29 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketicisini şımartan markalar!
Haberler

Tüketicisini şımartan markalar!

Nafizcan Önder
18 Şubat 2024
3 dk okuma

Marketing Türkiye için DORinsight’ın gerçekleştirdiği “Tüketiciyi Şımartan Markalar Araştırması” açıkça gösteriyor ki birini şımartmak zihnimizde “ona özel hissettirmek”, “mutlu etmek” ve “sevgimizi göstermek” anlamlarını taşıyor. Söz konusu kendimizi şımartmak olduğundaysa kendimize adeta bir “ödül” sunuyoruz. Şımartan Markalar dosyasının ilk bölümü “şımarmanın ve şımartmanın anatomisi“ne ışık tutmuştu… Peki birini şımartacaksak ayaklarımız bizi hangi mağazalara götürüyor? Gelin 11 farklı kategoride öne çıkan “Şımartan Markalar”ı birlikte inceleyelim…

Şımartan tatlı atıştırmalıklar

Tüketicisini şımartan markalar!

Şımartan çikolatalar

Tüketicisini şımartan markalar!

Şımartan ayakkabılar

Tüketicisini şımartan markalar!

Şımartan küçük ev aletleri

Tüketicisini şımartan markalar!

Şımartan teknoloji

Tüketicisini şımartan markalar!

Şımartan mağazalar

Tüketicisini şımartan markalar!

Şımartan makyaj malzemeleri

Tüketicisini şımartan markalar!

Şımartan vücut bakım ürünleri

Tüketicisini şımartan markalar!

Şımartan mücevherler

Tüketicisini şımartan markalar!

Şımartan diş bakım markaları

Tüketicisini şımartan markalar!

Araştırmanın Metodolojisi

Marketing Türkiye adına DORinsight tarafından 9-11 Ekim 2023 tarihleri arasında yürütülen “Şımartan Markalar Araştırması”na A, B, C1, C2, D ve E SES gruplarına mensup 2 bin 200 kişi katıldı. CAWI yöntemiyle Napolyon paneli üzerinden yapılan araştırmada hedef kitle, Türkiye’nin temsilini yansıtan 18 yaş ve üzeri bireylerden oluştu.

Tüketicinizi yaşına göre şımartın!

Tüketicisini şımartan markalar!
Çağdaş Mert
DORinsight Saha Araştırma Müdürü

✓ Araştırmamız kapsamında gençlerin deneyim odaklı mutluluk arayışlarına karşın, orta yaş ve üzeri tüketicilerin mutluluk arayışlarında sevdiklerini memnun etmek için daha fazla zaman ve para harcama eğilimleri gözlemleniyor. Bu analiz, pazarlamacılara yaş gruplarına özel stratejiler oluşturmaları adına değerli bilgiler sunuyor.

✓ Sosyoekonomik statü; ekonomik daralma dönemlerinde tüketicilerin orta segment markalara yönelme eğilimleri, dayanıklı tüketim ürünlerinde orta segmentin uzun ömürlü ürünlerini tercih etmeleriyle öne çıkıyor. AB SES grubu içinde dahi orta segment alışveriş markalarının önem kazandığını gözlemliyoruz.

✓ Tüketici motivasyonları ve davranışlarına baktığımızda genç tüketicilerin kendilerini ve sevdiklerini mutlu etme motivasyonları orta yaş kullanıcılara göre daha düşük ve hayatlarındaki önemli anlarının çoğunu sosyal medya üzerinden paylaşma eğilimleri yüksek. Markaların bu segmentle bağ kurabilmek için sosyal medya stratejilerini güçlendirmeleri hayli kritik.

✓ Orta yaş ve üzeri tüketiciler grubuna baktığımızda; daha kişisel ve rafine bir dünyada bulunma eğiliminde olduklarını görüyoruz. Kendi mutluluklarına odaklanan bu tüketiciler, markalardan daha derinlemesine ve özgün deneyimler sunmalarını bekliyor. Pazarlamacılar, bu segmente özel içerik ve ürün stratejileri geliştirmeli.

Şımarmanın ve şımartmanın anatomisi…

Marketing Türkiye Şubat sayısını okumak için TIKLAYIN

featured
1 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
2 MNG Kargo'dan DHL'e dönüşümün perde arkası
MNG Kargo’dan DHL’e dönüşümün perde arkası
3 Tote Bag'ler sanat eserine dönüştü...
Tote Bag’ler sanat eserine dönüştü…
4 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
5 OpenAI, Apple'ın tasarım gurusu Jony Ive'yi transfer etti
OpenAI, Apple’ın tasarım gurusu Jony Ive’yi transfer etti
Güncel Haberler
atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
atyarışı.com ve Sergen Yalçın iş birliğiyle at yarışına talk show keyfi geldi!
Group M resmen WPP Media oldu!
Group M resmen WPP Media oldu!
Türkiye'deki kadınların tercihi düz saç
Türkiye’deki kadınların tercihi düz saç
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kawasaki'den sınırları zorlayan 4 ayaklı robot!
Haberler
Kawasaki’den sınırları zorlayan 4 ayaklı robot!
Sena Tufan
7 Nisan 2025
The Ordinary ünlü iş birliğine ödeyeceği parayı vitrine yığdı...
Haberler
The Ordinary ünlü iş birliğine ödeyeceği parayı vitrine yığdı…
Sena Tufan
4 hafta önce
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Haberler
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Marketing Türkiye
2 hafta önce
OpenAI, ChatGPT'nin görüntü oluşturma yeteneklerini yükseltti
Haberler
OpenAI, ChatGPT’nin görüntü oluşturma yeteneklerini yükseltti
Sena Tufan
27 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.