19 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ayın öne çıkan küresel kampanyaları
Haberler

Ayın öne çıkan küresel kampanyaları

Gizem Yıldız
9 Aralık 2023
4 dk okuma

Netflix’ten Stranger Things hayranlarına lezzetli sürpriz

Netflix'ten Stranger Things hayranlarına lezzetli sürpriz

Sevilen dizisi Stranger Things’in beşinci sezonunun ilk fragmanını yayınlayan Netflix, yapımın hayranlarına tatlı bir sürpriz de hazırladı. Dizide yer alan Starcourt Alışveriş Merkezi’ndeki dondurma dükkanı “Scoops Ahoy” adıyla dondurma üreten Netflix bir yıl boyunca dondurma hediye edeceği bir de çekiliş düzenledi… Lezzetli seçki arasında USS Butterscotch, Chocolate Pudding gibi “klasik” tatlar ve “Mint Flareve “The Void” gibi diğer seçenekler de bulunuyor.

Engelliler markaların kapsayıcılığını sorguluyor

Engellilerin ve ailelerinin alım gücü dünya çapında 13 trilyon dolara ulaştı. Buna rağmen işletmelerin yüzde 10’undan daha azı bu tüketici grubunu hedefliyor. Buradan yola çıkan Purple Tuesday, Wunderman Thompson iş birliğiyle markaların kapsayıcılığını sorgulayan bir kampanyaya imza attı. Filmde engelli bireyler “değersizleştirilmiş, garip, kaygılı ve göz ardı edilmiş” gibi kelimelerin yerine “onaylanmış, kabul edilmiş, sakin, kendine güvenen, hoş karşılanan, kıymet verilen, rahat, muhteşem, arzulanan, fark edilen ve tatmin olmuş” kelimelerini kullanarak duygularını tanımlıyor.

Louis Vuitton sektör değiştirdi

Louis Vuitton

Lüks moda markası Louis Vuitton ilk sofra takımı koleksiyonunu tanıttı. Kalıcı koleksiyon olarak tasarlanan üç farklı seri; sofra takımları, bardak ve sürahilerden oluşuyor. Limoges porseleninden üretilen “Monogram Flower Tile” sofra takımı ve Murano cam işçiliğinde kullanılan zanaatkarlıkla üretilen “Twist Glass” bardaklar ile “Flower Carafes” sürahileri Louis Vuitton’un bu alandaki ilk ürünleri.

Crocs’dan McDonaldland çıkarması

Ayın öne çıkan küresel kampanyaları

McDonald’s ve Crocs, McDonaldland karakterleri Birdie, Grimace ve Hamburglar’dan esinlenerek tasarladığı yeni koleksiyonunu tanıttı. Seride, ikonik maskotlardan ilham alan üç modelin yanı sıra bir Crocs sandalet de yer alıyor. Elbette bu sandalet, fast-food zincirinin ikonik kırmızı ve sarı renklerini taşıyor. Ancak iş birliği burada bitmiyor. Crocs ve McDonald’s, bir Jibbitz (ayakkabı tokası) koleksiyonu da sunuyor. Jibbitz koleksiyonunda patates kızartmasından Big Mac’a ve altın kemere dek pek çok tasarım var. Böylece kullanıcılara terliklerini kişiselleştirme imkânı da sunuluyor…

Peta’dan agresif bir kampanya: “Geleneği öldür hindiyi değil”

Hayvan hakları adına mücadele eden bir kuruluş olan PETA “Kill the tradition not turkey” (Geleneği öldür, hindiyi değil) adlı bir Noel kampanyası yayınladı. Kampanya, ailelere acımasız bir geleneği öldürmenin yanı sıra bu Noel vegan olmayı denemeleri için çağrıda bulunuyor… House 337 iş birliğiyle geliştirilen kampanya kanatlı hayvan tüketimini içeren kalıplaşmış Noel geleneklerine meydan okumaya ve bireyleri hindi gibi diğer hayvanları da şenlik masalarından uzaklaştırmaya, yani merhametli bir seçim yapmaya çağırıyor.

Burger King’in logosunda bir tuhaflık var

Fransa’da her 10 çocuktan 1’i zorbalığa uğruyor. Bu, durumun ne kadar vahim olduğunu anlatan önemli bir rakam ancak farkındalık oldukça düşük… Buradan yola çıkan Burger King Fransa 10. harfi olan “G”yi griye boyadı… Bazı restoran pencerelerinde, restoranların içinde, her 10 masadan 1’inde, app logosunda griye dönen “G” harfi ile marka şu mesajı veriyor; “10’da 1 gri nesne fark edilir. Zorbalık mağduru olan 10’da 1 çocuk ise çok daha az fark edilir.” Burger King söz konusu farkındalık kampanyasına ek olarak, 9 Kasım’da satılan King Junior menülerinden elde ettiği tüm karı çocuklara yönelik zorbalıkla mücadele eden yardım kuruluşu Les Papillons’a bağışlayacağını açıkladı.

