19 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Uzaktan çalışmak mı yoksa ofisten çalışmak mı daha verimli?
Haberler

Uzaktan çalışmak mı yoksa ofisten çalışmak mı daha verimli?

Marketing Türkiye
13 Ağustos 2023
1 dk okuma

Yeni bir araştırmaya göre, evden çalışmak ofis ortamında çalışmaktan daha az verimli. Araştırmaya göre uzaktan çalışanlar, ofiste çalışanlara göre yüzde 18 daha az üretken…

“Uzaktan çalışmak mı yoksa ofisten çalışmak mı daha verimli?” sorusunu yanıtlamak amacıyla yapılan araştırma, Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) ve Kaliforniya Üniversitesi iş birliğiyle gerçekleştirildi. Çalışmada, 235 kişilik iki grup 8 hafta boyunca incelendi. Veri girişi personeli olan bu gruplardan biri evden, diğeri ise ofisten çalıştı. Yazma hızı üzerinden yapılan değerlendirme sonucunda, evden çalışanların ofisten çalışanlara oranla yüzde 18 daha az verimli bir çalıştığı görüldü. Ofisten çalışanlar 09:00-17:00 saatleri arasında çalışırken evden çalışanlar, ne zaman çalışacaklarını kendileri belirlemek koşuluyla 35 saat çalıştı.

Bunun yanı sıra araştırma, daha az verimli olan kişilerin evden çalışma sistemini daha çok tercih ettiğini de ortaya koydu.

Araştırma, evden çalışmanın verimlilik açısından ofis ortamında çalışmaktan daha az faydalı olduğunu gösteriyor. Ancak verimliliği yüksek olmasa da evden çalışmanın farklı faydaları da var. Örneğin evden çalışma, çalışanların daha fazla esneklik ve iş-yaşam dengesine sahip olmasına olanak tanıyor. Ayrıca, evden çalışmanın çalışanların daha az stresli ve daha üretken olmasına da yardımcı olabileceği öne sürülüyor.

Beyaz yakalılar yemeden içmeden kesildi

Değişen iş yaşamı ve çalışma biçimi, beslenme alışkanlıklarını da etkiliyor. Sodexo Insight 2023 araştırmasına göre beyaz yakalıların yüzde 13’ü günde iki ya da daha az öğün tüketirken en çok yüzde 55,4 ile öğle yemeği atlanıyor. Öğle yemeğini atlayanların yüzde 33,1’i “zamanım yok” derken, işyerlerinde yemek servisinin olmaması ya da ulaşılabilecek yemeklerin besin değeri ve hijyeni noktasında oluşan kaygılar da bu eğilimi artırıyor.
featured
1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
4 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Haberler
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Haberler
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Sena Tufan
25 Ekim 2025
Black Friday'de tüketicilerin yüzde 85'i alışverişini online yapacak!
Haberler
Black Friday’de tüketicilerin yüzde 85’i alışverişini online yapacak!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
"Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Haberler
“Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Nafizcan Önder
1 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.