6 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Babalar Günü iletişim ve reklam çalışmaları
Haberler

Markalar, Babalar Günü iletişim çalışmalarını hangi kanaldan yapmalı?

Gizem Yıldız
5 Haziran 2023
2 dk okuma

Babalar Günü yaklaşırken pelerinsiz kahramanları mutlu etmek için araştırmalar başladı. Digital Turbine’nin GWI iş birliği ile gerçekleştirdiği “Babalar Günü Alışveriş Tercihleri Araştırması”nın sonuçlarına göre hediye bulma yolculuğu çoğunlukla mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirilecek. Peki en çok hangi kanal üzerinden gerçekleştirilen iletişim ve reklam çalışmaları akılda kalıyor?

Haziran ayının üçüncü pazar günü kutlanan Babalar Günü geldi çattı. Varlıklarıyla insana güç veren, şefkatini ve sevgisini evlatlarından hiç esirgemeyen babaların hakkı hiçbir şeyle ödenmese de bu Babalar Günü’nde tüketiciler babalarını unutmayacak. Digital Turbine’nin bağımsız araştırma şirketi GWI iş birliğiyle yaptığı “Babalar Günü Alışveriş Tercihleri Araştırması”na göre tüketicilerin yüzde 67’si bu özel günde babalarını mutlu etmek için hediye almayı planlıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 46’sı babasına hediye olarak kıyafet almayı düşünürken, yüzde 41’i parfüm, yüzde 31’i saat, yüzde 26’sı ise elektronik ürün alacak.

Hediyeler mobilden seçilecek

Araştırma sonuçları mobilin ve online alışverişin yükselişini bir kez daha gözler önüne serdi. Ürün seçeneklerinin fazla olması, kolay ve ulaşılabilir oluşuyla tercih edilirlik oranı her geçen gün artan e-ticaret platformları Babalar Günü’nde de tüketicilerin vazgeçilmezi olacak. Ankete katılanların yüzde 62’si online siparişte eve teslim seçeneğini kullanacağını belirtirken, yüzde 38’i fiziki mağazaların yolunu tutacak. Ankete katılanların yüzde 59’u Babalar Günü için mobil cihazlarından alışveriş yaparken uygulama üzerinden satın alım yapmayı tercih edeceğini belirtirken, yüzde 58’i online alışveriş yaparken akıllı telefonlarını kullanacağını ifade ediyor.

Ödül ve kuponlar alışverişi artırıyor

Türkiye’deki kullanıcıların alışveriş tercih ve alışkanlıklarını gözler önüne seren araştırma, aynı zamanda marka ve reklam verenlere de bu dönemki pazarlama planlamaları için önemli bilgiler sağlıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 38’i mobil reklamların alacağı hediyeyi keşfetmesine yardımcı olduğunu belirtiyor. Tüketicilerin yüzde 37’si sosyal medya, yüzde 33’ü arama motorları, yüzde 33’ü tavsiyeler ve yüzde 24’ü ise web site reklamlarından etkilendiğini söylüyor. Tüketicilerin yüzde 46’sı kaliteli ürünlerin Babalar Günü’nde alışveriş yapma eğilimini artırdığını ifade ediyor. Enflasyonun alım gücünü düşürdüğü bu dönemde tüketicilerin yüzde 43’ü ödül ve ya kuponların ürün seçiminde belirleyici rol oynadığını belirtiyor. Araştırmaya katılanların yüzde 36’sı ise bir ürün alırken müşteri hizmetinin kusursuz olmasına dikkat ederken, yüzde 29’u marka ve ya ürün hakkında yeterince bilgi sahibi olmayı önemsiyor.

Mobil reklamları akılda kalıyor

Markalar arasında rekabetin hiç olmadığı kadar fazla olduğu özel günlerde reklam kampanyaları büyük önem taşıyor. Babalar Günü Alışveriş Tercihleri Araştırması; markaların reklam ve iletişim çalışmaları için hangi platformu seçmeleri gerektiği konusundaki soru işaretlerini de gideriyor. Araştırmaya katılanların yüzde 38’i çevrim içi alışveriş yaparken alacağı hediyeleri mobil reklamlar sayesinde keşfettiğini ifade ediyor. Tüketicilerin yüzde 71’i ise Babalar Günü ile ilgili bir reklamla akıllı telefonlarında karşılaştıklarında o ürünü veya kampanya mesajını daha iyi hatırladığını dile getiriyor. Ankete katılanların yüzde 53’ü mobil cihazları üzerinden karşılarına çıkan Babalar Günü reklamlarından ürünü doğrudan satın alacağını belirtiyor. Katılımcıların yüzde 46’sı kullanımının kolay olması, yüzde 37’si ise fiyatların daha düşük olması sebebiyle bu yıl Babalar Günü için daha çok internetten alışveriş yapmayı tercih edeceğini söylüyor.

Pazarlamacıların yeni yardımcısı: Yapay Zeka

Digital Turbine featured GWI
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Haberler
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Sena Tufan
8 Ekim 2025
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Haberler
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Haberler
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Haberler
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.