4 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yemek Sepeti, “Büyük Veri” kullanımı ile 4,5 milyon TL değer kazandı!
Haberler

Yemek Sepeti, “Büyük Veri” kullanımı ile 4,5 milyon TL değer kazandı!

Marketing Türkiye
22 Ocak 2016
2 dk okuma

 

Yemeksepeti, ‘büyük veri’ kullanımının 2015 yılında sadece pazarlama alanında şirkete sağladığı katma değeri 4,5 milyon TL olarak belirledi.

Büyük veriyi petrole benzeten Yemeksepeti COO’su Nedim Nahmias, konuyla ilgili: “Geçen yüzyılda petrol ne idiyse, bugün büyük veri o. Günümüzde şirketler artık enerjisini büyük veriden alıyor. Fakat bu dev veri depolarından işe yarar sonuçlar çıkarmak için gereken araçlara ve bilgi birikimine sahip olmalısınız. Yemeksepeti olarak, büyük verinin bize söylediklerine sadece pazarlamada değil, iş modelimizin her safhasında kulak vererek, çok büyük bir değer yaratıyoruz. Gereken eforu ve zamanı harcamıyorsanız, böylesi bir değerden de mahrum kalıyorsunuz demektir” dedi.

Büyük veri kullanılan projeler; hedefli kampanyalar, özel içerik çalışmaları, Fakat İyi Yedik projesi ve doğru segmentasyon ile kurgulanmış özel çalışmaları kapsıyor.

Yemeksepeti ürün geliştirmeden operasyona, yeni web sitesi altyapısından mobil güncellemelere kadar her alanda aldığı kararları büyük veri incelemeleri sonunda alıyor.

Yemek Sepeti, “Büyük Veri” kullanımı ile 4,5 milyon TL değer kazandı!

“Yüzde 1’lik cevheri arıyoruz”

Büyük verinin içerisindeki çok küçük bir parçadan anlamlı sonuçlar elde edilebildiğini söyleyen Nahmias, “Bizim yaptığımız dev bir dağın içindeki %1’lik cevheri arayıp bulmak. Bir madenci gibi bu dev boyutlardaki datanın içini kazmalı, tekrarlardan, milyarlarca anlamlandırılamayan veriden kurtulmalı, mevcut verileri doğrulamalı ve belli bir düzene sokmalısınız” dedi.

“Google arama verileri ile kendi sipariş verilerimizdeki değişimi karşılaştırarak yeme-içme alanındaki trendleri görebiliyoruz”

Nahmias konuyla ilgili, “Derbi sonuçlarına ya da akşamki dizi saatlerine bakarak, kullanıcılarımızın hareketlerindeki değişiklikleri yorumlayabiliyoruz. Google arama verileri ile kendi sipariş verilerimizdeki değişimi karşılaştırarak yeme-içme alanındaki trendleri görebiliyoruz” şeklinde örnek verdi. Tüm çalışma sistemini büyük veri üzerinden düzenleyen operasyon tarafında örnek vermek gerekirse de Yemeksepeti meteoroloji verileri ile karlı bir günde satışların ne şekilde değiştiğini inceleyebiliyor ve gelecek dönem yoğun kar yağışlarında bazı servis bölgelerini otomatik daraltarak müşteri memnuniyetinin azalmasını önlüyor.

Yemek Sepeti, “Büyük Veri” kullanımı ile 4,5 milyon TL değer kazandı!

Fakat İyi Yedik’in veri başarısı

Yemeksepeti’nin geçtiğimiz yıl en çok konuşulan büyük veri projesi, markaya 8 ödül getiren ‘Fakat İyi Yedik’ oldu. Günde yaklaşık 10 milyar satır civarında verinin dinamik olarak işlendiği bu proje Yemeksepeti’nin teknik taraftaki ustalığını ortaya koymakla kalmadı, sanal dünyada etkileşimi tetikleyerek markanın kullanıcıları ile arasındaki duygusal bağın pekişmesini de sağladı. Mikro siteyi kısa süre içinde 670 bin tekil kullanıcı kullandı. 2,5 milyon sayfa görüntülenmesi ve 5 binin üzerinde tweete ulaşıldı. 

1 16 yaşındaki genç intihar etti, ailesi ChatGPT'ye dava açtı
16 yaşındaki genç intihar etti, ailesi ChatGPT’ye dava açtı
2 Temu, Türkiye'de işe alımlara başladı
Temu, Türkiye’de işe alımlara başladı
3 Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
4 Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
5 Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (29 Ağustos-4 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (29 Ağustos-4 Eylül)
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Lahmacun Endeksi'nin Ağustos sonuçları açıklandı: O artık yeni lüks!
Lahmacun Endeksi’nin Ağustos sonuçları açıklandı: O artık yeni lüks!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
Haberler
İki Akdeniz ülkesi, bir tarz: Türkiye’de İtalyan etkisi
İrem Alimoğlu
17 Temmuz 2025
Kriptoya açılan kapı: Burgan Bank ON Dijital’den ücretsiz TL transferi dönemi!
Haberler
Kriptoya açılan kapı: Burgan Bank ON Dijital’den ücretsiz TL transferi dönemi!
Advertorial
22 Temmuz 2025
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan...
Haberler
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan…
Sena Tufan
12 Temmuz 2025
Kamu kurumları, suistimalleri yapay zeka ile önleyecek...
Haberler
Kamu kurumları, suistimalleri yapay zeka ile önleyecek…
İrem Alimoğlu
27 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.