Gold Peak Tea, Instagram filtrelerine soğuk çay ile savaş açtı

Bu gönderiyi Instagram’da gör

JUAN VELOZ (@jveloz)’in paylaştığı bir gönderi

Bir Coca-Cola markası olan Gold Peak Tea, Wunderman Thompson iş birliğiyle hazırladığı kampanyada içi soğuk çayla doldurularak telefonun kamerasına yerleştirilen IRL filtreli lenslerini tanıttı. Marka, Instagram filtrelerine savaş açarak herkesi kendi “golden hour” efektini yaratmaya davet ediyor… TikTok ve Instagram kullanıcılarını #ShotWithGoldPeak hashtag’iyle çektiği yaratıcı fotoğrafları paylaşmaya yönlendiren kampanya “Instagram filtreleriyle uğraşmak yerine dilediğiniz zaman bu lensi soğuk çayla doldurun ve mükemmel gün batımı tonunu yakalayın” mesajı veriyor.

Noel mucizeleriyle geliyor: “Bir gecede Lexus”

Lexus’un yeni kampanyası “Overnight Lexus” ile hayaller gerçeğe dönüşüyor. Çocukluktan itibaren hepimizin hayallerini süsleyen, sabırsızca bir gecede sahip olmak istediğimiz şeyleri konu alan kampanya Noel sihrine atıfta bulunuyor. Film, bir babanın oğluna anlattığı sihirli fasulyeler masalıyla başlıyor. Masalda, sihirli fasulyeler bir gecede büyüyüp dev fasulyelere dönüşüyor. Çocuk, bu masaldan ilham alarak, kendi oyuncak Lexus’unu bahçeye gömüyor ve bir gecede büyüyüp gerçek bir Lexus’a dönüşeceğini umuyor. Ertesi sabah uyandığında, bahçeye koşuyor ve gözlerine inanamıyor. Bahçede, dev kırmızı kurdeleyle süslenmiş yepyeni, gerçek bir Lexus TX onu bekliyor…

Fiat, Micket Mouse serisi çıkardı ancak satmıyor

Fiat, Mickey Mouse otomobilleri

Fiat, Lingotto fabrikasının ve Disney’in 100. yıl dönümünü Mickey Mouse temalı özel Topolino serisi ile kutluyor. Topolino adı İtalyancada küçük fare anlamına geliyor ve görünümü nedeniyle Fiat 500e 1936 yılında bu şekilde adlandırılmış. Seride Mickey Mouse temasını taşıyan 5 modelden 4’ü, Fiat Centro Stile tasarım ekibi tarafından hazırlandı, biri ise Disney sanatçısı Giorgio Cavazzano’nun imzasını taşıyor. Tasarımlar, 1928’deki siyah beyaz görünümünden bugüne dek Mickey Mouse’un geçirdiği evrim anlatıyor. Ancak Fiat, serinin satışa sunulmayacağını belirtiyor.

Diğer yaratıcı işlere göz atmak için TIKLAYIN.

featured
1 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
2 Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
3 Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
4 Kafeler evlere taşınıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
5 Şirketlerde "gölge yapay zeka" kullanımı artıyor!
Şirketlerde “gölge yapay zeka” kullanımı artıyor!
Güncel Haberler
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da "çok" milyonlara ulaştı...
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da “çok” milyonlara ulaştı…
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Eylül)
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markalı perakendede indirimler çare olmadı: Satışlarda kan kaybı sürüyor
Haberler
Markalı perakendede indirimler çare olmadı: Satışlarda kan kaybı sürüyor
İrem Alimoğlu
19 Ağustos 2025
Burger King’den ÇEVKO Vakfı iş birliğiyle geri dönüşüm adımı
Haberler
Burger King’den ÇEVKO Vakfı iş birliğiyle geri dönüşüm adımı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Influencer marketing'de oyunun yeni kuralları: Görünürlük satın almaktan aidiyet inşa etmeye!
Haberler
Influencer marketing’de oyunun yeni kuralları: Görünürlük satın almaktan aidiyet inşa etmeye!
Advertorial
12 Ağustos 2025
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Haberler
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Sena Tufan
17 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.