3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketici ambalajda ne arıyor?
Haberler

Tüketici ambalajda ne arıyor?

Gizem Yıldız
10 Mart 2023
2 dk okuma

Tüketici sadakatinin kritik seviyelere düştüğü günümüzde markalar pek çok başlıkta performansını geliştirmek zorunda. Bunlardan biri de elbette sürdürülebilirlik ve dolayısıyla tüketiciye temas eden ambalajlar… Peki markalar için dünya adına ortak fayda yaratma misyonunun en görünür olduğu alanlardan biri olan ambalajların tasarımıyla ilgili tüketici beklentileri neler? Euromonitor’ün “Tüketicinin Sesi” araştırmasının sonuçlarını Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik yorumladı…

Tüketici ambalajda ne arıyor?
Musa Çelik, Tasarist Yaratıcı Direktörü

Global bir araştırma şirketi olan Euromonitor’ün 2022’de 32 bin 365 tüketiciyle gerçekleştirdiği “Tüketicinin Sesi” araştırması sonuçlarıyla hazırlanan raporda Avrupa, Latin Amerika ve Kuzey Amerika’da tüketicilerin yalnızca yüzde 10’undan azı plastiğin çevre için sürdürülebilir olduğuna inandığını belirtti. Asya Pasifik ve Orta Doğu/Afrika bölgeleri de dahil olmak üzere tüm bölgeler için plastik, listenin son sırasında yer alıyor. Sürdürülebilirlik yeni bir kavram olmasa da özellikle artan doğal afetlerle birlikte iklim krizi ve çevreye verilen zarar iyice gözle görülmeye başlarken tüketicilerin birçoğu bu kavrama daha duyarlı hale geliyor. Rapora göre çevre için daha iyi olduğuna inanılan materyaller arasında geri dönüştürülebilir, biyolojik olarak çözünebilir ve kağıt ambalajlar ilk sıralarda yer alıyor. Konuyla ilgili Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, özgünlükle ve dünya adına ortak fayda misyonuyla yaratılan ambalajların, markalara küresel çapta tüketici sadakati kazandıracağına inandıklarını vurguluyor.

Tüketici plastiğe antipati duyuyor

Tüketiciler, “Çevreyi pozitif yönde etkilemek ve daha sürdürülebilir yaşamak için ne yaparsınız?” sorusunda yüzde 56,4 oranında plastik kullanımını azalttıklarını belirtiyor. Bunun ambalajda sürdürülebilirlik tercihlerini gözler önüne seren araştırmanın en çarpıcı bulgularından biri olduğunu vurgulayan Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Plastiğe açıkça antipati duyan bir tüketici kitlesiyle karşı karşıyayız ancak çözümü de yine önümüzde duruyor. Sürdürülebilir yaşamak için kazandıkları alışkanlıklar arasında 3. sırada geri dönüştürülebilir ürünlere yöneldiklerini görüyoruz, üstelik de yüzde 53,3 oranıyla. O halde çevreye, zamana ve tüketiciye ayak uydurmanın zamanı geldi diyebiliriz” yorumlarında bulunuyor.

Sürdürülebilirliğin itici gücü duyarlılık olacak

“Ambalaj ve Sürdürülebilirliğin Geleceği” raporunda da ortaya konulduğu üzere neredeyse tüm bölgelerde tüketiciler çevre sağlığına önem verirken markaların duyarlı olmaları kaçınılmaz. Ambalaj üretim ve tüketimlerinde döngüsel bir ekonomiye hızlıca geçmenin kolay olmadığını sıklıkla belirten Musa Çelik, “Plastik tamamen ortadan kaldırılamayabilir ancak azaltılabilir ve negatifleri tasarlanabilir. Markalar ambalaj tasarımlarında malzeme konusunda plastik gibi çevreye zararlı etkileri kanıtlanmış seçenekler yerine geri dönüştürülebilir ve daha uzun ömürlü seçeneklere yönelebilir. Bu malzemeler özelliklerine göre yeniden kullanılabilir, parçalanabilir ya da geri dönüştürülebilir şekilde planlanırsa da süreç, çevre odaklı ilerlemiş olacak ve bu sayede döngüsel ekonomiyi destekleyebilmek mümkün hale gelecektir” yorumlarını yapıyor. Çelik, sözlerini duyarlılığın sürdürülebilirlik için muhteşem bir itiş yaratacağını vurgulayarak tamamlıyor.

Rafın şampiyonu hangi bebek bezi markası?

Euromonitor featured Musa Çelik Tasarist
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Global Türk liderler New York’ta buluştu: Global Turks Vakfı resmen kuruldu
Haberler
Global Türk liderler New York’ta buluştu: Global Turks Vakfı resmen kuruldu
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
Türk halkına göre Süper Lig’in şampiyonu şimdiden belli!
Haberler
Türk halkına göre Süper Lig’in şampiyonu şimdiden belli!
Marketing Türkiye
20 Eylül 2025
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Haberler
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
İrem Alimoğlu
1 gün önce
Bosch'tan önemli adım ancak eksik...
Haberler
Bosch’tan önemli adım ancak eksik…
Ali SAYDAM
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.