3 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
XCO’23: “Grow with Xᵛ”
Haberler

XCO’23: “Grow with Xᵛ”

Marketing Türkiye
6 Eylül 2023
3 dk okuma

Marketing Türkiye tarafından Deloitte Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen XCO’23 Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi, bu yıl dokuzuncu kez en iyi deneyimi yaşatan markaları bir araya getirecek. “Grow with XV” ana temasıyla gerçekleştirilecek zirvede deneyim tasarımı alanındaki en son gelişmeler Kasım ayında Hilton İstanbul Bomonti’de 5 ana başlık ve 10 alt başlıkla ele alınacak. Zirvenin sonundaysa ALFA Awards Ödül Töreni ile “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.

Deneyim, tüketicinin markalara duydu­ğu sadakati an zamanlı yaşamaya duy­maya başladığı günden bu yana, hem pazarlama disiplinlerinin içerisinde en değerlilerinden biri hem de hepsi­ni kapsayacak şekilde konumlandı. Her sektör kendi deneyim trendlerini yaratırken bu trendleri en farklı şekilde yorumlayan markalar rakipleri arasında öne çıktı. Şimdi, büyümenin kaldıracı olan deneyim, ken­dini her gün yeni baştan tanımlıyor. Peki, günümü­zün acımasız rekabetinde markalar hem toplumun beklentilerini karşılayıp hem kar ve büyüme odağını kaybetmeden hem de mükemmel deneyimi sunacak ve deneyimi bütün bunları sürdürülebilir kılmak için nasıl kurgulayacak?

Pazarlamada uzmanlık gerektiren dikey alanlarındaki en güncel gelişmeleri sektörle buluşturan Marketing Türkiye dokuzuncu kez “XCO Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi”ni pazarlama dünyasının dikkatine sunarken işte bu önemli sorulara da yanıt arayacak…

Marketing Türkiye tarafından düzenlenen ve Deloitte Türkiye iş birliğiyle içeriği tasarlanan, Türkiye’de UX, CX ve EX kavramlarına odaklanan ilk ve tek etkinlik olan XCO’23 Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi ‘nin bu yılki ana teması, “Grow with XV” olarak be­lirlendi. 5 ana başlık, 10 alt başlıkla içeriği şekillenen zirve, Kasım ayında Hilton İstanbul Bomonti’de ger­çekleşirken küresel trendlerin de nabzını tutacak.

XCO’23’te neler konuşulacak?

1- Grow with Innovation

İnovasyon terimi iş dünyasının kolektif sözlüğüne “bir son­raki devrimsel adımı bulmak” gayesi üzerine girdi. Ancak her bir inovasyon sadece inovasyonu gerçekleş­tiren aktörlerin değil, pazarın ve teknolojinin de gelişmesine neden oldu ve kurumların ön­cülük ettiği bir süreçten yakalamaya çalıştığı bir trene dönüştü. XCO’23’te inovasyonu ürünleri ve hizmet­leriyle destekleyen, müşteriyle buluşulan her noktada deneyimi özenle kurgulayan ve böylelikle lokomotifin içinde konumlanan mar­kaları dinleyeceğiz.

2- Grow with Sustainability / Grow with Purpose

Bugün sürdürülebilirlik kurumlar ve tüketici için gaye, amaç ve tercih edilme/etme nedeni olarak strateji ve ileti­şim departmanlarının öncelikleri arasında yer alıyor. Ancak kurum­lar, “iyi olmak” ve “iyi gitmek” arasındaki farkı gözetmek durumun­dalar. Sürdürülebilirlik aksiyonları markaları tüketicinin radarında konumlarken ticari sonuçlara dönüşme­yen adımlar ise adının aksine, sürdürülebilir kılınamıyor. XCO’23’te sürdürülebilirliği ticari olarak sürdürülebilir kılan markalara kulak vereceğiz.

3- Grow with GenAI – More or Less Human?

Yapay zeka sesini duyurarak geldi. Anlamlandırması güç yetenekleriyle önce kreatif sektörü, ardından iletişim ve pazarlama sektörlerinde organik sürdürülegelmiş projelere güçlü bir alternatif yaratan AI XCO’23’te “More or Less Human?” temasıyla birçok yönüyle ele alınacak.  

  • More Human:
    1. EX – Employee Experience with AI
    1. CX – Customer Experience with AI
    1. OX – Organizational Experience with AI
  • Less Human:
    • Creativity
    • Marketing Funnel
  • More or Less Human:
    • Grow with AI
    • Profit Maximization
    • Humanizing Processes

4- Grow with CX

XCO’22’de Deneyimde Rönesans ana temasıyla birlikte teknolojinin hızla geliştiği, şirketlerin ve bireylerin hızla teknolojiye adapte olduğu günümüzde markaların müşterilerine karşı deneyim borcu yaratıp yaratmadıklarını masaya yatırmıştık. XCO’22 sahnesinde vurgulanan yanıt deneyimin merkezinde insanı konumlandırmanın önceliklendirilmesi gerekliliğiydi. Birçok alışılmışın değiştiği bir yılın daha ardından XCO’23’te müşteri deneyimi kavramı üzerinden bu bulguyu tekrar sorguluyoruz.

5- Grow with EX

Çalışan Deneyimi’nin büyümeye etkisi nasıl ölçülmeli? Bu önemli soruya XCO’23’te yanıt ararken saha çalışanlarından stratejiyi tanımlayan çalışanlara, iyi bir çalışan deneyimi kurgulamaktan başarılı kurumların farklılaştığı unsurlara, çalışanların değişen beklentilerine ve kurumların bu beklentilere bileşenlerinin tamamını koruyarak nasıl yanıt verdiğine ışık tutacağız.

XCO’23: “Grow with Xᵛ”

Markaların deneyim karnesi ALFA Awards’da verilecek

En iyi müşteri deneyimini yara­tan markaların ödüllendirildiği ALFA Awards’un kazanları her yıl olduğu gibi bu yıl da XCO’23 Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi’nin hemen ardından ger­çekleştirilecek görkemli bir tö­renle sahiplerini bulacak. Mar­keting Türkiye ve Akademetre iş birliğiyle düzenlenen ALFA Awards’da 50’nin üstünde ka­tegoride aldıkları ALFA puanla­rıyla müşteri deneyimini en iyi yaşatan markalar “Customer Brand” olarak ödüllendirilecek.

ALFA Awards’un Metodolojisi:

ALFA Awards’da kazanlar Akademetre’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle belirleniyor. Araştırma kapsamında ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen Türkiye Temsili 12 ilde bin 200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştiriliyor. 50’nin üstünde kategoride yapılan araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu” ile “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu” ile “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği” ve “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi parametrelerde değerlendirmeler yapılıyor.

featured
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
Haberler
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
İrem Alimoğlu
20 Haziran 2025
OpenAI, yeni yapay zeka modeli "o3-pro"yu duyurdu
Haberler
OpenAI, yeni yapay zeka modeli “o3-pro”yu duyurdu
Marketing Türkiye
12 Haziran 2025
"Aile Markası" olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında...
Haberler
“Aile Markası” olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında…
Nafizcan Önder
4 hafta önce
KFC'den parmak yalamaya mizahi çözüm: Parmak yalama çatalı!
Haberler
KFC’den parmak yalamaya mizahi çözüm: Parmak yalama çatalı!
Sena Tufan
5 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.