Pazarlama ve pazarlama iletişimi, sektör gözetmeksizin tüm iş alanlarında bir üst disiplin olarak kabul ediliyor. Pazarlamaya ilişkin tüm kaynaklar ise çok değerli. 33 senedir değer yaratan Marketing Türkiye, pazarlama ekonomisinin lider platformu olma misyonuna uygun olarak pazarlama disiplininin tüm alanlarına yönelik farklı içerikte yayınlarıyla sektörle buluşuyor.
2002 yılında ROTA Yayınları’nın yayıncılığını üstlendiği Marketing Türkiye, pazarlama ve pazarlama iletişimi sektörünün Türkiye’deki ilk mecrası olarak her yıl kitlesini büyütürken sektörünün en önemli referans kaynağı olma misyonuyla en güncel haberleri okuyucularıyla buluşturuyor. Marketing Türkiye 33 yıllık bu uzun yolculukta şimdi önemli bir kilometre taşını daha geride bırakarak 400. sayısıyla buluşuyor sektörle. Marketing Türkiye’yi 400 sayılık yolculuğu boyunca yalnız bırakmayan tüm okurlarımıza, bizleri destekleyen tüm paydaşlarımıza ve dostlarımıza sonsuz teşekkürler…
Ali Saydam yazdı: Kapitalizmde “fikrî mülkiyet” kutsaldır
Fikrî mülkiyet hakkı ve markanın koruma altına alınması, kapitalizmin en temel ve en sofistike meselelerinden biridir. Uluslararası terminolojisiyle “infringement” denen “ihlal” eylemi, ciddi rakamlar ödeyen resmî sponsorların hakkına tecavüzdür.
Birlikteliğin gücü: Ahmet Pura…
Anlatılan 50 yıllık bir kariyer öyküsü mü? Eğer öyle kabul edersek hem anlatana hem de bu yolculukta birlikte yürüyenlere haksızlık ederiz. Çünkü Ahmet Pura bir yandan tek başınadır bir yandan da birlikten doğan gücün vücut bulmuş hâlidir. Eminiz ki “dile kolay” diye başlayan çoklu yıllar kendisinde daha dün gibidir…
Yılın sorusu: Ucuz mu pahalı mı?
Yüksek enflasyonla birlikte hayatımıza önce panik alışverişi girdi. Tüketici “aldıklarımdan pişman değilim aklım hala alamadıklarımda” diyerek o günün fiyatlarını geçmişle kıyaslayarak hayıflanıyordu. Çünkü halen elinde bir referans noktası vardı… Bugünse reyonlar arasında dolaşan şaşkın gözler ve herkesin kafasında kocaman bir soru işareti var. Hangisi pahalı, hangisi ucuz? Sektör bağımsız olarak takvim yapraklarını kıskandıran bir hızla etiketler değişirken elbette zihinler sisle kaplandı ve tüketici fiyat algısını yitirdi. Peki, bu sisin arasından ne gözüküyor? Dahası böylesi bir ortamda pazarlama evrenine ne gibi bir sorumluluk düşüyor? Yanıtlar uzman isimlerden geliyor…
Suat Sözen: “Odada fil değil filler var ama konuşmuyoruz”
30 yılı aşkın deneyimiyle iletişim evreninin dönüşümüne ve önemli kırılma anlarına tanıklık eden İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Suat Sözen bugün de köklü bir değişimin eşiğinde olduğumuzu söylüyor. Dijitalleşmeyi merkeziyetsizlik ve aracısızlık olarak tanımlayan Sözen, gelecek tahayyüllünü bir fütürist gibi değil, işin içinden, yarını görerek yapıyor ve medya ajanslarının geleceğine yönelik iddialı öngörülerde bulunuyor. Dönüşümün sektör için kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Sözen, medya planlama ajansları için çıkış yolunun “danışmanlık” olduğunu da sözlerine ekliyor. İletişim evreninin her bir paydaşının bugününü ve yarınını masaya yatırdığımız bu akıl açıcı sohbette sektörün tüm paydaşlarına çağrıda bulunuyor Sözen: “Odadaki filleri konuşmanın zamanı geldi…”
Yarınlara sözümüz var
