20 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pazarlamada “Yapan Zeka” Çağı Başladı: Bölüm 7 – Marka ekipleri
Haberler

Pazarlamada “Yapan Zeka” Çağı Başladı: Bölüm 7 – Marka ekipleri

Marketing Türkiye
24 Mart 2024
5 dk okuma

İletişim süreçlerinin deyim yerindeyse kalbinde yer alan markalar, gerek kendi iç süreçlerinde, ürünlerinde ve hizmetlerinde gerekse analiz, raporlama ve içerik üretimi gibi konularda yapay zekâ teknolojilerinden faydalanmaya başladı. Peki, marka temsilcileri yapay zekâ teknolojileri hakkında ne düşünüyor? Yapay zekâ, hangi konularda süreçlere ve pazarlama stratejilerine entegre oluyor? Tüm bu soruların yanıtları için sözü markalara bırakıyoruz.

Haber: Alp Hazar Büyükçulhacı, Duygu Su Ocakoğlu

Hiç olmadığı kadar hızlı ve esnek aksiyonlar alınabilecek

Pazarlamada “Yapan Zeka” Çağı Başladı: Bölüm 7 – Marka ekipleri
Nurçin Koçoğlu
Boyner Büyük Mağazacılık Pazarlama ve Marka Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı

✓ Yapay zekâ her sektörü olduğu gibi perakende sektörünü de dönüştürmeye başladı. Veri analizinin, içerik üretiminin ve özelleştirmenin, kişiye özel en iyi tekliflerle müşteriye gidebilmenin, görsel düzenlemenin, “conversational” yani müşteri ile birebir iletişime geçiren pazarlama araçlarının, müşteri beklentilerini anlamanın, dijital pazarlama optimizasyonunun ve hatta planlamasının yapay zekâ ile beraber gerçekleşebildiği döneme giriyoruz. Öte yandan artık perakendede otomatik fiyatlandırma, müşteri davranışlarının modellenmesi, ürün geliştirme gibi ürün odaklı alanlarda da hiç olmadığı kadar hızlı ve esnek aksiyonlar alınabilecek. Elbette bu durumun pek çok getirisi olacak ancak kurumsal itibar yönetiminde bilgi kirliliği ve şirket yönetimlerinin görsel ve ses anlamında manipüle edilmesine karşı bilgi güvenliği kalkanlarının oluşturulması da gerekiyor.

✓ Birden fazla yapay zekâ modelinin veya sisteminin birlikte çalışarak ortak bir hedefe ulaşmasını sağlayan sistemler üzerinde çalışmalarımıza başladık. Ürün bilgilerini online kanallarımızda tamamlama, arama, görsel tanımayla ürün bilgilerini tamamlama, müşteri beklentilerini anlama, kasa süreci optimizasyonu, bir sonraki alışveriş için kişiselleştirilmiş öneride bulunma gibi iş modelleri üzerine çalışıyoruz. Ayrıca müşteri yorumlarını Generative AI ile yorumlayan “Akıllı Yorum Özetleri”, ürün özelliklerini öne çıkararak içerikler oluşturan “Ürün İçerik Oluşturucu”, GenAI modelleri kullanarak kişiselleştirilmiş hediye önerileri sunan botu “Akıllı Hediye Asistanı”, müşterilerimizin online sitemiz üzerinde sadece aradıkları kelimelere uygun ürün bulmalarını değil aynı zamana anlam ve bağlamını anlayan yapay zekâ destekli arama asistan olan “AI Search” uygulamalarımız perakendede fark yaratacak adımlarımızdan olacak.

✓ Bir yandan yapay zekâ destekli moda koleksiyonumuzu Fabrika markamız adına çıkardık. Ayrıca yapay zekâyı iş gücümüzü verimli kullanmak adına önemli bir takım arkadaşı olarak konumlandırıyoruz. Özellikle pazarlama, finans ve insan kaynaklarında verimliliğimizi artıran, “Robotik Süreç Otomasyonu” projesi ile ortaya çıkan dijital takım arkadaşı BODİ ile bir süredir beraber çalışıyoruz.

