6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Heyecan dorukta! 2015’te İtibarını En Çok Arttıran markalar 8 Ocak'ta Açıklanıyor!
Haberler

Heyecan dorukta! 2015’te İtibarını En Çok Arttıran markalar 8 Ocak’ta Açıklanıyor!

Marketing Türkiye
29 Aralık 2015
2 dk okuma

 

Marketing Türkiye ve Akademetre’nin ortaklaşa düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” bu yıl da sahiplerinin olmaya hazırlanıyor.

Toplam 12 ilde yüz yüze gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda 35 sektörde itibarını en çok artıran ilk 3 şirket belli oldu. 8 Ocak gecesi düzenlenecek törende itibarını en çok artıran markaların yanı sıra bu başarıda pay sahibi olan reklam ve halkla ilişkiler ajansları da ödüllendirilecek.

Marketing Türkiye tarafından düzenlenen, pazar ve tüketici tutumu araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan AKADEMETRE tarafından saha araştırması yapılan, “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” sahiplerini bulmaya hazırlanıyor.

Toplam 12 şehirde, 536 kişiyle yüz yüze gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda 35 sektörde itibarını en çok artıran ilk 3 şirket açıklandı. Birinciler ise 8 Ocak’ta ödüllerine kavuşacak.

Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yılda halk jürisi tarafından itibarını en çok arttıran markaların yanı sıra bu başarının önemli bir paydaşı olan reklam ve halkla ilişkiler ajansları da ödüllendiriliyor.

Yapılan araştırmalara göre ilk 3’e giren markalar şöyle sıralanıyor:

Gıda Sektörü: Eti-Pınar-Ülker

Telefon Operatörleri Sektörü: Avea-Turkcell-Vodafone

Banka Sektörü: Akbank-Denizbank-Garanti Bankası

Otomotiv Sektörü: Honda-Hyundai-Toyota

Tekstil-Giyim Sektörü: Bershka-Fabrika-Hatemoğlu

Hava Yolu Sektörü: Anadolu Jet-Onur Air-Sun Express

Eğitim Sektörü: Bilfen Okulları-Boğaziçi Üniversitesi-Koç Okulları

AVM Sektörü: Akasya AVM-Forum İstanbul-Trump AVM

Hipermarket Sektörü: Kiler-Namlı-Onur

Mobilya Sektörü: Bellona-İstikbal Mobilya-Lazzoni Mobilya

Temizlik Ürünleri: Fairy- Finish- Persil

Ayakkabı, Çanta ve Deri Giyim: Divarese- İnci- Matraş

Yılın En Başarılı Ünlüleri: Beyazıt Öztürk- Burçin Terzioğlu- Eser Yenenler

İçecek Sektörü: Damla-Hayat-Nestle

Kozmetik Sektörü: Loreal-Maybelline-Nivea

Elektronik-Teknoloji Sektörü: Casper-Sony-Toshiba

E-Ticaret Sektörü: Markafoni-Morhipo-Trendyol

Sağlık Sektörü: Florence Nightingale Hastanesi- Medipol Hastaneleri- Memorial Hastaneleri

Dernek / Vakıf Sektörü: Greenpeace, Rotary, TÜSİAD

Elektronik Market Sektörü: Bimeks, Gold Bilgisayar

Akaryakıt Sektörü: Lukoil-Total-Türkiye Petrolleri

Enerji Sektörü: Akenerji- Enka Enerji- Nurol Enerji

İklimlendirme Sektörü: Airfel-Alarko-Bosch

Holding Sektörü: Doğuş Holding- Eczacıbaşı Holding- Koç Holding

Turizm Sektörü: Odeon Tur- Pronto Tur- Setur

Kişisel Bakım Sektörü: Gliss- Head & Shoulders- Signal

Sigorta Sektörü: Ergo Sigorta- Groupama Sigorta- Unico (Aviva) Sigorta

Ev Temizlik Ürünleri: Marc- Pronto- Vanish

Medya ve Yayıncılık: Fox TV- Kanal D – TRT

Ev Tekstili: English Home- Home Sweet Home- Sarev

Gayrimenkul: Dumankaya, Kiptaş, Sinpaş

Lojistik: Mars Lojistik, Netlog Lojistik, Reysaş Lojistik

Beyaz Eşya: Arçelik, Bosch, Siemens

Kahvrengi Eşya: Beko, Sony, Vestel

Kategori sayısı bu yıl arttı

2015 yılında 12 sektör üzerinden yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda bu yıl ölçümlemenin ve ödüllerin kapsamı genişletilerek kategori sayısı 35’e çıkartıldı.

Araştırma geçen sene C.A.T.I denilen bilgisayar destekli telefon görüşmeleri yoluyla yapılırken, bu yılın yenilikleri arasında veri toplama ayağında görüşmelerin yüz yüze gerçekleştirilmesi dikkat çekiyor.

Çalışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka Bilinirliği”, “Yakından Tanıma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Skoru”, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Beğeni Skoru”, “Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru”, “Sosyal Sorumluluk Beğeni Skoru” ve “Genel Beğeni Skoru” olmak üzere dokuz ana kriterin itibar ve marka değeri üzerindeki etkisine göre ağırlıklandırılmasıyla ortaya konuluyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan 2015 performans değerlendirilmesinde ise aynı kriterlere göre markaların yıl içi başarıları belirleniyor.

1 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
2 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
3 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
4 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
5 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Güncel Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Temmuz 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Temmuz 2025)
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

WHISKAS®’tan yeni kedi sahiplerine özel podcast: "Miyavcast"
Haberler
WHISKAS®’tan yeni kedi sahiplerine özel podcast: “Miyavcast”
Sena Tufan
28 Mayıs 2025
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Haberler
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Sena Tufan
5 gün önce
Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar parola çalındı!
Haberler
Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar parola çalındı!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Haberler
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.