7 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2022'nin yemek haritası açıklandı: En çok sipariş edilen lezzet değişmedi
Haberler

2022’nin yemek haritası açıklandı: En çok sipariş edilen lezzet değişmedi

Gizem Yıldız
30 Aralık 2022
2 dk okuma

Online yemek sipariş platformlarının rutinimizde daha büyük yer kapladığı bir yılı geride bırakıyoruz. Böylelikle Türkiye’nin yemek haritası da çeşitleniyor. Çeşitleniyor çeşitlenmesine ancak lahmacun zirveyi kimseye bırakmıyor. Zira 2021’in de 2022’nin de en çok tercih edilen yemeği… En çok sipariş edilen tatlı fırın sütlaç olurken, bölgeler arasındaki yemek sipariş tercihlerinde belirgin farklılıklar olması da dikkat çekiyor. İşte GetirYemek’in 2022 yemek haritası…

Türkiye en çok lahmacun ve fırın sütlaç seviyor

  • GetirYemek’te 2022 yılında da en çok tercih edilen yemek değişmedi ve en çok lahmacun sipariş edildi. Vegan tüketicilerin de en çok tercih ettiği yemek etsiz lahmacun oldu.
  • En çok sipariş edilenlerde ikinci ve üçüncü sırayı dürümler paylaştı.  Adana dürüm ikinci olurken, tavuk döner dürüm üçüncülüğe yerleşti.
  • 2022’de GetirYemek’ten 19 milyon porsiyon döner, 6,5 milyon porsiyon çiğ köfte sipariş edildi.
  • Tatlı sonuçları da yine şaşırtmadı. En çok sipariş edilen tatlılarda fırın sütlaç ilk sırada yer alırken ikinciliğe kazandibi, üçüncülüğe ise profiterol yerleşti.
  • Türk mutfağı dışında ise en çok hamburger yendi. Yıl boyunca GetirYemek’ten sipariş verilen hamburgerleri, ağzına kadar dolu 88 tır ancak taşıyabilir.
  • Ev yemeği kategorisinin en sevileni kuru fasulye oldu. Onu, pirinç pilavı ve tavuk sote izledi.

Yılların gizemi çözüldü: Mercimek mi ezogelin mi?

  • GetirYemek’ten İstanbul’da bir yılda sipariş verilen 2,4 milyon adet pizza yan yana konsa, İstanbul’la Marmaris arasındaki 720 kilometrelik yol boyunca uzanırdı.
  • Yılların gizemi çözüldü: Mercimek mi ezogelin mi? Mercimek çorbası siparişleri ezogelin siparişlerinin 3,2 katı oldu.

İzmirli deniz ürünü, Adanalı kebap seviyor

  • Kişi başı deniz ürünleri siparişinde İzmir önde. İl nüfusuna oranla İzmirli Ankaralının 1,5 katı deniz ürünü siparişi verdi.
  • İl nüfusuna oranla en çok kebap yiyen il şaşırtmadı: Adana. İl nüfusuna oranlandığında Adanalı, İzmirlinin 1,5 katı kebap yedi.
  • GetirYemek siparişlerinde ilk beş sırayı İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa ve Mersin paylaştı. İstanbullular Bursalıların 2,5 katı yemek siparişi verdi.

10 büyükşehrin çorba karnesi açıklandı

Yemeksepeti her yöresinde kendine özgü lezzetler barındıran Türkiye’nin çorba haritasını çıkardı. Tüm Türkiye’de farklı kriterlerde şampiyon “mercimek çorbası” olurken, ayran aşı çorbası bir yılda 6 sıra birden yükseldi...
featured GetirYemek
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Haberler
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Haberler
Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Marketing Türkiye
1 Ekim 2025
Starbucks Çin’de tahtını korumak için stratejik satışa gitti
Haberler
Starbucks Çin’de tahtını korumak için stratejik satışa gitti
Nafizcan Önder
4 Kasım 2025
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Haberler
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Marketing Türkiye
22 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.