21 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Lipton Türkiye: Sürdürülebilirlik yolculuğunda 13 yıl
Haberler

Lipton Türkiye: Sürdürülebilirlik yolculuğunda 13 yıl

Marketing Türkiye
1 Haziran 2023
2 dk okuma

2016 yılında sürdürülebilir tarım modellerini tüm tedarikçileriyle paylaşmaya başlayan Lipton bu konuda verdiği eğitimlerle birlikte halihazırda 36 bin üreticinin hayatına dokunarak toprağın koruyucusu olma yolunda kayda değer bir fayda yaratıyor… “Bitkilerden güç alarak toprağın ve doğadaki tüm canlıların iyilik hali için çalışıyoruz” diyen Lipton CMO’su Benan Özer’le markanın sürdürülebilir tarım stratejilerini konuştuk…

Lipton Türkiye: Sürdürülebilirlik yolculuğunda 13 yıl
Benan Özer
Lipton CMO’su

Söz konusu “sürdürülebilir tarım” olunca Lipton kendisini nasıl bir yer­de konumlandırıyor? Sürdürülebilir­liğe nasıl yaklaşıyorsunuz?

Bildiğiniz gibi Türkiye’de çay yalnızca sıcak bir içecekten ibaret değil; sosyal ve kültürel anlamı olan, gündelik hayat içinde çeşit­li ritüellerin merkezinde yer alan bir ürün. Dünyanın en önemli çay üreticisi ülkelerin­den biri olduğumuz için ekonomik değeri de var. Dolayısıyla çay; üretiminden tüketimine birçok ekosistemi etkiliyor, birçok canlının hayatına dokunuyor, sosyal ilişkileri şekil­lendiriyor. Lipton’da amacımız, çayın bu gü­cünü iyiliğe çevirmek.

İyilik kavramı çok çeşitli anlamlarıyla marka amacımızın ve bu yöndeki çalışmalarımızın temelini oluşturuyor. Sürdürülebilirlik yak­laşımımızı şekillendiren de yine çayın iyilik gücü. Yalnızca ürünlerimiz aracılığıyla tüke­ticiler için değil, çay tarımının etkilediği tüm paydaşlarımız ve doğa için de iyilik yaratan pratikleri benimsiyoruz. Doğu Karadeniz doğasını korumayı hedeflerken üreticilerle de etik ve sürdürülebilir tarım ilkeleri çer­çevesinde ilişki kuruyoruz. Bitkilerden güç alarak toprağın ve doğadaki tüm canlıların iyilik hali için çalışıyoruz.

“Yüzde 100 sürdürülebilir çay tarı­mı” yaklaşımınızla Türkiye’de ilk kez Yağmur Ormanları Birliği (Rainforest Alliance) sertifikalı çay üretimini ger­çekleştiren marka oldunuz. Bu kap­samdaki çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

Küresel ölçekteki girişimimiz yüzde 100 Sür­dürülebilir Tarım Projesi ile ekolojik ömrünü tamamlamak üzere olan Türk çayının gele­ceğe ulaşması ve Doğu Karadeniz doğasının korunması için çalışmalar yapıyoruz. Bu çalışmalarımızla da Türkiye’de Yağmur Or­manları Birliği (Rainforest Alliance) Sürdü­rülebilirlik Sertifikası ile çay üretimi yapan ilk marka olduk. Bu sertifikayla üretilen çay; sürdürülebilirliğin üç temel ayağı çevresel, ekonomik ve sosyal şartlara katkı sağlıyor. Ambalajlarımızdaki “yeşil kurbağa” damgası da çay üretimimiz sırasında doğayı korudu­ğumuzu, çiftçilerimizin ekonomik ve sosyal hayatına olumlu etkimiz olduğunu belirtiyor.

Pazar fabrikamız sürdürülebilirlik yolculu­ğumuzda sertifika kazanan ilk fabrikamız oldu. 2014 yılı itibarıyla ise tüm fabrikaları­mız yüzde 100 sürdürülebilir üretime geçe­rek bu sertifikayı kazandı.

Projede tedarikçilerinizi nasıl konum­landırıyorsunuz?

2016 yılında sürdürülebilir tarım modelimi­zi tüm tedarikçilerimizle paylaşmaya başla­dık. Bu konuda verdiğimiz eğitimlerle 36 bin üreticinin hayatına dokunduk ve tedarikçile­rimizin de sürdürülebilir modelimizi uygula­maya başlamasıyla çay tedariğimizin yüzde 90’ı sertifikalı hale geldi. 2018’de ise tedarik ettiğimiz çayların tümü Yağmur Ormanları Birliği sertifikasyonuna sahip oldu.

Belirttiğim gibi, üretimden tüketime çayın tüm döngüsü boyunca sürdürülebilirliğe dikkat ediyoruz. Demlik ve bardak poşet çaylarımızda kullandığımız filtre kağıtları­nı tamamen bitki bazlı çay kağıdı ile üret­mekteyiz. Böylelikle demlik ve bardak poşet çaylarımız endüstriyel kompost edildiğinde toprağa geri dönerek çevreye duyduğumuz saygının bir parçası haline geldi.

Gençler bu tadı çok sevdi

featured Lipton Türkiye
1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye'ye ilk Altın ödül!
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye’ye ilk Altın ödül!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

CEO’ların yüzde 56’sı yapay zeka sayesinde verimlilik artışı sağladığını söylüyor!
Haberler
CEO’ların yüzde 56’sı yapay zeka sayesinde verimlilik artışı sağladığını söylüyor!
Sena Tufan
26 Nisan 2025
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Haberler
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Nafizcan Önder
25 Nisan 2025
Türkiye’nin gençlik markaları
Haberler
Türkiye’nin gençlik markaları
Sena Tufan
19 Mayıs 2025
Ekrem İmamoğlu'nun X hesabına erişim engeli getirildi
Haberler
Ekrem İmamoğlu’nun X hesabına erişim engeli getirildi
Sena Tufan
8 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.