21 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2023'te tüketici ürünleri nasıl bulacak?
Haberler

2023’te tüketici ürünleri nasıl bulacak?

Marketing Türkiye
10 Ocak 2023
3 dk okuma

Teknoloji, internet, dijital çağ, Z kuşağı derken dünyadaki hızlı değişim, yaşamın her alanını olduğu gibi pazarlamayı da dönüştürüyor. Hal böyle olunca da en büyük küresel markalar bile pazarlama stratejilerini yeniden kurgulamanın yollarını arıyor. Biz de bu yazımızda “2023’te tüketiciler ürünleri nasıl bulacak?” sorusunu merceğe aldık. Gelin, yeni araştırmalara bakarak bu soruya yanıt arayalım…

GWI tarafından yayınlanan 2023 Trend Raporu’na ve Gen Z Araştırmalarına göre; markaların keşfedilmesinde ve marka araştırmalarının yapılarak satın alınmasında sosyal ağlar, özellikle Z ve Y kuşakları için geleneksel medyadan ve arama motorlarından daha etkili.

2023'te tüketici ürünleri nasıl bulacak?
Damla Kiremitçi, Capital Sports Media Pazarlama ve İş Geliştirme Başkanı

Ürün listesi değil, fikir arıyorlar

Google tarafından paylaşılan son veriler; gençlerin yüzde 40’ının cevap bulmak için Google Haritalar veya Arama yerine TikTok veya Instagram’a baktığını gösteriyor. Z kuşağı, çevrimiçi aramalarına bir merak noktasından başlıyor ve bir marka veya ürün listesine yönlendirilmek yerine yeni fikirlerin olduğu, eğlenceli bir satın alma yolculuğuna sürüklenmeyi bekliyor.

Gençler sosyal medya iletişimlerini daha samimi buluyor

Sosyal medyada paylaşılan görsel deneyimsel marka/ ürün değerlendirmelerinin daha samimi gelmesi, e-ticaret dünyasında güçlü bir geri dönüş sağlıyor.

Sanal alışverişte Z ve Y kuşağı eşitlendi

Son araştırmalar, fiziksel ve sanal mağazaların artık satın alımları teşvik etmede aşağı yukarı eşit olduğunu gösteriyor. Z ve Y kuşağının yüzde 41’i her iki-üç haftada bir çevrimiçi satın alma işlemi gerçekleştiriyor.

Gençlerin yeni üniversitesi

Sosyal medya kullanıcıları, pratik yaşam becerilerini üniversiteden çok sosyal platformlardan öğrendiklerini söylüyor (yüzde 57’ye karşı yüzde 51). Sosyal medya, bir öğrenme platformu olarak, markaların kitlelere bilgi aktarması için fırsatlar yaratıyor.

İkinci ekran terfi etti

TikTok’tan alınan veriler, kullanıcılarının yüzde 35’inin uygulamayı indirdikten sonra daha az TV ve dijital yayın izlediklerini gösteriyor. Markalar; influencerlar ve içerik üreticileriyle birlikte çalışarak bu eğilimi kendi avantajlarına kullanabilirler.

Güç tüketicilerde

Mintel tarafından yayınlanan 2023 global tüketici trendlerine göre markalar, c-suite denilen üst düzey yöneticilerinde yeni bir “c”ye yer açmak zorunda: “Consumers”, yani tüketiciler. Tüketicilerin sadece paraları yok artık, birçok mecradan duyurabildikleri sesleri de var ve bu güçle markaları şekillendiriyorlar. Bu durum, tüketicilerin, markalarla birlikte yatırım yaptığı birlikte yarattığı bir modele dönüşüyor. Markalar, tüketicileri, ürün yeniliğinin yaratıcı merkezi olmaya teşvik edebilir, ürün ve hizmetlerinin imajı, algısı, kullanımı hakkında sosyal platformlardan bilgi toplayabilir.

Tüketiciler markalara yatırım yapmak için oluşan yeni yolları kucaklıyor

NFT’ler (non-fungible tokenlar) ve Web3 toplulukları, tüketicilerin markalara yatırım yapması için yeni kanallar açarken; markalar da tüketicilerin markanın bir parçasına sahip olması için NFT’leri kullanıyor.

2023 yılının en önemli trendleri arasında gösterilen tüketicilerin eline geçen gücün ve tüketiciyi merkezine oturtmayı başaran sosyal medyanın doğru bir şekilde harmanlanıp kullanılması, markaları, hedefledikleri büyümeye daha hızlı ulaştıracaktır. Capital Sports Media olarak biz de spor kulüpleriyle markaları bir araya getirirken özellikle taraftarların sesinin duyulmasına öncelik veriyor, çalıştığımız tüm ajans ve markaları bu bağlamda en doğru temas noktalarıyla taraftara ulaştıracak projeler geliştiriyoruz. Sosyal medya ve NFT gibi temas noktalarını Türkiye’de kulüplere ilk kez tanıtan lider spor pazarlama ajansı olarak, Türkiye’de spor pazarlamasına 2023’te de yön vermeye devam etmeyi hedefliyoruz. Bu vesile ile tüm Marketing Türkiye okurlarının yeni yılını kutluyor, sporla dolu, sağlıklı günler diliyoruz.

Z kuşağı en çok hangi sosyal medya platformunu kullanıyor?

“Dijital kuşak” olarak adlandırılan Z’ler için sosyal medya olmazsa olmazların başında geliyor… Hemen her platformu aktif olarak kullanan bu kuşağın elbette favorileri var. Peki, Z kuşağı en çok hangi sosyal medya platformunu tercih ediyor? Yanıtlar Morning Consult’tan geliyor…
Capital Sports Media Damla Kiremitçi featured
1 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
2 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
3 Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
4 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
5 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Güncel Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Türkiye'de "tırışkadan işler" gerçeği: Her 5 çalışandan 2'si işini "gereksiz" görüyor!
Türkiye’de “tırışkadan işler” gerçeği: Her 5 çalışandan 2’si işini “gereksiz” görüyor!
Ticaret Bakanlığı'ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Ticaret Bakanlığı’ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka Türkiye ekonomisine yüzde 1 katkı sunabilir
Haberler
Yapay zeka Türkiye ekonomisine yüzde 1 katkı sunabilir
İrem Alimoğlu
8 Temmuz 2025
Domino's, fast food savaşlarının fitilini ateşledi!
Haberler
Domino’s, fast food savaşlarının fitilini ateşledi!
Sena Tufan
2 hafta önce
Türk sanatçılar 2024’te Spotify'dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Haberler
Türk sanatçılar 2024’te Spotify’dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Sena Tufan
23 Haziran 2025
Ticaret Bakanlığı’ndan hukuk dışı danışmanlığa geçit yok
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan hukuk dışı danışmanlığa geçit yok
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.