabiliyoruz. Bundle AI Studio, Bundle’ın bildirim kasını kullanarak çok hızlı bir erişimle viral etki yaratma gücüne sahip. Ayrıca her AI Studio çalışması SEO odaklı bir yaklaşımla oluşturuluyor, her ay 2,5 milyon kişiye ulaştığımız Bundle mobil ve web sitesinin display modelleriyle destekleniyor. 270 binden fazla takipçisi bulunan Instagram hesamızdan da yayılımı sağlanıyor.

4. AI Studio’nun markalara faydaları neler?

İnsanları konuşturmak, onlarla etkileşime girebilmek her markanın en büyük hedefi. Bundle AI Studio sayesinde bir kampanya ya da bir konu özelinde hedef kitledeki binlerce kişiyle etkileşime girmek mümkün. Segmentasyon kırılımları ile ulaştığımız on binlerce kişilik hedef kitlenizle gerçek zamanlı konuşma şansı veriyoruz.

Bunun dışında tüketici davranışlarında ölçmek istediğiniz tüm KPI’lara ulaşabiliyorsunuz. Binlerce soru içinde insanların bir ürün hakkındaki en büyük beklentileri, talepleri, merak ettikleri, hatta kimi zaman memnuniyetsizlikleri dahil benzersiz birçok veriye hızlı bir şekilde sahip oluyorsunuz.

Bundle AI Studio, sunduğunuz ürün/hizmet ya da bir sosyal sorumluluk kampanyası ile ilgili tüketicilerin tüm beklentilerini karşılayabilen, konu hakkındaki en derin meraklarını giderebilen kişisel bir asistan.

5. Tek proje özelinde ortalama kaç soru soruluyor?    

Soru sayısı tabii ki konsepte göre değişiyor ama minimum ve maksimum rakamları düşününce her ikisinin de beklentilerin çok üzerinde olduğu söylenebilir.

Şu ana kadar Bundle AI Studio’da bir proje özelinde alınan en düşük soru sayısı 11.439,

en yüksek sayı ise 48.256 oldu. Bu rakamların oldukça iyi olduğunu söyleyebiliriz çünkü insanları herhangi bir ödül kurgusu olmadan bir yapay zekâ modeliyle konuşturmak oldukça zor. Ama okurlarımız, Bundle AI Studio’da bunu büyük keyifle yapıyor.

Tüm projeleri dikkate aldığımızda bir kullanıcının Bundle AI’a ortalama 5 soru sorduğunu görüyoruz. Kimi zaman gün içinde etrafımızdaki insanlara bile bu kadar soru sormadığımız düşünülürse, bu çok iyi bir rakam. 

6. Tasarım ve yazılım süreçleri nasıl ilerliyor?

Projenin başlangıcından itibaren tüm tasarım süreçlerinde marka onayı ile ilerliyoruz. El sıkıştığımız format doğrultusunda sağlayacağımız marka konumlandırması için logo, CTA metni gibi gerekli kalemleri proje başlangıcında markadan talep ediyoruz. Tasarım süreçlerinin tamamlanmasının ardından marka onayı ile birlikte yazılım sürecini başlatıyoruz. Markadan gelen özel talepleri dikkate alarak “bot”u besliyor ve nihai ürünü paylaşıyoruz. Bu süreçlerde markadan halihazırda ellerinde bulunan, kampanyada kullanacağımız temel bilgileri ve logo gibi ana tasarım öğelerini almamız yeterli oluyor, kalan tüm süreci her detayıyla Bundle ekibi yürütüyor.

featured
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Vine efsanesi geri dönüyor: "DiVine"
Haberler
Vine efsanesi geri dönüyor: “DiVine”
Nafizcan Önder
4 gün önce
Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Haberler
Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Nafizcan Önder
22 Ekim 2025
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Haberler
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Haberler
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.