4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TV
Haberler

Reklam söz konusu olduğunda ses görüntüden büyük!

Gizem Yıldız
22 Eylül 2023
1 dk okuma

Yeni bir araştırmaya göre, TV izlemek izleyicinin dikkatini çekerken, TV reklamlarını izlemek çekmiyor. Bu pazarlamacıların istediği bir sonuç değil, ancak dikkati dağılmış tüketicileri yakalamak ve reklamların etkisini artırmak için bazı yollar var…

Thinkbox tarafından dikkat dağınıklığı ve reklam etkinliği üzerine yapılan bir araştırmaya göre, sesli müzikler ve jingle’lar, izleyici başka bir yere bakarken dahi dikkatini yakalamaya yardımcı oluyor.

Bilim İnsanı Dr. Alastair Goode ve ekibi çeşitli dikkat dağıtıcı faaliyetlerin reklam farkındalığı ve hatırlama üzerindeki etkisini ölçmek için bir dizi deney yaptı. Temel bulgusu, bu aktivitelerin bilişsel yükünün reklam farkındalığını olumsuz etkilediği, ancak “reklamlar için yeterli alanın kaldığı” yönündeydi.

Araştırma ayrıca, konuşma ve sosyal medyaya bakma gibi dikkat gerektiren faaliyetlerin daha az bilişsel alan bıraktığını ve müzik dinlemekten daha dikkat dağıtıcı olduğunu ortaya koydu.

Markalar tüm duyulara hitap etmeli

Bu sezgisel olsa da, ekip bir duyudaki dikkat dağıtıcıların diğerleri üzerinde bir etkisi olduğunu buldu. Goode, “Görsel dikkatle görsel, işitsel dikkatle işitsel dikkat arasında kesişme olabileceğini düşündük. Ancak… sesi işitmek görsele verilen dikkati engellerken, bir şeye bakmak da işitsel dikkati engelliyordu” dedi.

Araştırma ayrıca, bir duyuda güçlü olan reklamların diğer duyularda da etkili olmadığını gösteriyor. Çalışma, Nike’nin görsel anlamda oldukça etkili olduğunu ancak ses etkinliği açısından çok daha kötü performans gösterdiğini, Tiffany’nin ise bunun tam tersini yaşadığını kaydediyor.

Kaynak: The Drum

Dijital dönüşümün şirketlerin kar ve performansına katkısı ne?

featured
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
3 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
4 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
5 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Güncel Haberler
Yandex Ads; ajanslara görünürlük garantili etkileşim fırsatı sunuyor
Yandex Ads; ajanslara görünürlük garantili etkileşim fırsatı sunuyor
Rihanna'dan "Şirinler" temalı yeni iş birliği: Fenty x Puma
Rihanna’dan “Şirinler” temalı yeni iş birliği: Fenty x Puma
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türk sanatçılar 2024’te Spotify'dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Haberler
Türk sanatçılar 2024’te Spotify’dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Sena Tufan
2 hafta önce
İç mekanda görünmeyen kirleticilere karşı Dyson hava temizleme teknolojileri
Haberler
İç mekanda görünmeyen kirleticilere karşı Dyson hava temizleme teknolojileri
Advertorial
2 hafta önce
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Sosyal Medya
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
Haberler
Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.