✓ Yapay zekâ ve akıllı otomasyonlar ile birlikte dünyanın en büyük 12 ekonomisindeki yaklaşık 120 milyon çalışanın, gelecek üç yıl içinde yeniden eğitilmesi ya da yeni beceriler edinmesi gerekecek. Dolayısıyla World Economic Forum’da da altı çizilen istihdamda analitik düşünme ve analiz; yaratıcı düşünme, sosyal etki ve liderlik, büyük veri gibi öne çıkan başlıklar arasında yapay zekâ için markaların eğitime yatırım yapması ve teknolojiye teşvik eden bir şirket kültürü geliştirmesi önemli hale gelecek.

✓ Perakende sektöründe müşteri deneyimini öncelikleri arasına alan markalar için yapay zekânın CRM ekiplerinin eğitim, hedefleme ve teklif sunma kabiliyetini artıracağını ve kişiselleştirilmiş müşteri yolculuğu tasarlamada ekip arkadaşı olarak istihdama dahil edileceğini ön görüyoruz.

Yapay zeka yardımcısınız gittiğiniz her yere götürebileceksiniz

Pazarlamada “Yapan Zeka” Çağı Başladı: Bölüm 7 – Marka ekipleri
Onur Özdurak
Samsung Electronics Türkiye Mobil İş Birimi Strateji ve Ürün Direktörü

Yapay zeka yardımcısınız gittiğiniz her yere götürebileceksiniz
Yapay zekânın mobil teknoloji sektöründe devrim yaratacağına inanıyoruz. Uzun zamandır vaadedilen Yapay Zekâ geleceği artık elimizde, günlük kullanımda diyebiliriz.

✓ Yapay zekâ hayatın birçok alanını kolaylaştıracak, birçok sektörü dönüşüme zorlayacak ve çoğu iş yapma şeklini kökten değiştirecek. Bugün için geniş kitlelere ulaşacak şekilde en önemli değişim, iletişim engellerini kaldırmak ve iş üretkenliği alanlarında gerçekleşiyor.

✓ Örneklendirmek gerekirse; Galaxy S24 serisindeki “Live Translate” özelliği, metinleri, mesajları ve hatta canlı telefon görüşmelerini gerçek zamanlı olarak tercüme ederek çok temel bir iletişim engelini aşmamızı sağlıyor. Yapay zekâ destekli kamera ve ‘‘Generative Edit” özelliği çektiğiniz fotoğrafları profesyonel seviyede iyileştirmenizi sağlıyor. Bunun gibi uygulama alanları hızla çoğalacak ve yapay zekâ yardımcınızı gittiğiniz her yere cebinizde götürebileceksiniz.

✓ Dar çerçevede, yapay zekâ destekli sistemlerin süreçsel rutin görevleri otomasyon ile insan elinden alması negatif olarak konuşuluyor. Benim öngörüm daha pozitif; bir insanın yapay zekâ ile iş birliği halinde daha büyük bir zihin ve üretkenlik potansiyeline kavuşması, bu sayede boş zamanının artması ve böylece insan zihninin daha yaratıcı ve stratejik işlere yönlenmesi.

Yapay zeka destekli roller artacak

Pazarlamada “Yapan Zeka” Çağı Başladı: Bölüm 7 – Marka ekipleri
Tolga Ünvan
MediaMarkt Türkiye Pazarlama, E-Ticaret ve Kurumsal İletişim Direktörü

✓ Yapay zekâ, perakende sektöründe kişiselleştirilmiş müşteri deneyimleri sunarak büyük bir dönüşüm sağlayacak. Stok yönetimi ve lojistik gibi iş süreçlerinde otomasyon ve verimlilik artışı getirecek. Müşteri sadakati ve pazarlama etkinliğinin artırılmasında önemli bir rol oynayacak. MediaMarkt Türkiye olarak bu dönüşümün öncüsü olmayı hedefliyoruz.

✓ MediaMarkt Türkiye olarak yapay zekâyı, müşteri deneyimini zenginleştirmek ve iş süreçlerimizi verimli hale getirmek için kullanıyoruz. Örneğin, “Anne AI” ve “Yeni Yıl Hediye AI” projelerimizle, kişiselleştirilmiş öneri ve pazarlama stratejileri sunarak müşterilerimizin ihtiyaçlarına daha iyi yanıt verdik. Gelecekte, müşteri hizmetleri ve pazarlama stratejilerinde yapay zekânın kullanımını genişletmeyi planlıyoruz. Bu teknolojilerle, müşteri memnuniyetini artırmayı ve “Deneyim Şampiyonluğu” vizyonumuzu gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.

