14 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pazarlamanın metal yakalısı: Yapay Zeka
Haberler

Pazarlamanın metal yakalısı: Yapay Zeka

Nafizcan Önder
26 Ağustos 2023
3 dk okuma

Yapay zekanın entegre olamayacağı tek bir alan dahi olmadığının artık hepimiz farkındayız. Deyim yerindeyse bu orantısız yetenekli yazılımlar profesyonel hayatın her kademesine hızla adapte oluyor. Peki, yapay zeka pazarlama evreninde nasıl bir karşılık buluyor? En çok hangi alanlarda kullanılıyor? Yarının dünyasında bizleri neler bekliyor?

Eğer dünya daha önce sanayi devrimini görmemiş ve “makineler işlerimizi elimizden alacak!” kaygısını hiç yaşamamış olsaydı, “Yapay zeka gelecek ve işlerimizi elimizden alacak” distopyası daha inandırıcı gelebilirdi. Ancak hepimiz biliyoruz ki devrimsel tüm gelişmeler beraberinde yeni yetkinliklerle yeni iş tanımlamalarını da getiriyor. Dünya Ekonomik Forumu’nun 2025 yılına kadar yapay zekayla bağlantılı olarak 85 milyon işin yok olacağını, 97 milyon yeni işin ise ortaya çıkacağını öngörmesi de bunu destekliyor…

Leon C. Megginson’ın Darwin’e atfedilen “Ne en güçlü olan tür hayatta kalır, ne de en zeki olan; değişime en iyi adapte olabilendir hayatta kalan” sözünün yansıttığı gerçekliğe pandemi döneminde tüm dünya şahit oldu. Söz konusu yapay zeka olunca da yarına kimlerin kalacağından şüphemiz yok. Bu orantısız yetenekli yazılımlar pazarlama evrenine dahil olmaya başladılar bile…

Kişiselleştirmenin, bunca önem kazandığı günümüzde “data”nın büyük bir değere dönüşmesi nasıl kaçınılmazsa, yapay zekanın da bu datayı toplamaktan kişiselleştirilmiş teklifler sunmaya dek profesyonellerle dirsek temasında çalışması da bir o kadar kaçınılmazdı. Bu noktada Deloitte’un “Hyper-personalizing the customer experience using data, analytics, and AI” raporuna göz atmakta fayda var.

Rapora göre;

  • Tüketicilerin yüzde 80’inin kişiselleştirme sunan markaları sunmayanlara kıyasla tercih edeceğini, bu markaları çevrelerine tavsiye edeceğini belirtiyor.
  • Doğru şekilde hayata geçirilmiş hiper kişiselleştirme projesi pazarlama harcamalarının geri dönüşünü 8 kat, satışları ise yüzde 10’dan fazla artırıyor.
  • Her 4 kullanıcıdan 3’ü markalardan gereğinden fazla e-mail ve mesaj geldiğini söylerken, bunların yüzde 69’u markayı takip etmeyi bırakıyor.
  • Kullanıcıların yüzde 69’u doğru eşleştirilmiş tekliflerin marka algısını güçlendirdiğini belirtiyor. Daha da önemlisi hiper kişiselleştirme müşteri katılımını, sadakatini, satışları artırmanın yanında müşterilerin daha iyi anlaşılmasına da neden oluyor.

Bu tabloya bir de Statista’nın açıkladığı “2023’te pazarlama alanında küresel yapay zeka araçlarından elde edilen 27,4 milyar dolarlık gelirin 2028’e kadar 107,4 milyar dolara ulaştırılması bekleniyor” verisi eklenince gelişim ve yapay zekanın pazarlama sektöründeki rolü çok daha net gözüküyor…

Pazarlamanın metal yakalısı: Yapay Zeka

Yapay zeka reklamcılık sektöründe hangi rolleri geliştirecek?

