3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pokemon Go, Twitter'a yetişti; Tinder'ı solladı! Peki ama nasıl?
Haberler

Pokemon Go, Twitter’a yetişti; Tinder’ı solladı! Peki ama nasıl?

Marketing Türkiye
13 Temmuz 2016
5 dk okuma

Artırılmış gerçeklik teknolojisi sayesinde, sanal dünyayı gerçek hayatla birleştiren yeni trend Pokémon Go, oyunlara karşı tüm önyargıları kırarak oyun severleri egzersize ve sosyalleşmeye itiyor. Mobil oyunlar gelişen teknolojiye ayak uydurarak akıllı cihazların tüm nimetlerinden faydalanmaya devam ediyor. En yeni trend ise artırılmış gerçeklik (augmented reality) teknolojisini kullanan, gerçek hayat ile sanal dünyanın sınırlarını bulanıklaştıran dijital oyunlar. Kategorinin başını ise tanıdık bir marka çekiyor: Pokémon Go. Oyun severleri dışarı çıkmaya, gezmeye ve sosyalleşmeye iten bu oyun, aslında oyunlara karşı bilinen tüm önyargılara meydan okuyor. Çıktığı andan itibaren sosyal medyanın en çok konuşulan konusu olan Pokémon Go, dünya çapında bilinen ve çok sevilen bir markayı sıra dışı bir teknolojiyle harmanlamanın başarısını yaşıyor.

Twitter’a yetişti; Tinder’ı solladı

 

http://staff.aljazeera.com.tr/sites/default/files/2016/07/11/twitter-go.jpg

Şimdilik sadece üç ülkede piyasa çıkmasına rağmen mobil uygulama piyasasını birbirine kattı. Daha ilk haftadan aktif kullanıcı sayısı, son 10 yıla damgasını vuran sosyal medya platformu Twitter’ı yakaladı. 

Pokemon Go, Twitter'a yetişti; Tinder'ı solladı! Peki ama nasıl?

ABD’de ilk iki günün sonunda tüm Android cihazların yüzde 5’ine kurulan uygulama, piyasaya çıktığı birkaç gün içinde, ABD’de genç yetişkinlerin en çok kullandığı arkadaş bulma uygulaması Tinder’ın şimdiye kadarki tüm yüklemelerinden daha fazla kez tekil yükleme aldı. ABD ve Avustralya’da Google Play Store’da Facebook, Twitter gibi devleri tahtından indirdi, en çok indirilen uygulamalarda liste başı oldu. Uygulama, ABD Android verilerine göre, tek seferde ortalama 43 dakika kullanılıyor. Karşılaştırmak gerekirse, Whatsapp 30 dakika, Instagram 25 dakika, Snapchat ise ortalama 22 dakika kullanılıyor.

Pokemon Go, Twitter'a yetişti; Tinder'ı solladı! Peki ama nasıl?

Oyunun sadece üç ülkede piyasaya sürülmesi elbette oyuncuları durduramadı. Android uygulamalarının Google Play dışında kurulmasını sağlayan sitelerden biri olan APKMirror, oyun piyasaya çıktığı anda trafik patlaması yaşadı.

Pokemon Go, Twitter'a yetişti; Tinder'ı solladı! Peki ama nasıl?

Bu verilerin sadece Android’e ait olduğunu, iOS verilerinin dahil edilmediğini hatırlatmakta fayda var.

Pokemon Go, Twitter'a yetişti; Tinder'ı solladı! Peki ama nasıl?

Nedir bunun olayı?

Pokémon’un hikâyesi malûmunuz: Pocket Monster (Cep Canavarı) denen canlılar ile Pokémon eğitmeni olarak bilinen insanların dostluğu ana tema. Bu canlıların her türünden en az bir tane yakalamak nihai amaç. Diğer eğitimcilerle savaştırıp daha yetenekli olduğunu ispatlama boyutu da oyunda rekabeti canlı tutuyor. Pokémon Go şimdilik işin koleksiyon yanına odaklanıyor. Geliştirici firma Niantic, kısa süre sonra kullanıcılar arası etkileşimi de ekleyeceğini açıkladı. Oyunu yüklediğinizde akıllı cihazınızın GPS’ini ve kamerasını kullanarak Pokémonları gerçek hayata entegre eden oyun, sizi dış mekanda gezerek Pokemonların en çok yaşadığı alanlara gitmeye itiyor. Siz elinizde telefonla ilerledikçe, oyundaki karakteriniz de ilerliyor. Çevrenizde Pokémon belirdiğinde telefonunuz titreyip sesli uyarı veriyor. Ayrıca oyunla birlikte anahtarlık boyutlarında, aynı işe yarayan, taşınabilir, Bluetooth bağlantılı cihazlar da piyasaya sürüldü.

Pokemon Go, Twitter'a yetişti; Tinder'ı solladı! Peki ama nasıl?

 

Sosyalleşme boyutu

Çevrenizdeki parklar, bahçeler, ibadet yerleri, önemli yapılar vs. (Google’ın haritaları sağolsun) artık oyuncular için hazine sandıkları (PokeStop) oluyor. Buralarda kendilerine lazım olan eşyaları toplayan oyuncular, kendileri gibi bu mekanlara gelen diğer oyuncularla tanışabiliyor.

Pokemon Go, Twitter'a yetişti; Tinder'ı solladı! Peki ama nasıl?

