16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
FMCG perakendesi verilerinde "fırsat" var!
Haberler

FMCG perakendesi verilerinde “fırsat” var!

Nafizcan Önder
16 Ekim 2023
4 dk okuma

Gıda Perakendecileri Derneği’nin (GPD) düzenlediği 9. Ortak Gelişim Kongresi’nde gıda perakendecileri ve tedarikçileri bir araya geldi. “Gelecek 100 Yılda Sürdürülebilir Bir Dünya için Sürdürülebilir Perakende oturumunda” yer alan NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü, Orta Doğu ve Afrika Analitik Lideri Didem Şekerel Erdoğan ve NielsenIQ Türkiye Perakende Hizmetleri Direktörü Serhat Sükan, hızlı tüketim ürünleri pazarının güncel durumuna ve sürdürülebilirlikle ilgili çalışmaların sonuçlarına dair çarpıcı veriler paylaştılar. Gelin markaların odaklanması gereken güncel tüketici trendlerine ve büyüme fırsatlarına ışık tutan verilere daha yakından bakalım…

Türkiye’de sigara ve alkol hariç FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) perakendesinin 2023 yılının ilk 8 ayında yüzde 86 büyüme kaydettiğini paylaşan NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü, Orta Doğu ve Afrika Analitik Lideri Didem Şekerel Erdoğan, FMCG’de büyümenin devamlılığı için sürdürülebilirliğin önemine dikkat çekti. Şekerel Erdoğan, yakın gelecekte başarının anahtarı olarak, markaların ve perakendecilerin veri analitiği ve perakende medyası vasıtasıyla alışverişçilerini daha iyi anlamalarının ve aksiyon almalarının önem taşıdığını vurguluyor…

FMCG büyümesinde hangi kategoriler yükselişte?

FMCG perakendesi verilerinde "fırsat" var!

Şekerel Erdoğan, “Türkiye’de FMCG büyümesine baktığımızda kişisel bakım, ev temizlik ve gıda kategorisi altında özellikle atıştırmalık ve içecek gruplarının güçlü hacim ve ciro performansıyla büyümeyi öne taşıdıklarını görmekteyiz.” diyor. Şekerel Erdoğan 2023’ün ilk 8 ayında yüksek büyüme performansıyla ciro payını en çok arttıran ilk 3 kategorinin Gazlı İçecekler, Çerez ve Kuruyemiş olduğunu paylaştı.

E-ticarette yılın ilk 8 ayında yüzde 131’lik ciro büyümesi

FMCG perakendesi verilerinde "fırsat" var!

E-ticarette yaşanan gelişmeleri ve verileri paylaşan NielsenIQ Türkiye Perakende Hizmetleri Direktörü Serhat Sükan ise E-Ticaretin yılın ilk 8 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 131 oranında ciro büyümesi kaydettiğini vurguladı. Sükan, Kişisel Bakım, Ev Bakım, Yiyecek ve İçecek gruplarında E-Ticaret performansının özellikle yüksek olduğunu; bu kategorilerde FMCG E-Ticaret paylarının geçen yılın aynı dönemine kıyasla yükseliş kaydettiğinin altını çizdi.

Dönüşen 5 tüketici trendi

FMCG perakendesi verilerinde "fırsat" var!

Dünya genelinde değişen ekonomik görünümün ve bozulan fiyat istikrarının bunun tüketiciye yansımaları olduğuna değinen Didem Şekerel Erdoğan, üretici ve perakendecilerin yakın dönemde odaklanması gereken 5 yeni küresel trend olarak Uzun Vadeli Enflasyon, Artan Tüketici İyimserliği, Hesaplı Harcama Dönemi, Marka Sadakatinde Düşüş ve Hacimsel Büyüme Baskısını işaret ediyor…

Kemerler daha da sıkılıyor!

Ekonomik koşulların, kısıtlı hane gelirlerini yönetmek için tüketicileri önlem almaya sevk ettiğini paylaşan Didem Şekerel Erdoğan, hane gelirini yönetmek için ilk 3 sırada alınan aksiyonların “gereksiz harcamaları kesmek”, “belirli bir bütçeye bağlı kalmak” ve “en düşük fiyatlı ürünü almak” şeklinde olduğunu söyledi.

FMCG perakendesi verilerinde "fırsat" var!

