5 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gençler fiziksel eforunu ek işlerde tüketiyor
Haberler

Gençler ek iş arıyor ama bir şartları var!

Gizem Yıldız
23 Ocak 2023
2 dk okuma

Yaşam maliyetlerinin günden güne arttığı günümüzde esnek çalışma modellerinin de etkisiyle ek iş arama oranlarında önemli bir artış gerçekleşti. Eleman.net‘in konuyu kapsamlı bir şekilde ele almak adına gerçekleştirdiği araştırma en çok hangi yaş grubunun ek iş aradığından hangi pozisyonlara ilgi duyulduğuna dek birçok detayı aydınlatıyor. Kadın erkek fark etmeksizin 25-35 yaş aralığındaki gençlerin ek işle en çok ilgilenen grup olduğu görülürken, ek iş arayanların yoğun fiziksel aktivite gerektiren işlerden uzak durma eğiliminde olduğu da dikkat çekiyor.

Eleman.net’in düzenlediği ankette yönelttiği “Hangi alanda çalışmak istersiniz?” sorusuna çalışan adaylarının yüzde 20’si paketleme, yüzde 14’ü e-ticaret, yüzde 8’i temizlik, yüzde 7’si kuryelik ve yüzde 5’i garsonluk cevabını verirken yüzde 40 civarı da “diğer” meslek gruplarında çalışmak istediklerini belirtti. Kullanıcıların yüzde 52’si ek iş yaptığını veya yapmayı düşündüğünü belirtirken, ek iş ücreti konusunda bireylerin beklentisi de değişiklik gösterdi. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Eleman.net CEO’su Murat Günay, “Günümüzde artık tüm dünyada yaşam şartları değişim gösterdi. İnsanlar bireysel standartlarını korumak veya bir tık ileri taşımak için ek işlere başvuruyorlar. Kimisi eskiyen telefonunu yenilemek, kimisi rahat bir tatil yapabilmek, kimisi de yükselen kirasını ödeyebilmek için ek iş yapıyor. Bölgelere ve yaşam şartlarına göre de değişiyor tabii bu durumlar. Ancak ek iş yapanlar veya yapmak isteyenler yoğun fiziksel aktivite gerektiren işlerden uzak duruyor. Bunun için başta paketleme, e-ticaret, temizlik gibi çeşitli işleri tercih ediyorlar“ dedi.

Ek iş düşünenlerin çoğu 25-35 yaş aralığında

Ankete katılarak ek iş yaptığını veya yapmak istediğini belirten kullanıcıların yüzde 29’u 16-24, yüzde 41,3’ü 25-35, yüzde 21,2’si 36-45, yüzde 8,5’i de 56-65 yaş aralığında yer alıyor. Cinsiyete göre dağılıma bakıldığında, ek iş yapmayı düşünenlerin yüzde 50,07’si erkeklerden, yüzde 49,92’si kadınlardan oluşuyor.

Sonuçlarda en çok hangi meslek dalında işverenlerin arayışta olduğu bilgisi de yer alıyor. Buna göre listenin ilk sırasında yüzde 5,41 ile temizlik elemanı ilk sırada yer alırken, yüzde 2,47 ile garson ikinci sırada ve yüzde 1,37 ile kurye üçüncü sırada yer alıyor. Listenin devamında ise 0,75 ile paketleme elemanı ve yüzde 0,07 ile tamirci arayışları dikkat çekiyor.

Çalışan adaylarının yaş oranları ve işverenlerin beklentileri üzerine konuşan Eleman.net CEO’su Murat Günay, “Anketimizle birlikte iş arayışlarının genellikle uzmanlık veya yoğun fiziksel aktivite gerektirmeyen alanlar olduğunu gözlemledik. Ek iş konusunda cinsiyet bir fark yaratmazken, en çok 25-35 yaş arası ek iş yapmayı tercih ediyor. Ankete katılıma baktığımızda yaş ilerledikçe ya da gençleştikçe çalışma isteği oranının düştüğünü görüyoruz. Ancak çalışan adaylarının ek iş olarak düşündüğü meslek koluyla işverenlerin yayınladığı ilanlar rakamsal noktada birebir tutmuyor tabii ki” dedi.

Dünyanın yüzde kaçı ekonomik refaha sahip?

Eleman.net featured
1 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
2 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
3 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
4 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
5 Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Güncel Haberler
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Haberler
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Galatasaray, "GStatil" markasıyla seyahat sektörüne adım attı...
Haberler
Galatasaray, “GStatil” markasıyla seyahat sektörüne adım attı…
İrem Alimoğlu
11 Eylül 2025
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Haberler
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Marketing Türkiye
3 gün önce
Emine Sabancı Kamışlı: "Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur"
Haberler
Emine Sabancı Kamışlı: “Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur”
Günseli ÖZEN
1 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.