
Tüketicisini şımartan markalar!
Marketing Türkiye için DORinsight’ın gerçekleştirdiği “Tüketiciyi Şımartan Markalar Araştırması” açıkça gösteriyor ki birini şımartmak zihnimizde “ona özel hissettirmek”, “mutlu etmek” ve “sevgimizi göstermek” anlamlarını taşıyor. Söz konusu kendimizi şımartmak olduğundaysa kendimize adeta bir “ödül” sunuyoruz. Şımartan Markalar dosyasının ilk bölümü “şımarmanın ve şımartmanın anatomisi“ne ışık tutmuştu… Peki birini şımartacaksak ayaklarımız bizi hangi mağazalara götürüyor? Gelin 11 farklı kategoride öne çıkan “Şımartan Markalar”ı birlikte inceleyelim…
Şımartan tatlı atıştırmalıklar

Şımartan çikolatalar

Şımartan ayakkabılar

Şımartan küçük ev aletleri

Şımartan teknoloji

Şımartan mağazalar

Şımartan makyaj malzemeleri

Şımartan vücut bakım ürünleri

Şımartan mücevherler

Şımartan diş bakım markaları

Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye adına DORinsight tarafından 9-11 Ekim 2023 tarihleri arasında yürütülen “Şımartan Markalar Araştırması”na A, B, C1, C2, D ve E SES gruplarına mensup 2 bin 200 kişi katıldı. CAWI yöntemiyle Napolyon paneli üzerinden yapılan araştırmada hedef kitle, Türkiye’nin temsilini yansıtan 18 yaş ve üzeri bireylerden oluştu.
Tüketicinizi yaşına göre şımartın!

DORinsight Saha Araştırma Müdürü
✓ Araştırmamız kapsamında gençlerin deneyim odaklı mutluluk arayışlarına karşın, orta yaş ve üzeri tüketicilerin mutluluk arayışlarında sevdiklerini memnun etmek için daha fazla zaman ve para harcama eğilimleri gözlemleniyor. Bu analiz, pazarlamacılara yaş gruplarına özel stratejiler oluşturmaları adına değerli bilgiler sunuyor.
✓ Sosyoekonomik statü; ekonomik daralma dönemlerinde tüketicilerin orta segment markalara yönelme eğilimleri, dayanıklı tüketim ürünlerinde orta segmentin uzun ömürlü ürünlerini tercih etmeleriyle öne çıkıyor. AB SES grubu içinde dahi orta segment alışveriş markalarının önem kazandığını gözlemliyoruz.
✓ Tüketici motivasyonları ve davranışlarına baktığımızda genç tüketicilerin kendilerini ve sevdiklerini mutlu etme motivasyonları orta yaş kullanıcılara göre daha düşük ve hayatlarındaki önemli anlarının çoğunu sosyal medya üzerinden paylaşma eğilimleri yüksek. Markaların bu segmentle bağ kurabilmek için sosyal medya stratejilerini güçlendirmeleri hayli kritik.
✓ Orta yaş ve üzeri tüketiciler grubuna baktığımızda; daha kişisel ve rafine bir dünyada bulunma eğiliminde olduklarını görüyoruz. Kendi mutluluklarına odaklanan bu tüketiciler, markalardan daha derinlemesine ve özgün deneyimler sunmalarını bekliyor. Pazarlamacılar, bu segmente özel içerik ve ürün stratejileri geliştirmeli.