E-ticaret sektörünün ilklerle anılan markası Hepsiburada, kargo, finans ve teknoloji çözümleriyle ses getirmeye devam ediyor. Mesela “ertesi gün teslimat” diyor, “Hepsiburada’da kredi kartsız taksit” olur diyor, “teslimat gecikmesi olursa para iadesi yaparız” diyor, “19,90 TL’lik abonelik bedeli karşılığında ayda 400 TL’lik fayda sunarız” diyor ve hepsi için de “Hepsiburada sözü” veriyor… Tüm bunların ardında İngiltere merkezli küresel bir ağ olan INvolve tarafından oluşturulan ve YouTube tarafından desteklenen 2023 Heroes Kadın Yöneticiler Rol Model Listesi’nde yer alan Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin’in imzası var. Nilhan Onal Gökçetekin ile gerçekleştirdiğimiz söyleşi Hepsiburada’nın ezber bozan stratejisinin ötesinde yeni nesil liderlik adına da derin içgörüler barındırıyor…
Ev teknolojilerinin yıldızları
Yaşam alanlarındaki konfor ve verimliliği arttıran ev teknolojileri artık modern hayatın da vazgeçilmezi. Peki, tüketiciler evde kullandıkları teknoloji ürünlerinde daha çok hangi markaları tercih ediyor? Bir sonraki satın alım listesinde hangi ürün ve markalar var? Akıllı ve bağlantılı cihazlara yönelik talep ne yönde? Tüm soruların yanıtları Marketing Türkiye adına YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Ev Teknolojilerinin Yıldızları” araştırmasında…
2045’te iyi, bolluk içinde ve ölümsüz olacağız…
Tarihin ilk yazılı kayıtlarından dinlere, tüm dünyanın çok sevdiği kitaplara, filmlere kadar ölümsüz olmak insanlığın en büyük derdi ve elbette en büyük hayali oldu hep. Bugün ölümsüz olmak deyince akla Lord Voldemort, Sith’ler, Jedi’lar ve elfler gelse de yazar ve fütürist José Luis Cordeiro çok değil, sadece yedi yıl sonra ölümsüzlüğe dair öne sürülen senaryoların ilk meyvelerini vereceğini, 2045’te ise bugün 50 yaşından genç olan kimsenin yaşlanmayacağını iddia ediyor. Fütüristler Derneği’nin gerçekleştirdiği etkinlikle İstanbul’a gelen ve insanlığın en büyük sorununu yaşlanmak olarak tanımlayan Cordeiro ile bu sayfalarda görmeye alışkın olmadığınız, başta birçok soru ve sorguyla, ancak sonunda “Gerçekten mümkün olabilir mi?” dedirtecek kadar iyimser bir sohbette bir araya geldik.
Orta sınıf eriyor mu?
Enflasyon, hayat pahalılığı, ekonomik kriz… Adına ne derseniz deyin son birkaç yıldır içinden geçtiğimiz bu güçlü fırtına zenginfakir arasındaki uçurumu büyütürken orta sınıfın da hızla erimesine yol açtı. Hal böyle olunca bugüne dek ezberlenmiş “orta sınıf” tanımları işlevini yitirdi, markalar için de bu sınıfı yeniden tanımlamak kaçınılmaz bir gerekliliğe dönüştü. Türkiye’nin önde gelen araştırmacılarıyla hem eriyen orta sınıfı hem de yeni orta sınıfın yeni gerçeklerini konuştuk…
Cumhuriyet değerlerini taşıyan markalar
Marketing Türkiye’nin, Aksoy Araştırma iş birliği ve Deloitte Türkiye uzmanlığıyla Cumhuriyetin 100. yılını iş dünyasının tüm kurum ve kuruluşlarıyla birlikte kutlamayı amaçlayarak başlattığı “Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar” araştırması sonuçlandı. Halkın oylarıyla belirlenen “Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar”a 6 Ekim’de Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirilen “Cumhuriyet Balosu”nda beratları takdim edildi…
C Level Club Ekim panoraması
2012 yılından bu yana pazarlama sektörünün lider yayıncısı Marketing Türkiye tarafından C suite yöneticileri bilgilendirme ve networking platformu olarak buluşmalar gerçekleştiren “C Level Club” etkinlikleri hız kesmeden devam ediyor… Geçtiğimiz ay biri İzmir’de ikisi İstanbul’da olmak üzere üç farklı buluşmada bir araya gelen Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, TVekstra ile Efes Antik Kenti’nin tarihi atmosferinde geleceği konuştu, Tchibo ile lezzet dolu bir kahve atölyesine katıldı, ardından da Kotex ile “Cumhuriyetin Kızları” için yelken açtı.
