16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pazarlamanın metal yakalısı: Yapay Zeka
Haberler

Pazarlamanın metal yakalısı: Yapay Zeka

Nafizcan Önder
26 Ağustos 2023
3 dk okuma

Yapay zekanın entegre olamayacağı tek bir alan dahi olmadığının artık hepimiz farkındayız. Deyim yerindeyse bu orantısız yetenekli yazılımlar profesyonel hayatın her kademesine hızla adapte oluyor. Peki, yapay zeka pazarlama evreninde nasıl bir karşılık buluyor? En çok hangi alanlarda kullanılıyor? Yarının dünyasında bizleri neler bekliyor?

Eğer dünya daha önce sanayi devrimini görmemiş ve “makineler işlerimizi elimizden alacak!” kaygısını hiç yaşamamış olsaydı, “Yapay zeka gelecek ve işlerimizi elimizden alacak” distopyası daha inandırıcı gelebilirdi. Ancak hepimiz biliyoruz ki devrimsel tüm gelişmeler beraberinde yeni yetkinliklerle yeni iş tanımlamalarını da getiriyor. Dünya Ekonomik Forumu’nun 2025 yılına kadar yapay zekayla bağlantılı olarak 85 milyon işin yok olacağını, 97 milyon yeni işin ise ortaya çıkacağını öngörmesi de bunu destekliyor…

Leon C. Megginson’ın Darwin’e atfedilen “Ne en güçlü olan tür hayatta kalır, ne de en zeki olan; değişime en iyi adapte olabilendir hayatta kalan” sözünün yansıttığı gerçekliğe pandemi döneminde tüm dünya şahit oldu. Söz konusu yapay zeka olunca da yarına kimlerin kalacağından şüphemiz yok. Bu orantısız yetenekli yazılımlar pazarlama evrenine dahil olmaya başladılar bile…

Kişiselleştirmenin, bunca önem kazandığı günümüzde “data”nın büyük bir değere dönüşmesi nasıl kaçınılmazsa, yapay zekanın da bu datayı toplamaktan kişiselleştirilmiş teklifler sunmaya dek profesyonellerle dirsek temasında çalışması da bir o kadar kaçınılmazdı. Bu noktada Deloitte’un “Hyper-personalizing the customer experience using data, analytics, and AI” raporuna göz atmakta fayda var.

Rapora göre;

  • Tüketicilerin yüzde 80’inin kişiselleştirme sunan markaları sunmayanlara kıyasla tercih edeceğini, bu markaları çevrelerine tavsiye edeceğini belirtiyor.
  • Doğru şekilde hayata geçirilmiş hiper kişiselleştirme projesi pazarlama harcamalarının geri dönüşünü 8 kat, satışları ise yüzde 10’dan fazla artırıyor.
  • Her 4 kullanıcıdan 3’ü markalardan gereğinden fazla e-mail ve mesaj geldiğini söylerken, bunların yüzde 69’u markayı takip etmeyi bırakıyor.
  • Kullanıcıların yüzde 69’u doğru eşleştirilmiş tekliflerin marka algısını güçlendirdiğini belirtiyor. Daha da önemlisi hiper kişiselleştirme müşteri katılımını, sadakatini, satışları artırmanın yanında müşterilerin daha iyi anlaşılmasına da neden oluyor.

Bu tabloya bir de Statista’nın açıkladığı “2023’te pazarlama alanında küresel yapay zeka araçlarından elde edilen 27,4 milyar dolarlık gelirin 2028’e kadar 107,4 milyar dolara ulaştırılması bekleniyor” verisi eklenince gelişim ve yapay zekanın pazarlama sektöründeki rolü çok daha net gözüküyor…

Pazarlamanın metal yakalısı: Yapay Zeka

Yapay zeka reklamcılık sektöründe hangi rolleri geliştirecek?

Veriye dayalı reklamcılığın artmasıyla, verileri yorumlama ve uygulamaya odaklanan roller artıyor. LinkedIn’in Gelişen Meslekler Raporu, bu eğilimi doğrulayarak, veri biliminin yıllık yüzde 37 büyüme oranıyla en hızlı büyüyen ikinci meslek olduğunu ortaya koyuyor. Peki, pazarlamanın yaratıcı tarafında yapay zeka hangi rolleri geliştirecek?