Harcamaları yönetmek başlığında alışverişçilerin ev dışı tüketimi azalttıklarını vurgulayan Didem Şekerel Erdoğan, özellikle “Ev dışında yemek, ev dışı eğlence, giyim ve dışarıdan yemek siparişi” kalemlerinde, tüketicilerin daha az harcama eğiliminde olduklarına dikkat çekti. Buna karşılık özellikle taze gıda, taze et ve süt ürünlerinde daha fazla harcama eğilimi olduğunu ve alışverişçilerin ev içi tüketime yöneldiğinin altını çiziyor. 

“Sadık alışverişçiyi ödüllendirmek önemli”

FMCG perakendesi verilerinde "fırsat" var!

Alışverişçilerin perakendeci tercihlerinde etkin olan faktörleri de sıralayan Şekerel Erdoğan, “2023 yılında sadık alışverişçiye yönelik ödül programlarının olması, alışverişçilerin perakendeci tercihinde en etkili faktör oldu” diyor.

Gelecek sürdürülebilirlikte

Yakın geleceğe ilişkin tüketici endişelerinin neler olduğuna da değinen Serhat Sükan, “Değişen ekonomik koşullarla birlikte artan gıda fiyatları ve ekonomik durgunluk gibi endişelerin ilk sıralarda yer aldığını görmekteyiz. Ancak daha önce alt sıralarda yer alan bir faktör var ki, bugün bu listede 5. sırada. Bu da küresel iklim değişikliği başlığı” diyor. Sükan, artan gıda fiyatlarını da etkileyen bir başlık olarak küresel iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik başlıklarının tüketici ajandasında önemli bir yeri olduğunu vurguluyor.

FMCG perakendesi verilerinde "fırsat" var!

Sürdürülebilirliğin alışverişçilerin çoğu için çok önemli bir konu olduğunu paylaşan Serhat Sükan, geçmiş 2 yıla bakıldığında bu önemin daha da arttığını paylaşıyor. Sükan “Global ölçekte yaptığımız bir araştırma, çevre dostu/sürdürülebilir bir ürün portföyü olmasının, alışverişçilerin marka seçimini etkileyen başlıca faktörler arasına girdiğini göstermekte” diyor.

Büyüme yolculuğunun 5 anahtarı!

Ekonomik koşullar ve tüketici trendlerini göz önünde bulundurarak, yakın gelecekte büyüme yolculuğuna şekil verecek unsurları da paylaşan Didem Şekerel Erdoğan, Öngörüye Dayalı Veri Analitiği, Akıllı Mağaza İçi Uygulamaları, Yenilik, Perakende Medyası ve Sürdürülebilirlik başlıklarının en önemli unsurlar olarak öne çıktıklarının altını çiziyor.

FMCG perakendesi verilerinde "fırsat" var!

Didem Şekerel Erdoğan, sözlerini “Markaların ve perakendecilerin özellikle yapay zeka destekli promosyon kararları almaları ve maksimum kar optimizasyonu için veri analitiği kullanmaları çok önemli. Yine, gelişen bir alan olarak perakende medyasını görmekteyiz. Burada da yeni ve etkin medya platformlarıyla birlikte, alışverişçiye yönelik kişiselleştirmiş sadakat ve ödül programlarının oluşturulması rekabette çok önemli bir belirleyen. Bununla birlikte, özellikle anlık alışveriş kategorilerinde alışverişçiyi doğru anda yakalamak çok önemli; bu nedenle mağaza içi akıllı uygulamaların önemine değinmek istiyorum. Yenilik ve sürdürülebilirlik başlıkları ise her zaman altını çizdiğimiz çok kritik başlıklar. Bu 5 başlıkta alınacak doğru aksiyonlar, oyuncuların yakın dönemde rekabetteki konumları üzerinde belirleyici olacak” cümleleriyle sonlandırıyor.

FMCG’de 2023’e yön veren 10 trend…

featured FMCG NielsenIQ
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Brandverse Awards’a katılmak için son şans!
Haberler
Brandverse Awards’a katılmak için son şans!
Sena Tufan
14 Nisan 2025
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Haberler
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Yapay zeka imkansızı olanaklı kılıyor
Haberler
Yapay zeka imkansızı olanaklı kılıyor
Advertorial
11 Nisan 2025
Nintendo Switch 2, rekora koştu: Tüm zamanların en hızlı satılan konsolu oldu
Haberler
Nintendo Switch 2, rekora koştu: Tüm zamanların en hızlı satılan konsolu oldu
Nafizcan Önder
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.