Büyümenin anahtarı: Deneyim
Marketing Türkiye tarafından Deloitte Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen XCO’23 Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi, bu yıl dokuzuncu kez en iyi deneyimi yaşatan markaları bir araya getirecek. “Grow with XV” ana temasıyla gerçekleştirilecek olan zirvede deneyim tasarımı alanındaki en son gelişmeler 16 Kasım’da Hilton İstanbul Bomonti’de 5 ana başlık ve 10 alt başlıkla ele alınacak. Zirvenin sonundaysa ALFA Awards Ödül Töreni ile müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.
Irina Bokova: Eşitsizlik yükselişte
Türkiye İş Bankası tarafından düzenlenen “Atatürk Vizyonuyla Gelecek Yüzyıla Bakış” konferansı, pek çok önemli ismi İstanbul’da, İş Kuleleri’nde ağırladı. Konferansın dikkat çekici konuşmacılarından biri de UNESCO Eski Genel Direktörü Irina Bokova’ydı. Konuşmasında Atatürk’ün kadın haklarına dair katkılarına değinen Bokova’yla dünyada ve Türkiye’de cinsiyet eşitliğinin son durumunu ve çözüm yollarını konuştuk…
Yeni nesil dijital bankacılık…
Ülkemizde, teknolojiye adaptasyon gücüyle dikkatleri her zaman üzerine çeken ve takdir kazanan sektörlerin belki de başında geliyor bankacılık. Dijital dönüşümün hiç hız kesmediği sektörde inovasyonların da ardı arkası kesilmiyor. Küresel arenada da oldukça hızlı bir dönüşüm yaşayan dijital bankacılığı Deloitte Türkiye Finansal Servisler Lideri Yaman Polat öncülüğünde mercek altına alırken bu alanda öne çıkan küresel trendleri ve sektörün geleceğini masaya yatırdık…
Rafın şampiyonu hangi antibakteriyel sabun markası?
Marketing Türkiye için Tasarist tarafından gerçeklestirilen “Rafın Sampiyonları” arastırmasında, 4 farklı antibakteriyel sabun markasının ambalaj tasarım performansı analiz edildi. Tasarist tarafından gelistirilen ve yapay zeka destegiyle saniyeler içinde ambalajların tasarımını test eden “5’li Raf Etkisi” yönteminin kullanıldıgı çalısma, sıvı sabun kategorisinde yer alan 4 marka için rafın sampiyonlarını gözler önüne seriyor…
Kozmetikte “arkadaş duygusu” aranıyor!
Cilt bakımına ilgi cinsiyet farkı gözetmeksizin giderek artarken, beyefendileri bilemeyiz ama hanımefendiler güzelliğin yanı sıra sağlık sunan cilt bakım ürünlerine daha fazla rağbet ediyor. Bioderma hem güzellik hem de sağlık sunan ürün gamıyla tüketicisinin gönlünde taht kurmuş. Nasıl olmasın! Dermatologların reçeteli tavsiyesiyle eczanelerde satılan ürünleri kelimenin tam anlamıyla heyecan verici.