5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Unilever Food Solutions raporunu açıkladı! İşte lezzetin geleceğindeki 8 menü...
Haberler

Unilever Food Solutions raporunu açıkladı! İşte lezzetin geleceğindeki 8 menü…

Sena Tufan
27 Mart 2024
2 dk okuma

Unilever Food Solutions (UFS) 21 ülkede, 1600’den fazla şefle yaptığı iş birliği sonucunda geçtiğimiz yıl birincisini yayımladığı Geleceğin Menüleri Trend Raporu’nun ikincisini yayımladı.

Unilever’in Hollanda’daki Gıda İnovasyon Merkezi Hive’da 26 Mart’ta düzenlenen lansmanla gıda sektörüne sunulan rapor yoğun ilgi gördü. Dünyanın dört bir yanından katılımla gerçekleşen lansmana Türkiye’den Od Urla’nın Kurucu Şefi Osman Sezener de katıldı. Aynı zamanda online olarak canlı yayın ile de katılım sağlanan lansman, Türkiye’den HoReCa kanalının tüm paydaşları, gıda sektörü, sektör profesyonelleri ve basın tarafından da takip edildi.

Lezzetin geleceğindeki 8 trend

Geleceğin Menüleri Trend Raporu 2024, 250 UFS şefi olmak üzere toplamda 1600’den fazla profesyonel şefin öngörüleri dikkate alınarak hazırlandı. Z kuşağının gıda sektörü üzerindeki etkisine ve şefler için potansiyel fırsatlara ışık tutan raporda bu yıl 8 trend belirlendi.

Bu trendler; iyi hissettiren yiyecekler, karşı konulmaz sebzeler, gelenekten geleceğe lezzetler, paylaşma hazzı, düşük atıklı menüler, lezzet şoku, yerel lezzetler ve bitkiyle güçlendirilmiş protein oldu.

Türkiye için öne çıkan 8 trend

Raporda belirlenen 8 trend arasından Türkiye için öne çıkan 5 trend ise şöyle:

Karşı konulmaz sebzeler: Bu trendde, sebzelerin artık sadece dengeli bir öğünün parçası olmadığı, aynı zamanda tabakların merkezine yerleştiği vurgulanıyor.

Gelenekten geleceğe lezzetler: Yemeğin, tüketici için tanıdık hissettiren tabaklardan, şefin mirasına aşina olunan reçetelere kaymasına dikkat çekiliyor.

Düşük Atıklı Menüler: Bu trend, mutfaklarda sıfır atık misyonunun benimsenmesini sağlıyor.

Lezzet şoku: Düşünülmemiş kombinasyonlar ve sıra dışı lezzetler sunmanın radikal yolları yer alıyor.

İyi Hissettiren Yiyecekler: İyi yemeklerin insan sağlığının tüm yönlerini koruma ve beslenmedeki kritik rolünü kabul etmeye odaklanıyor.

Lansmanın konuşmacıları arasında; UFS Dünya Başkanı Star Chen, UFS Pazarlama Direktörü Angela Klute, UFS AR-GE Başkanı Hanny van Amerongen, Executive Şef Kees van Erp, Baş İnovasyon Şefi Evert Vermandel, Alchemist’in baş şefi Rasmus Munk, Darjeeling Express’in kurucusu Asma Khan, altı Avrupa şehrinde bulunan restoran zinciri NENI’nin kurucusu Haya Molcho, And/Or’un baş şefi ve sahibi Karen Shu, biyolog ve sürdürülebilir gıda savunucusu Diego Garcia-Vega, Google’ın bitki odaklı yenilikçi küresel gıda programı lideri Stijn Kuppens, UFS Küresel Gıda Sürdürülebilirlik Direktörü Dorothy Shaver, girişimci Jim Stolze ve Trend Lezzetler Bölüm Lideri Dianne Araneta yer aldı.

Şeflere yönelik bir işletme

UFS’nin, şeflerin mutfakta verimli çalışmalarını sağlayan ürünler sunduğunu ve tüketicinin trend yemeklere yönelik büyüyen arzusuna karşılık verdiğini dile getiren Star Chen, “UFS, şeflerin yönettiği şeflere yönelik bir işletme. Küresel şirket içi şef ağımızın sahip olduğu uzmanlık, güçlü markalarımız Knorr Professional ve Hellmann’s’ın fazlasıyla talep edilecek kadar üstün nitelikli ürünler geliştirmesinin yanı sıra şeflerin kısa sürede sıra dışı yemekler hazırlamalarına katkı sunan çözümler dahil bütün faaliyetlerimizi şekillendiriyor” dedi.

Unilever’in dondurma iş grubundaki en büyük pazarı Avrupa Mustafa Seçkin’e emanet…

featured
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
3 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
4 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
5 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Güncel Haberler
"Aile Markası" olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında...
“Aile Markası” olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında…
YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Aslanlarının sahipleri belli olmaya devam ediyor: Grand Prix kazanan projeler hangileri?
Haberler
Cannes Lions’da büyük ödüller sahiplerine ulaşmaya devam ediyor…
Sena Tufan
2 hafta önce
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
Haberler
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Hasçelikler evreninde bir "Dimes"
Haberler
Hasçelikler evreninde bir “Dimes”
Sena Tufan
3 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.