✓ Yapay zekâ, sektörümüzdeki iş yapış biçimini değiştirerek daha kolay hale getirecek. Rutin görevlerdeki otomasyon, çalışanları daha stratejik işlere yönlendirecek. Veri analizi, müşteri hizmetleri ve tedarik zinciri yönetimi gibi alanlarda yapay zekâ destekli roller artacak. İnsan becerilerine olan ihtiyaç, özellikle yaratıcılık ve stratejik düşünme gibi alanlarda devam edecek. Bu nedenle, çalışanlarımızı bu yeni teknolojilere uyum sağlayacak şekilde eğitmeye odaklanacağız.

Kişiselleştirilmiş pazarlamanın zirvesi!

Pazarlamada “Yapan Zeka” Çağı Başladı: Bölüm 7 – Marka ekipleri
Gökhanalp Arslan
Türkiye İş Bankası Yapay Zekâ Bölüm Müdürü

✓ Yapay zekâ, tüm sektörlere etki ettiği gibi finans sektöründe de önemli bir dönüşümü beraberinde getiriyor. Müşteri hizmetlerinden risk yönetimine, sahtecilik tespitinden ticaret stratejileri gibi kritik alanlara kadar geniş bir yelpazede etkin bir şekilde kullanılıyor. Aynı zamanda pazarlama faaliyetlerini de dönüştürüyor. Yapay zekâ, şirketlerin müşterileriyle etkileşimlerini, kampanya optimizasyonlarını ve pazar araştırmalarını nasıl yürüttüklerini yeniden şekillendiriyor. Pazarlama alanındaki en önemli katkılarından biri, büyük veri setlerinin analiz edilmesi ve bu verilerden anlamlı içgörüler elde edilmesi. Müşteri eğilimleri hakkında derinlemesine bilgiler sunarak, şirketlerin hedef kitlelerini daha iyi anlamalarını ve daha odaklı pazarlama stratejileri geliştirmelerini imkan tanıyor.

✓ Ayrıca YZ algoritmaları, bireysel müşteri tercihlerine ve davranışlarına göre özelleştirilmiş ürün ve hizmet önerileri sunabiliyor. Bu, müşteri deneyimini iyileştirirken, aynı zamanda satışa dönüş oranlarını ve müşteri sadakatini artırıyor. Özellikle içerik oluşturma konusunda üretken yapay zekâ, pazarlamacılara benzersiz bir avantaj sağlıyor. Bu, pazarlama ekiplerinin zaman ve kaynaklarını daha stratejik görevlere ayırmalarına olanak tanırken, aynı zamanda kişiselleştirilmiş içerik üretimini de kolaylaştırıyor.

“Pazarlamada ‘Yapan Zeka‘ Çağı” Dosyasında Yayınlanmış ve Gelecek Bölümler  

  1. Teknoloji & Geliştiriciler  
  2. Dijital   
  3. Çözüm ortakları ve platformlar  
  4. Medya planlama
  5. PR ve iletişim
  6. Kreatif çalışmalar
  7. Marka ekipleri  
  8. Medya kuruluşları      
  9. Yapay zekâ modülleri

Pazarlamada “Yapan Zeka” Çağı Başladı: Bölüm 5 – PR ve İletişim

featured
1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 İş dünyasında haftanın atamaları (7-13 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (7-13 Haziran)
4 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Mayıs ayında kredi kartlarıyla 1,7 trilyon TL’lik harcama yapıldı
Mayıs ayında kredi kartlarıyla 1,7 trilyon TL’lik harcama yapıldı
EGD 17. Ekonomi Basını Başarı Ödülleri sahiplerini buldu
EGD 17. Ekonomi Basını Başarı Ödülleri sahiplerini buldu
Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Vestel CEO'su Ergün Güler görevinden ayrılıyor
Haberler
Vestel CEO’su Ergün Güler görevinden ayrılıyor
İrem Alimoğlu
9 Nisan 2025
Portakal Çiçeği Karnavalı kebap yemenin de çiçek koklamanın da ötesinde…
Haberler
Portakal Çiçeği Karnavalı kebap yemenin de çiçek koklamanın da ötesinde…
Günseli ÖZEN
28 Nisan 2025
Hepsiburada ve Hepsipay markalarının ajans konkurları sonuçlandı
Haberler
Hepsiburada ve Hepsipay markalarının ajans konkurları sonuçlandı
Sena Tufan
6 Mayıs 2025
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Haberler
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sena Tufan
11 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.