AI reklam strateji uzmanları

Bu uzmanlar, yapay zekayı reklam çalışmalarına etkili bir şekilde dahil eden, kampanya verimliliğini ve kitle katılımını artıran stratejiler geliştirme becerilerinde ustalaşacaklar. Reklam hedeflemeyi, kişiselleştirmeyi ve ölçümü optimize etmek için yapay zekanın nasıl kullanılabileceğini onlar belirleyecek.

Reklam odaklı veri bilimcileri

Yapay zeka destekli reklam platformları tarafından üretilen büyük miktarda veri, uzman veri bilimci ihtiyacını doğuracak. Bu uzmanlar, yalnızca karmaşık veri kümelerini analiz edip yorumlamakla kalmayacak, aynı zamanda içgörüleri eyleme geçirilebilir reklamcılık stratejilerine dönüştürerek reklam hedeflemeyi ve etkililiği artıracak.

AI reklam etiği yöneticileri

Yapay zeka, reklamcılığa daha derinlemesine entegre oldukça, gizlilik, şeffaflık ve etik reklam hedefleme konularının da ön plana çıkması bekleniyor. Bu profesyoneller, reklamcılıkta AI kullanımına yönelik etik yönergeler geliştirmek ve sürdürmek, düzenlemelere uygunluğu sağlamak ve tüketici haklarını korumaktan sorumlu olacaklar.

Reklam kişiselleştirme uzmanları

AI’ın reklamları geniş ölçekte özelleştirme gücünden yararlanan bu uzmanlar, son derece kişiselleştirilmiş reklam kampanyaları oluşturmak için AI algoritmalarını kullanacak. Reklam içeriğini, teslimat zamanlamasını ve platform seçimini bireysel tüketicilere uyarlamak için yapay zekadan yararlanacak, dönüşüm oranlarını ve müşteri memnuniyetini artıracaklar.

Yapay zeka etkileşimli reklam tasarımcıları

Yapay zeka destekli arayüzler ve platformlar reklamcılıkta daha yaygın hale geldikçe, sezgisel, kullanıcı dostu reklam deneyimleri yaratabilen tasarımcılara olan ihtiyaç artacak. Tüketicilerin yapay zeka destekli reklamlarla etkileşim kurma biçimini şekillendirerek reklam katılımını ve etkililiğini arttıracaklar.

Reklamcılıkta müşteri deneyimi analistleri

Bu profesyoneller, reklam kanallarında üstün bir müşteri yolculuğu oluşturmak için veri analitiğini, müşteri psikolojisini ve yapay zeka içgörülerini birleştirecekler.

Dijital reklam dönüşüm danışmanları

Reklam ajansları ve işletmeler giderek daha fazla yapay zeka ve dijital teknolojilere geçiş yaptıkça, bu sürece rehberlik edebilecek, firmaların uyum sağlamasına yardımcı olacak ve yapay zekayı reklam stratejilerine entegre edecek danışmanlara talep doğacak. Bu noktada da görevin sahibi elbette “dijital reklam dönüşüm danışmanları” olacak.

Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısını okumak için TIKLAYIN

featured Yapay Zeka
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Amazon'da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı" iddialarına markadan yanıt geldi
Haberler
“Amazon’da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı” iddialarına markadan yanıt geldi
İrem Alimoğlu
22 Nisan 2025
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Haberler
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Pazarlamanın gündemini Marketing Türkiye Insight Report'tan takip edin...
Haberler
Pazarlamanın gündemini Marketing Türkiye Insight Report’tan takip edin…
Marketing Türkiye
30 Nisan 2025
Porland ve Paşabahçe'nin "çay tabağı" davası 10 yıl sonra sonuçlandı! Zafer Paşabahçe'nin...
Haberler
Porland ve Paşabahçe’nin “çay tabağı” davası 10 yıl sonra sonuçlandı! Zafer Paşabahçe’nin…
Sena Tufan
17 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.