Oyunda yeni arkadaşlarınızla işbirliği yapmanızın  avantajları var. Bu mekanlara kuracağınız geliştirmelerden (modüllerden) herkes faydalanıyor. Dolayısıyla sırayla modül kullanmanızın karşılıklı yararını göreceksiniz. Yani oyun sizi sohbet etmeye, etkileşim kurmaya, sosyalleşmeye teşvik ediyor. Sosyal medyada ve ekşisözlük gibi popüler mecralarda deneyimlerini paylaşan oyuncular da yeni arkadaşlar edindiklerini anlatıp, bu özellikten övgüyle bahsediyor. Ayrıca oyunda ‘gym’ olarak bilinen, bir nevi korunması gereken kaleler diyebileceğimiz unsur da olaya takım boyutu katıyor.

Pokemon Go, Twitter'a yetişti; Tinder'ı solladı! Peki ama nasıl?

Egzersiz boyutu

Bu oyunda oturduğunuz yerden kazanç yok. Hatta “parası neyse vereyim, hemen gelişeyim” bile diyemiyorsunuz. Çevrenizdeki Pokémonları kendinize çekmeye yarayan bir cihaz var fakat farklı türde Pokémon yakalamak için mutlaka farklı yerlere, farklı saatlerde gitmeniz gerekiyor. Misâl, su tipi Pokémonlar su kenarı mekanlarda (deniz kenarı, göl, dere, çeşme) bolca bulunurken, toprak ve çimen tipi Pokémonlar park ve ormanlarda bolca bulunuyor. Bu da evden sıkça dışarı çıkmanıza, yeni yerler keşfetmenize vesile oluyor. Sosyal medyada günlerdir evden çıkmadıklarını söyleyen bazı kullanıcılar, oyun sayesinde uzun zaman sonra ilk defa 3-5 kilometre yürümek zorunda kaldıklarından tatlı dille şikayet ederken, bazıları ise biraz tembellik edip arabalarını yavaşça sürerek yol boyunca avlandıklarını anlatıyor.

Nasıl indirir, nasıl kullanırız?

Haberi yazdığımız an itibarıyla oyun Türkiye’de Google Play veya App Store’a düşmedi. Ancak Türkiye’den birçok oyuncu, farklı yöntemlerle oyunu cihazlarına indirdi. Oyuna başlarken ihtiyacınız olacak kısa bilgileri videomuzda derledik. Android kullanıcıları için bu yöntemlerin en tanıdığı APK paketini indirmek. APKMirror gibi siteler tam da bu işe yarıyor. iOS kullanıcıları ise şimdilik “Kurumsal Uygulamalar” aracılığıyla geçici çözümlere izin vermek zorunda. Oyunun şimdilik Türkçe desteği yok. Oyunun popülerliği aslında Niantic ve The Pokemon Company şirketlerini de gafil avladı. Öyle ki, başlarda küresel bir açılış hedefleyen yayımcılar, sunucularındaki yoğunluktan korkup sadece üç ülkeyle yetinmek zorunda kaldılar. Nintendo şirketinin hisselerinin üç günde %35 değer kazandığını da buraya not düşelim.

Bir dönüm noktası mı? Uzmanlar ne diyor?

Dijital oyunların doğasına dair farklı görüşler var. Olumsuz eleştirilerin başında, oyunun bireyi gerçek hayattan soyutladığı ve asosyal kıldığı görüşü geliyor. Buna karşın yeni nesil birçok uzman oyunların başlı başına birer sosyalleşme mecrası olduğunu ve kendine has sosyalleşme biçimleri getirdiğini belirtiyor. Bu yönde düşünen uzmanlardan Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Mutlu Binark, artırılmış gerçeklik akımının oyun dünyasının yeni rotası olduğu görüşünde. Oyun geliştiricilerin son dönemde sanal gerçekliğe (virtual reality) verdiği öneme dikkat çeken Binark, kendisiyle görüşmemizde yakın zamanda yaptığı bir röportaja dikkat çekiyor. Oyun tasarımı üzerine çalışmalarını sürdüren Kopenhag Teknik Üniversitesi’nden Kemal Akay ile yapılan söz konusu röportajda, Akay da sanal gerçekliğin soyutlayıcılığına karşın, oyuncuları sosyalleşmeye iten deneyimlerin üstünlüğüne dikkat çekiyor.

Pokémon hakkında

1995’te Satoşi Tajiri’nin Game Boy için ürettiği oyunla başlayan serüven, çizgi dizi, çizgi film, çizgi roman (manga), kart oyunları, bilgisayar oyunları ve müzikallere kadar uzandı. Türkiye’de de çizgi filmiyle meşhur olan ve bir neslin tutkusu hâline gelen Pokémon, şimdiye dek 900 civarı bölüm ve 20 sezonluk çizgi dizisi, 20 çizgi filmi ve farklı formatlardaki pek çok oyunuyla ünü dünyaya taşan, adeta Japonya’nın kültür ihracatının simgelerinden biri hâline dönüşen dev bir marka.

Kaynak: www.aljazeera.com.tr

1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
3 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
4 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
5 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Güncel Haberler
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
Haberler
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
İrem Alimoğlu
23 Mayıs 2025
Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Haberler
Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Group M resmen WPP Media oldu!
Haberler
Group M resmen WPP Media oldu!
Nafizcan Önder
29 Mayıs 2025
Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Haberler
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
İrem Alimoğlu
13 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.