31 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
insan kaynakları (1)
Haberler

İnsan kaynaklarına hangi trendler yön verecek?

Seda Başpınar
24 Mart 2023
2 dk okuma

LinkedIn, dünya çapında işe alım süreçlerinde öne çıkan trendlerin yer aldığı “The Future of Recruiting 2023” raporunu yayınladı. Ekonomik belirsizlik, işverenlerin markalaşması, beceriye dayalı işe alma ve şirket içi hareketlilik faktörleri etrafında şekillenen rapor, dünya çapında binlerce insan kaynakları profesyoneliyle yapılan anketler ışığında tavsiyelerde bulunuyor.

Ankete katılan İK profesyonellerinin yüzde 45’i şirketlerinin enflasyona göre ücret artırdığını dile getiriyor. Yükselen enflasyon, durağan reel ücretler ve rekabetçi işgücü piyasası… Bu üç faktör göz önünde bulundurulduğunda, işverenler; özellikle genç yetenekleri elde tutmak için enflasyona ayak uyduran ücretler teklif etmeye öncelik vermek durumunda. Raporun önce çıkan bulgularını ve bulgular etrafında verilen tavsiyeleri şöyle sıralamak mümkün:

“İşiniz değişmiyor, siz değişiyorsunuz”

İşe alımlar son dönemde dünya çapında durağanlaştı. Buna bağlı olarak çoğunun daralması veya yerinde sayması beklenen işe alım bütçeleri bu yıl daha fazla yatırım beklenen tek kalem olarak öne çıkıyor. Diğer taraftan şirketlerin ihtiyaç duyduğu beceriler hızla değişiyor. LinkedIn CEO’sunun Ryan Roslansky, bu durumu “İşinizi değiştirmiyor olsanız bile, büyük olasılıkla işiniz size göre değişiyor” diyerek özetliyor. Şirketlerin, önce becerilere öncelik vermesi ve en çok hangi becerilere değer verdiklerini belirlemesi gerekiyor.

İK profesyonellerinin teknolojik gelişmeleri arkasına alması gerekiyor

ChatGPT gibi yapay zekayı kullanarak içerik üreten araçlar, İK profesyonelleri için umut vaat eden büyüleyici ve yeni bir teknoloji. Ankete katılanların çoğu iş tanımları hazırlamak ve adaylara kişiselleştirilmiş mesajlar vermek gibi işlerde yapay zekanın kendilerine yardımcı olabileceğine inanıyor. Katılımcıların üçte ikisi (yüzde 68) yapay zekanın işe alım üzerindeki etkisi hakkında “çok umutlu” veya “ihtiyatlı bir şekilde iyimser” olarak tanımlıyor. İşe almanın öngörülebilir geleceği için, insanlar hala önemli bir rol oynuyor, ancak insan kaynakları profesyonellerinin direksiyonu elden bırakmadan teknolojik gelişmeleri arkasına alması gerekiyor.

Liderler, çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılığa bağlı kalmak durumunda

Belirsiz bir ekonomide, işverenlerin işgücünü çeşitlendirme çabalarından geri adım atacağını düşünmek mümkün. Ancak durum böyle değil. İK profesyonellerinin çoğu enflasyonun işe alımı genel olarak olumsuz etkilediğini söylese de her dört kişiden üçü çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılığın önceliğinin azaltılmadığını belirtiyor. Çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık gelecek nesil çalışanlar için önemli öncelikler arasında. Dolayısıyla liderlerin sadece sosyal kriz zamanlarında değil uzun vadede bu üç faktöre bağlı olması gerekiyor.

Raporun tamamını buradan inceleyebilirsiniz.

featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Refik Anadol imzalı "Messi'nin en sevdiği golü" 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Refik Anadol imzalı “Messi’nin en sevdiği golü” 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
3 Ticaret Bakanlığı'ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
Ticaret Bakanlığı’ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
4 Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
5 Krispy Kreme x Crocs'tan "lezzetli" iş birliği: Donut tadında adımlar
Krispy Kreme x Crocs’tan “lezzetli” iş birliği: Donut tadında adımlar
Güncel Haberler
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor...
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor…
"Media First" ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X'ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
“Media First” ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X’ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Haberler
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Sena Tufan
12 Haziran 2025
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
Haberler
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
Nafizcan Önder
13 Haziran 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
Nafizcan Önder
9 Mayıs 2025
Effie Avrupa jürisinde Tribal Worldwide Istanbul’dan 2 isim!
Haberler
Effie Avrupa jürisinde Tribal Worldwide Istanbul’dan 2 isim!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.