18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Getir’den global işten çıkarma kararı | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Getir’den global işten çıkarma kararı | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
23 Ağustos 2023
3 dk okuma
Getir’den global işten çıkarma kararı | Son 24 saatin gündemi

Hızlı teslimat devi Getir, global olarak yeniden yapılanma kararı aldı. Bu kapsamda şirket, 23 bin çalışanından 2 bin 500 ‘ünü işten çıkaracak. İşten çıkarmalar Türkiye, İngiltere, Almanya, Hollanda ve ABD’de gerçekleşecek.

İşten çıkarmaların verimliliği artırmak ve uzun vadede sürdürülebilir bir büyüme sağlamak için yapıldığını açıklayan şirket, söz konusu kararın ardında pandeminin ardından fiziksel mağazalara dönüşün hızlı olması ve faizlerin artmaya başlaması gibi makro nedenler olduğunu belirtti.

Getir, son birkaç ay içinde İspanya, İtalya, Portekiz ve Fransa pazarlarından da çekilmişti. Şirket, bu pazarlarda yeterli pazar payı elde edemediğini açıklamıştı.

Exxen ve TV+ güçlerini birleştiriyor

Getir’den global işten çıkarma kararı | Son 24 saatin gündemi

Dijital yayın platformları TV+ ve Exxen, yeni iş birliklerini duyurdu. İş birliği kapsamında TV+ kullanıcıları, platformda yer alan “Exxen TV” kanalı aracılığıyla UEFA Şampiyonlar Ligi ve diğer birçok içeriğe ek ücret ödemeden ulaşabilecek.

TV+ platformuna eklenen “Exxen TV” kanalında, bundan sonra Premium TV+ aboneleri ek ücret ödemeden Exxen içeriklerine ulaşabilecek.

Öte yandan UEFA Şampiyonlar Ligi’ndeki grup aşamalarında her hafta 4 maç canlı olarak yayınlanacak. UEFA Avrupa Ligi ve UEFA Konferans Ligi karşılaşmalarında ise seçili maçlar Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri yine ek ücret ödemeden izlenebilecek.

Bunların yayında Exxen platformuna ait Gibi, Olağan Şüpheliler, İlginç Bazı Olaylar ve Hükümsüz gibi diziler de TV+’da yer alacak.

WhatsApp ve Instagram’a gelişmiş çeviri özelliği geliyor

Getir’den global işten çıkarma kararı | Son 24 saatin gündemi

Meta, yeni yapay zeka aracı Seamless M4T’yi duyurdu. Seamless M4T, 100’den fazla dilde metin çevirisinin yanı sıra konuşmaları da çevirebiliyor.

Seamless M4T’yi en kısa sürede WhatsApp, Instagram ve Facebook’a entegre edeceğini belirten Meta, kullanıcılarına 100’ü aşkın dil için konuşmadan konuşmaya, metinden metine veya konuşmadan metne çeviri yapabileceğini söyledi.

Seamless M4T’yi açık kaynaklı olarak yayınlayarak Meta, araştırmacılar ve üçüncü taraf geliştiricilerin yapay zeka modeli üzerinde çalışmasını da mümkün kılıyor.

Yapay zeka destekli sohbet botu ChatGPT’nin viral olması Amazon, Microsoft ve Google gibi devlerin de dikkatini çekerek bu alandaki gelişmelerin hızlanmasını sağlamıştı.

Ancak Meta’nın geliştirdiği SeamlessM4T, çeviri ve transkripsiyon yeteneklerini tek bir modelde birleştirmeye yönelik bugüne kadarki en iddialı proje gibi görünüyor.

Kaynak: TechCrunch

Marka Konseyi Derneği’nden sektörün dikkatine: “Marka Konseyi Derneği ve TİM Marka Konseyi farklı yapılardır…”

Getir’den global işten çıkarma kararı | Son 24 saatin gündemi

Marka Konseyi Derneği Başkanı Bülent Fidan, iş dünyası profesyonellerine seslendiği bir açıklama metni yayınladı. “Marka konseyi” içeriğiyle gönderilen basın bültenlerinin sektör yayınlarınca karıştırıldığına dikkat çeken Fidan, Marka Konseyi Derneği ve TİM Marka Konseyi‘nin farklı yapılar olduğunun altını çizdi. Açıklamada Marka Konseyi Derneği’nin işletmelerin markalaşma yolculuğunda, onlara uzmanlığıyla önderlik eden ve referans alabileceği kriterleri belirleyen bir sivil toplum kuruluşu olduğu vurgulanırken, TİM Marka Konseyi’nin markalı ihracatı geliştirmek temelinde 2021 yılında TİM Üyesi olan iş insanları tarafından faaliyete geçirildiği ifadelerine yer verildi.

Bülent Fidan’ın açıklamasının tamamını okumak için TIKLAYIN!

Heinz’dan “911”i aratmayan lezzetler…

Getir’den global işten çıkarma kararı | Son 24 saatin gündemi

Hiç çok baharatlı bir yemek sonrası 911’i aramak zorunda kaldınız mı? Kalmadıysanız şanslısınız… Zira Heinz, baharat severlerin mağduriyetlerinin acil durum aramalarıyla sonlanmasını ele aldığı yeni kampanyasında hiçbir lezzet için bu kadar acı çekilmemesi gerektiğini vurguluyor. “Stupid Good, Not Stupid Spicy” (Aptalca iyi, aptalca baharatlı değil) sloganıyla yayınlanan kampanyada Heinz, yeni ketçap serisini tadanların 911’i aramayacağının da garantisini veriyor.

featured
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
3 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
4 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
5 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Güncel Haberler
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla "işini iyilik için kullanan" şirketler arasına katıldı
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla “işini iyilik için kullanan” şirketler arasına katıldı
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Pinterest 2025 sonbahar trendlerini açıkladı: Nostalji, kişiselleştirme ve ikinci elin yükselişi
Haberler
Pinterest 2025 sonbahar trendlerini açıkladı: Nostalji, kişiselleştirme ve ikinci elin yükselişi
Sena Tufan
4 hafta önce
Jack Dorsey, "merkeziyetsiz" mesajlaşma platformunu duyurdu: BitChat!
Haberler
Jack Dorsey, “merkeziyetsiz” mesajlaşma platformunu duyurdu: BitChat!
Nafizcan Önder
7 Temmuz 2025
Galatasaray, "GStatil" markasıyla seyahat sektörüne adım attı...
Haberler
Galatasaray, “GStatil” markasıyla seyahat sektörüne adım attı…
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Instagram'ın "soru kutucuğu" özelliği WhatsApp'a geliyor
Haberler
Instagram’ın “soru kutucuğu” özelliği WhatsApp’a geliyor
İrem Alimoğlu
18 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.