9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2022'nin reklam şampiyonu mecraları belli oldu!
Haberler

2022’nin reklam şampiyonu mecraları belli oldu!

Nafizcan Önder
10 Ocak 2023
2 dk okuma

Pandeminin etkilerinin iyiden iyiye azalmaya başladığı 2022 yılında şirketler reklam yatırımlarını artırmaya devam ederken, hedef kitlelerine kolayca ulaşabilmek için kendilerine en uygun mecralarla ilerledi. Peki, bu mecralar 2022’de nasıl bir performans gösterdi? GRP ve SOV (Share of Voice: ürünün aldığı GRP’nin, sektördeki toplam GRP içindeki payı) temelinde hangi mecra önde? Gerçek ziyaretçi sayısına göre hangi mecralar farkını ortaya koyuyor? Yanıtlar, Gemius‘un hazırladığı 2022 Medya Raporu’nun ilk bölümünden geliyor…

2022 yılı reklam şampiyonu mecraları

Gemius Adreal’in verilerine göre 2022 yılı boyunca Instagram, yaklaşık yüzde 30 SOV değeri ile listedeki diğer mecraların önünde yer alırken, yüzde 26 SOV ile YouTube, Instagram’ın hemen peşinden geliyor.

Haber sitelerinin sosyal medya mecralarının oldukça gerisinde kaldığı gözlemleniyor…

GRP bazında bakıldığında Instagram 344K değerini görürken, YouTube’un 300K ile diğer mecraları açık ara geride bıraktığı verilere yansıyor.

2022'nin reklam şampiyonu mecraları belli oldu!

2022’nin trafik şampiyonu: Google

Reklamverenler, hedef kitlelerine ulaşacakları mecraları seçerken, bu mecraların ne kadar büyük bir kitleye ulaştığına da dikkat ediyor elbette. Hal böyle olunca trafik şampiyonu platformlar da reklamverenler için bir adım öne çıkıyor…

2022'nin reklam şampiyonu mecraları belli oldu!

Gemius Audience’ın Ocak-Aralık 2022 dönemini baz alan verilerine göre Google, 58.4 milyon erişime ulaşarak ilk sırada yer aldı. Google gibi Alphabet çatısı altında faaliyet gösteren YouTube da Google’dan çok geri kalmadı ve 56.7 milyonu gördü. WhatsApp, 55.7 milyon ile YouTube’un hemen arkasından gelirken, Instagram da 50 milyonun üzerini gören bir diğer platform olarak dikkatleri üzerine çekti…

Kriz rekortmeni 2022’nin “en”leri

featured
1 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
2 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
3 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
4 Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
5 23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
Güncel Haberler
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
Publicis, yüz yıllık yolculuğunu “pes etmeyen aslan” ile kutluyor
Publicis, yüz yıllık yolculuğunu “pes etmeyen aslan” ile kutluyor
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
Haberler
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
İrem Alimoğlu
20 Ekim 2025
Taylor Swift’ten müzik tarihine geçen rekor: 100 milyonluk kulüpte ilk kadın!
Haberler
Taylor Swift’ten müzik tarihine geçen rekor: 100 milyonluk kulüpte ilk kadın!
Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Haberler
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Marketing Türkiye
3 Ekim 2025
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
Haberler
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
Sena Tufan
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.