31 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Influencer’lara sertifika güncellemesi | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Influencer’lara sertifika güncellemesi | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
26 Ocak 2024
3 dk okuma
Influencer’lara sertifika güncellemesi | Son 24 saatin gündemi

Ticaret Bakanlığı, Reklam Özdenetim Kurulu ve Reklam Kurulu iş birliğinde geliştirilen “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicisi Sertifikası” ile influencer’lar için artık yeni bir dönem başlıyor.

Söz konusu sertifika hem markaların hem ajansların hem de tüketicinin haklarının korunması adına influencer’ların etki gücünü daha bilinçli kullanmasını teşvik etmeyi amaçlıyor.

Fransa’da Reklam Özdenetim Kurulu ve Ticaret Bakanlığı iş birliğinde tasarlanan program 2022 yılından beri uygulanıyor. 13 Aralık’taki Reklam Konseyi’nde alınan karar ile söz konusu “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicisi Sertifikası” Türkiye’ye uyarlanacak ve verilen eğitim programıyla birlikte paylaşımlarda dikkat edilmesi gereken detayların yanı sıra reklamcılığın ana ilkeleri gündeme getirilecek.

Avrupa Birliği yasalarına uyumlanan Apple’da köklü değişim!

Influencer’lara sertifika güncellemesi | Son 24 saatin gündemi

Apple, Avrupa Birliği’nin Dijital Piyasalar Yasası (DMA) nedeniyle App Store’da köklü değişikliklere gidiyor. Üçüncü taraf uygulamalara izin veren bu büyük değişiklikler; App Store’un “alternatif uygulama pazarlarına” açılacağı ve bu sayede AB’deki kullanıcıların farklı yerlerden uygulama indirebileceği anlamına geliyor.

Apple, App Store dışında dağıtılan uygulamalardan komisyon da almayacak. Aynı zamanda izin verilecek alternatif ödeme sistemleri için de komisyon talep edilmeyecek. Geliştiriciler, kendi ödeme sistemlerini entegre edebilecek veya kullanıcıları uygulama içinden web sitelerine yönlendirebilecek.

Öte yandan geliştiricilerin çok şikayet ettiği yüzde 30’luk komisyon da düşürüldü. Artık AB ülkelerindeki iOS uygulamalarından alınan komisyon yüzde 17 olacak. Eğer Apple’ın kendi uygulama içi satın alma sistemini kullanırlarsa yüzde 3’lük bir ödeme daha yapmaları gerekecek.

7 Mart 2024’te iOS 17.4 güncellemesi ile birlikte yürürlüğe girecek olan bu devrim niteliğindeki yenilik yalnızca Avrupa’da yürürlükte olacak.

BMW, emisyonu manipüle ettiği iddiasıyla soruşturuluyor

Influencer’lara sertifika güncellemesi | Son 24 saatin gündemi

Almanya’nın federal ulaşım otoritesi Kraftfahrt-Bundesamt (KBA), BMW’nin belirli dizel modellerinde emisyonları manipüle ettiği iddiasıyla soruşturma başlattı.

İddiaların merkezinde, 2010 ile 2014 arasında üretilen ve 2.0 litrelik turbo-dizel motora sahip olan BMW X3 modeli yer alıyor.

Markanın aracın emisyon kontrol ünitesinin çalışma şeklini manipüle ederek, laboratuvar test koşullarında gerçek sürüş koşullarında elde edilenlerden daha düşük emisyon değerleri elde ettiği iddia ediliyor.

Brandverse Awards başvuruları 1 Şubat’ta başlıyor!

Influencer’lara sertifika güncellemesi | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle düzenlenen Brandverse Awards 2024 başvuru dönemi için geri sayım başladı. Reklam ve pazarlama iletişimi alanındaki en başarılı çalışmaların ödüllendirileceği Brandverse Awards için erken başvurular 1 Şubat’ta başlıyor!

Katılımcılar bu yıl 1 Nisan 2023 – 1 Nisan 2024 döneminde ürettikleri çalışmalarla Brandverse Awards’un ana bölümleri olan Sosyal Medya ve Dijital, Medya, Film, PR, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Deneyim Tasarımı, Strateji ve Craft altındaki kapsamlı kategorilerde rekabet edecek.

The ONE Awards için heyecan dorukta…

Influencer’lara sertifika güncellemesi | Son 24 saatin gündemi

Pazarlama ve iletişim sektörünün en önemli standartlarından biri olarak kabul edilen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”ni kazananların duyurulmasına 4 gün kaldı.  26 Ocak Cuma günü Hilton İstanbul Bomonti’de düzenlenen törenle büyük bekleyiş sona erecek ve “Yılın İtibarlıları” ödüllerine kavuşacak…

Pazarlama sektörünün en prestijli ödülü olarak kabul edilen The ONE Awards her yıl genişleyen kapsamıyla öne çıkıyor… İlki 2015 yılında 12 sektörün değerlendirmesiyle yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasında farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda zaman içinde ölçümlenen sektör sayısı da arttı. 12 sektörle başlayan ölçümler bu yıl 70 kategoride gerçekleştirildi.

featured
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor...
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Maliye’de yapay zeka dönemi başladı
Haberler
Maliye’de yapay zeka dönemi başladı
İrem Alimoğlu
18 Ağustos 2025
İki ikon bir arada: Coca-Cola × Converse Chuck 70 koleksiyonu
Haberler
İki ikon bir arada: Coca-Cola × Converse Chuck 70 koleksiyonu
Nafizcan Önder
3 hafta önce
LeBron James'in "hayatımın kararı" açıklaması, marka iş birliği çıktı!
Haberler
LeBron James’in “hayatımın kararı” açıklaması, marka iş birliği çıktı!
Sena Tufan
2 hafta önce
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Haberler
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
İrem Alimoğlu
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.