1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İş dünyasının sosyal liderleri -1
Haberler

İş dünyasının sosyal liderleri -1

Marketing Türkiye
4 Haziran 2023
3 dk okuma

Toplumun nabzını tutan araştırmaların neredeyse tümü sürdürülebilirliğin, bir numaralı gündem maddesi olduğuna işaret ediyor. Yine araştırmalar gösteriyor ki liderin sahiplenmediği sürdürülebilirlik projelerinin fayda üretmesi ve uzun soluklu olması pek de mümkün değil. “Sürdürülebilirlik” konularına hassasiyetle yaklaşan, gerektiğinde inisiyatif alarak elini taşın altına koyan liderler şirketlerinin de bu alanlarda fark yaratmasına öncülük ediyor. Buradan hareketle Yönetim Kurulu Danışmanı Cem Sezgin’in katkılarıyla hazırladığımız “İş dünyasının sosyal liderleri” dosyasında sözü şirketlerine daha iyi bir dünya yaratma hedefiyle liderlik edenlere verdik…

Kurumsal Dünya”yı özünde gezegenin ve insanlığın aleyhine işleyen bir çark olarak gören; son iki asırdır kapitalizmi ve özellikle 1990’lar sonrası küreselleşmeyi ciddi şekilde karşısına almış azımsanmayacak bir nüfus mevcut. Şirketler, sektörler ve onları destekleyen devletler daima mercek altında ve hedef tahtasında. Yani işin eleştiri kısmına oldukça aşina olduğumuzu söyleyebiliriz. Ama milenyumla birlikte rüzgar tersten esmeye başladı. Kurumlara karşı olan antipati ve yerginin yanında artık sempati ve övgü de var. Şirketler günümüzde sorunların sebebi olmaktan ziyade çözümleri olarak ön plana çıkıyor. Peki ne değişti de bu yeni imaj ve yüksek itibar ortaya çıktı?

Öncelikle ülkeler ve hükümetleri tabir yerindeyse meydanı boş bıraktılar. Ekonomiyi ilgilendiren konularla topluma temas eden konuları bir türlü dengeleyemediler. “Büyüme Büyüsü” öylesine baskındı ki refahın tanımı oldukça dar bir pencereden ele alındı. Ayrıca dünyanın sorunlarına eğilmede birbirleriyle ters düştüler. Ortak paydalar değil, çelişen ve çatışan menfaatler belirleyici oldu. Diğer yandan her ne kadar STK’ların yıldızlarının yükselişine tanıklık etmiş olsak da onların da mali kaynakları ve etki alanları yetersiz kaldı. İşte kurumlar tam da böylesine büyük bir sosyal boşluğun olduğu noktada devreye girip önemli açıkları kapattılar.

Küreselleşme değişimin anahtarı oldu

Her ne kadar küreselleşme büyük tartışmaların ve yer yer tutkulu protestoların merkezinde yer alsa da aslında müthiş bir temel değişimin anahtarı oldu. Çok uluslu şirketlerin sayılarının artması, coğrafi dağılımlarının genişlemesi sonucu; dünya meselelerine ve topluma, ülkelerin köşeli yaklaşımlarının aksine; zengin ve bütünsel sayılabilecek bir bakışla eğilen kurumlar ortaya çıktı. Bu kurumlar, standartları yükselttiler ve bulundukları ekosistem içerisindeki KOBİ’leri ve yerel kurumları da peşlerinden sürükleyerek sürdürülebilir bir yaşamı ve yaşanabilir bir geleceği inşa etme adına atılan mega adımların öncüsü oldular.

Dijitalleşme ve sosyal medyanın yaygınlığı daha önce hiç tanık olunmamış seviyede bir şeffaflığın “norm” haline gelmesinde vesile oldu. İyi-kötü, doğru-yanlış, tam-eksik ne varsa her an, her yerde ve herkesçe izlenebilir bir hale geldi. Bu durum şirketler için bir “uyandırma servisi” gibiydi. Neler yaptıkları ve daha da ilginci neler yapmadıklarıyla fazlasıyla anılmaya başlandılar. Dolayısıyla sosyal perspektiften benimsedikleri tutum ve sergiledikleri davranışların ne denli önemli olduğunu bildiklerinden, bu konulara çok daha fazla eğilmeye ve icraatlarını ön plana çıkarmaya başladılar.

İşletmelerin etik prensiplere sadık; kanunlara ve regülasyonlara uyumlu bir şekilde yatırım yapan, istihdam yaratan, ekosistemlerini geliştiren, vergi ödeyen, ülkeye döviz girdisi sağlayan, AR-GE ile yenilikçiliği destekleyen kimlikleriyle sürdürdükleri varlıkları, toplumun beklentileri için yetersiz kalmaya başladı. Topluma ve dünyaya dokunma şekilleri, frekansları ve dokundukları alanlar “geleneksel” iş dünyası çerçevesinin dışına çıktı. Bunu layığıyla yapabilmek için toplumu dinleyerek, diğer paydaşlarla birlikte çalışarak ilerlemek gerekiyor. Şirketlerin sadece kendilerini, sektörlerini veya coğrafyalarını ilgilendiren konulara değil, daha büyük sorunlara; kısa vadeli palyatif çözümler yerine, uzun vadeli-kalıcı yaklaşımlarla eğilmeye başlamaları kuşkusuz fark yaratmalarında önemli bir faktör oldu.

Liderler samimiyet, tutarlılık ve şeffaflıkla sınanıyor

İş dünyasının sosyal liderleri -1
Cem Sezgin
Yönetim Kurulu Danışmanı

Sürdürülebilirlik adına yapılan tüm anlamlı kurumsal ve bireysel girişimler için, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nın güzel bir çerçeve oluşturduğunu söylemeliyiz. Artık hepimizin sürdürülebilirlikle ilgili ortak bir dili 17 farkı başlığın altında toplanmış güzel bir kılavuzu var. Sosyal şirketler ve sosyal liderleri kurumun genel olarak prestijini, müşteriler nezdinde tercih edilirliğini ve işveren markası olarak gördükleri takdiri farklı bir seviyeye taşıyorlar.

Bu yolculukta samimiyet, tutarlılık ve şeffaflıkla sınandıklarının gayet farkındalar. Bugün ve gelecekte, iş hayatında gerçek farkı, topluma, bu gezegene ve hayata dokunan sosyal liderler yaratacak ve böyle liderlere sahip kurumlar rekabette pozitif ayrışacaklar.

Peki, Türk iş dünyasında “gönülden” üstlendikleri sorumlulukla daha iyi bir dünya hayali için sorumluluk alan liderler hangileri? Daha da önemlisi bu büyük amaç için hangi aksiyonları alıyorlar? Biz sorduk “İş dünyasının sosyal liderleri” anlattı… Yanıtlar İş dünyasının sosyal liderleri – 2’de sizlerle olacak…

Marketing Türkiye Mayıs sayısını okumak için TIKLAYIN

featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Haberler
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Advertorial
5 gün önce
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Haberler
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Sena Tufan
22 Mayıs 2025
Reklam Standartları Kurumu'ndan Twix'in reklamına yasak!
Haberler
Reklam Standartları Kurumu’ndan Twix’in reklamına yasak!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.