16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kız çocuklarının yüzde 72'si toplum tarafından kısıtlandığını söylüyor!
Haberler

Kız çocuklarının yüzde 72’si toplum tarafından kısıtlandığını söylüyor!

Marketing Türkiye
13 Temmuz 2016
2 dk okuma

2015’de yapılan bir Orkid araştırmasına göre kızların yüzde 72’si, ne yapması ya da yapmaması gerektiğinde toplum tarafından kısıtlandığını dile getirdi. Ayrıca kızların yarısından fazlası toplumsal kısıtlamaların en az on yıl ortadan kalkmayacağını hatta daha da kötüye gideceğini, herhangi bir değişikliğe yönelik umutları olmadığını ifade etti.

Yapılan çoğu araştırma, hangi düzeyde olursa olsun herhangi bir sporla ilgilenen kızların daha yüksek bir özgüvene sahip oldukları ve hayatta karşılaştıkları zorluklarda özgüvenlerini koruma becerisi kazandıklarını gösteriyor. 2015 yılında yapılan ve Amerika’da tüketici verilerinin araştırıldığı bir çalışmanın sonuçlarına göre, düzenli olarak spor yapan 18-24 yaş aralığındaki kadınların özgüveni herhangi bir sporla uğraşmayan kadınlara göre iki kat daha yüksek . Ayrıca en son Orkid araştırmasına katılan kızlar, sporun sağladığı en önemli üç faydanın özgüven, takım çalışması ve liderlik becerilerinde artış olduğunu söylüyor; 67’si ise toplumun kızların spor yapması fikrine pek sıcak bakmadığını savunuyor.

Always Ergenlik ve Özgüven Araştırması IV. Dalga´da Elde Edilen Önemli Bulgular:

Kızların yarısından fazlası (yüzde 51’i) 17 yaşından önce sporu bırakıyor.

Ergenlik çağında sporu bırakan her 10 kızdan 7’si spora ilgi duymadıklarını ifade ediyor.

Kızların sadece üçte biri toplumun kızları spora teşvik ettiğini düşünüyor.

Kızlar, sporun sağladığı en önemli üç faydanın özgüven (yüzde 62), takım çalışması (yüzde 64) ve liderlik becerilerinde (yüzde 54) artış olduğunu söylüyor.

Orkid #KızGibi

Orkid #KızGibi hareketi, dünya genelinde #KızGibi değişerek hayranlık bırakan milyonlarca kızdan ilham aldı. Haziran 2014’te başlatılan Orkid #KızGibi kampanyası kızlardaki özgüvenin ergenlik döneminin başlaması ve ilk regl ile beraber en düşük seviyelere indiği ve zararlı sözcüklerin bu özgüven kaybını daha da arttırabileceği yönündeki iç görüden yola çıktı. “Kız gibi” ifadesinin kızların özgüvenini ne kadar derinden etkilediği konusunda farkındalık yaratıldı ve kampanya, bu algıyı değiştirmek için başlatılan bir manifestoya dönüştü. Orkid Ergenlik ve Özgüven Araştırması II. Dalga`ya göre, #KızGibi videosunu seyreden çoğu kişi (16-24 yaş aralığındaki kadınların yüzde 76’sı ve erkeklerin yüzde 59’u) kafalarındaki “kız gibi” algısının bu videoyla değiştiğini ifade etti***.

Ayrıca Orkid #KızGibi kampanyası kapsamında 2016 Rio Olimpiyat Oyunları’nda 23 yaşındaki Milli Tekvandocu Nur Tatar’a destek veriyor.

Kız çocuklarının yüzde 72'si toplum tarafından kısıtlandığını söylüyor!

Nur Tatar

Araştırmanın metodolojisi:

*Orkid Özgüven ve Ergenlik Araştırması IV. Dalga, MSLGROUP Resarch tarafından toplamda bin 514 Amerikalıya yer verilen Research Now Panelleri kullanılarak yapıldı. Ulusal düzeyde temsil kabiliyeti olan 16-24 yaş arası bin 6 kız ve 508 erkek katıldı. Araştırma 30 Aralık 2015 Çarşamba ila 07 Ocak 2016 Perşembe tarihleri arasından gerçekleştirildi.

**Orkid Özgüven ve Ergenlik Araştırması III. Dalga, MSLGROUP Research tarafından toplamda bin 800 Amerikalıya (16-24 yaş aralığındaki bin 300 kız ve 500 erkek) yer verilen Research Now Panelleri kullanılarak gerçekleştirildi. Ulusal düzeyde temsil kabiliyeti olan bin kız ve 500 erkekten oluşan örnekleme ek olarak Afrika kökenli 150 ve İspanya kökenli 150 Amerikalı yer aldı. Araştırma 30 Nisan 2015 ila 8 Mayıs 2015 tarihleri arasından gerçekleştirildi.

***Orkid Özgüven ve Ergenlik Araştırması II. Dalga, MSLGROUP Research tarafından toplamda bin 800 Amerikalıya (16-49 yaş aralığındaki bin 300 kız ve 500 erkek) yer verilen Research Now Paneli kullanılarak gerçekleştirildi. Ulusal düzeyde temsil kabiliyeti olan bin kız ve 500 erkekten oluşan örnekleme ek olarak Afrika kökenli 150 ve İspanya kökenli 150 Amerikalı yer aldı. Araştırma 05 Aralık 2014 Cuma ila 12 Aralık 2014 Cuma tarihleri arasından gerçekleştirildi.

1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
4 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
5 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Güncel Haberler
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mayıs ayında “duyguya” odaklanan kazandı
Haberler
Mayıs ayında “duyguya” odaklanan kazandı
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
Haberler
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
İrem Alimoğlu
7 Temmuz 2025
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Nafizcan Önder
6 Temmuz 2025
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Haberler
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Marketing Türkiye
3 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.