Veriye dayalı reklamcılığın artmasıyla, verileri yorumlama ve uygulamaya odaklanan roller artıyor. LinkedIn’in Gelişen Meslekler Raporu, bu eğilimi doğrulayarak, veri biliminin yıllık yüzde 37 büyüme oranıyla en hızlı büyüyen ikinci meslek olduğunu ortaya koyuyor. Peki, pazarlamanın yaratıcı tarafında yapay zeka hangi rolleri geliştirecek?

AI reklam strateji uzmanları

Bu uzmanlar, yapay zekayı reklam çalışmalarına etkili bir şekilde dahil eden, kampanya verimliliğini ve kitle katılımını artıran stratejiler geliştirme becerilerinde ustalaşacaklar. Reklam hedeflemeyi, kişiselleştirmeyi ve ölçümü optimize etmek için yapay zekanın nasıl kullanılabileceğini onlar belirleyecek.

Reklam odaklı veri bilimcileri

Yapay zeka destekli reklam platformları tarafından üretilen büyük miktarda veri, uzman veri bilimci ihtiyacını doğuracak. Bu uzmanlar, yalnızca karmaşık veri kümelerini analiz edip yorumlamakla kalmayacak, aynı zamanda içgörüleri eyleme geçirilebilir reklamcılık stratejilerine dönüştürerek reklam hedeflemeyi ve etkililiği artıracak.

AI reklam etiği yöneticileri

Yapay zeka, reklamcılığa daha derinlemesine entegre oldukça, gizlilik, şeffaflık ve etik reklam hedefleme konularının da ön plana çıkması bekleniyor. Bu profesyoneller, reklamcılıkta AI kullanımına yönelik etik yönergeler geliştirmek ve sürdürmek, düzenlemelere uygunluğu sağlamak ve tüketici haklarını korumaktan sorumlu olacaklar.

Reklam kişiselleştirme uzmanları

AI’ın reklamları geniş ölçekte özelleştirme gücünden yararlanan bu uzmanlar, son derece kişiselleştirilmiş reklam kampanyaları oluşturmak için AI algoritmalarını kullanacak. Reklam içeriğini, teslimat zamanlamasını ve platform seçimini bireysel tüketicilere uyarlamak için yapay zekadan yararlanacak, dönüşüm oranlarını ve müşteri memnuniyetini artıracaklar.

Yapay zeka etkileşimli reklam tasarımcıları

Yapay zeka destekli arayüzler ve platformlar reklamcılıkta daha yaygın hale geldikçe, sezgisel, kullanıcı dostu reklam deneyimleri yaratabilen tasarımcılara olan ihtiyaç artacak. Tüketicilerin yapay zeka destekli reklamlarla etkileşim kurma biçimini şekillendirerek reklam katılımını ve etkililiğini arttıracaklar.

Reklamcılıkta müşteri deneyimi analistleri

Bu profesyoneller, reklam kanallarında üstün bir müşteri yolculuğu oluşturmak için veri analitiğini, müşteri psikolojisini ve yapay zeka içgörülerini birleştirecekler.

Dijital reklam dönüşüm danışmanları

Reklam ajansları ve işletmeler giderek daha fazla yapay zeka ve dijital teknolojilere geçiş yaptıkça, bu sürece rehberlik edebilecek, firmaların uyum sağlamasına yardımcı olacak ve yapay zekayı reklam stratejilerine entegre edecek danışmanlara talep doğacak. Bu noktada da görevin sahibi elbette “dijital reklam dönüşüm danışmanları” olacak.

Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısını okumak için TIKLAYIN

featured Yapay Zeka
1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
3 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde...
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde…
Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
"Enerji canavarı" yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
“Enerji canavarı” yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kablolu kulaklıklar geri döndü!
Haberler
Kablolu kulaklıklar geri döndü!
Sena Tufan
5 Ekim 2025
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Haberler
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Nafizcan Önder
20 Ekim 2025
Türkiye'de bir ilk: Birleşmiş Milletler'den Dilara Koçak'a "Gıda Şampiyonluğu" ödülü
Haberler
Türkiye’de bir ilk: Birleşmiş Milletler’den Dilara Koçak’a “Gıda Şampiyonluğu” ödülü
İrem Alimoğlu
20 Ekim 2025
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
Haberler
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.