19 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TikTok'ta 3 trilyondan fazla izlenen oyun videoları markalar için ne ifade ediyor?
Haberler

TikTok’ta 3 trilyondan fazla izlenen oyun videoları markalar için ne ifade ediyor?

Nafizcan Önder
19 Temmuz 2023
2 dk okuma

TikTok yıllık paylaştığı What’s Next: Oyun Trendleri Raporu’nu yayınladı. Oyun kültüründeki yeni tüketici davranışlarını derinlemesine inceleyen rapora göre, geçtiğimiz yıl platformda oyun içerikleri 3 trilyondan fazla görüntülenme aldı! Orta Doğu, Türkiye, Afrika ve Pakistan (METAP Bölgesi) için özel veri ve içgörüleri içeren rapor; markaların toplulukla nasıl etkileşim kurabileceklerine dair de ipuçları sunuyor…

TikTok’ta gaming trendleri bize neler söylüyor?

  • 28 milyon yetişkin oyuncunun yer aldığı Türkiye’deki sonuçlar oldukça dikkat çekici. Son 12 ay içinde oyun oynamaya yeni başlayanların yüzde 73’ü kadınlardan oluşuyor.
  • Dijital içerik tüketiminin yüksek olduğu Türkiye’de; oyun incelemeleri ve özetleri sırasıyla, yüzde 71 ve yüzde 68 oranla en çok tüketilen içerikler olarak öne çıkıyor.
  • Oyuncuların yüzde 60’ı sosyal medyadaki reklamlardan sonra oyunları indiriyor.
  • Yüzde 59’u sosyal medyada önerilen oyunlar için harcama yapabiliyor.
  • Yüzde 66’sı da oyun topluluğuyla bağlantı kurmak için sosyal medyayı kullanıyor.

Markaların dikkatine…

  • Her 3 kullanıcıdan biri, bir içerik üreticisinin paylaştığı içeriği izledikten sonra ürün ya da marka hakkında daha fazla bilgi için araştırdıklarını söylüyor.
  • Kullanıcıların yüzde 36’sının içerik tüketirken keyif aldıkları zamanlarda, satın alma motivasyonları da artıyor.
  • Kullanıcıların yüzde 80’i markaların challenge ya da akım başlattıkları veya trend ya da meme gibi viral olabilecek içerik çıkarmalarından memnun oluyor.
  • Bir içerik üreticisinin sponsorlu videosunu izleyen TikTok kullanıcılarının satın alma motivasyonunda, mizahın önemi 1,7 kat daha fazla!

TikTok Orta Doğu, Türkiye, Afrika, Pakistan ve Doğu Avrupa Oyun Sektörü Başkanı Sezer Değirmenbaşı rapora ilişkin yaptığı açıklamalarında: “What’s Next: Oyun Trendleri Raporu da bize gösteriyor ki, TikTok gerçekten de oyun kültürü ve eğlencenin kesiştiği bir yer haline geldi ve bize hayatın her kesiminden oyunculara topluluklarını bulma, heyecan verici yeni yollarla keşfetme, bağlantı kurma ve yaratma fırsatı sunduğunu gösterdi. Biz de küresel oyun topluluğumuzun gücünü sergilemekten ve markaların yeni kitlelere ulaşmak için platformumuzdaki etkileşimden nasıl yararlanabileceğini göstermekten heyecan duyuyoruz.”

Raporun tamamını incelemek için tıklayın! 

Sosyal ticaretin yeni merkezi “TikTok”

featured TikTok
1 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
2 Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
3 Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
4 Kafeler evlere taşınıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
5 Şirketlerde "gölge yapay zeka" kullanımı artıyor!
Şirketlerde “gölge yapay zeka” kullanımı artıyor!
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Eylül)
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
BMW logosunda sessiz dönüşüm
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
Nafizcan Önder
15 Ağustos 2025
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor...
Haberler
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor…
Marketing Türkiye
2 gün önce
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Haberler
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Nafizcan Önder
13 Ağustos 2025
Anne sütünden ilham alan dondurma ABD'de satışta!
Haberler
Anne sütünden ilham alan dondurma ABD’de satışta!
İrem Alimoğlu
12 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.