6 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TV
Haberler

Reklam söz konusu olduğunda ses görüntüden büyük!

Gizem Yıldız
22 Eylül 2023
1 dk okuma

Yeni bir araştırmaya göre, TV izlemek izleyicinin dikkatini çekerken, TV reklamlarını izlemek çekmiyor. Bu pazarlamacıların istediği bir sonuç değil, ancak dikkati dağılmış tüketicileri yakalamak ve reklamların etkisini artırmak için bazı yollar var…

Thinkbox tarafından dikkat dağınıklığı ve reklam etkinliği üzerine yapılan bir araştırmaya göre, sesli müzikler ve jingle’lar, izleyici başka bir yere bakarken dahi dikkatini yakalamaya yardımcı oluyor.

Bilim İnsanı Dr. Alastair Goode ve ekibi çeşitli dikkat dağıtıcı faaliyetlerin reklam farkındalığı ve hatırlama üzerindeki etkisini ölçmek için bir dizi deney yaptı. Temel bulgusu, bu aktivitelerin bilişsel yükünün reklam farkındalığını olumsuz etkilediği, ancak “reklamlar için yeterli alanın kaldığı” yönündeydi.

Araştırma ayrıca, konuşma ve sosyal medyaya bakma gibi dikkat gerektiren faaliyetlerin daha az bilişsel alan bıraktığını ve müzik dinlemekten daha dikkat dağıtıcı olduğunu ortaya koydu.

Markalar tüm duyulara hitap etmeli

Bu sezgisel olsa da, ekip bir duyudaki dikkat dağıtıcıların diğerleri üzerinde bir etkisi olduğunu buldu. Goode, “Görsel dikkatle görsel, işitsel dikkatle işitsel dikkat arasında kesişme olabileceğini düşündük. Ancak… sesi işitmek görsele verilen dikkati engellerken, bir şeye bakmak da işitsel dikkati engelliyordu” dedi.

Araştırma ayrıca, bir duyuda güçlü olan reklamların diğer duyularda da etkili olmadığını gösteriyor. Çalışma, Nike’nin görsel anlamda oldukça etkili olduğunu ancak ses etkinliği açısından çok daha kötü performans gösterdiğini, Tiffany’nin ise bunun tam tersini yaşadığını kaydediyor.

Kaynak: The Drum

Dijital dönüşümün şirketlerin kar ve performansına katkısı ne?

featured
1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
3 Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
4 Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
5 Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Güncel Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Türkiye'de sağlık bilinci artıyor ama "iyi hissetme" oranı alarm veriyor!
Türkiye’de sağlık bilinci artıyor ama “iyi hissetme” oranı alarm veriyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Haberler
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Haberler
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
İrem Alimoğlu
10 Eylül 2025
Uzmanlar uyarıyor! Birleşik Krallık'ta sahte Labubu krizi...
Haberler
Uzmanlar uyarıyor! Birleşik Krallık’ta sahte Labubu krizi…
İrem Alimoğlu
26 Eylül 2025
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Haberler
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Nafizcan Önder
23 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.