17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çevrim içi flört uygulamalarında kimler en çok sağa kaydırılıyor?
Haberler

Çevrim içi flört uygulamalarında kimler en çok sağa kaydırılıyor?

Gizem Yıldız
26 Aralık 2022
3 dk okuma

Pandemiyle birlikte evlere kapandığımızdan beri hiçbir şey eskisi gibi değil. Üzerinden uzun bir zaman geçmiş olmasına rağmen bazı kalıcı kültürler oluştu. Çevrim içi flört de bunun önemli çıktılarından biri. Sosyal etiketlenmelerden çekinen birçok kişi zincirlerini kırdı ve çevrim içi flört yeni normalimiz oldu. Bu durum elbette alışkanlıkları da değiştirdi. Mesela ilk adımı daha çok kadınlar atar oldu. CV’ye bakan işveren gibi profiller incelemeye alınmaya başladı ve beğenilenler sağa kaydırıldı. Peki en çok kimler sağa kaydırıldı? Arkadaşlık uygulaması OkCupid, sorduğu sorulara gelen 10 milyar yanıtı mercek altına aldı ve bekarların 2023’te çevrim içi flörtten neler beklediğini ortaya koydu…

OkCupid üzerinde sadece 2022 yılında 500 milyondan fazla soru yanıtlandı. Yanıt verilen sorulardan en popülerleri ise şunlar oldu: 

  • Enflasyon romantik ilişkilerini etkiledi mi?
  • Partnerinin sağlığına dikkat etmesi senin için önemli mi?        
  • İlk buluşmada birlikte yürüyüş yapmayı mı tercih edersin yoksa bir mekanda buluşmayı mı?
  • Diğer flörtlerini bırakıp sadece bir kişiyle ilişki kararı almak için ne kadar beklersin?
  • Her zamanki “tipin” olmayan biriyle çıkar mıydın?
  • Metaverse’nin ne olduğunu anlıyor musun?
  • Hassas mısın?
  • Duygusal mısın?

Enflasyonist ortamda flört zor

Küresel olarak, OkCupid’deki kullanıcıların neredeyse yüzde 40’ı enflasyonun flört hayatlarını etkilediğini söylüyor ve bunu en çok hisseden gençler. Z kuşağı bekarlarının yüzde 42’si, Y kuşağının yüzde 35’i ve X kuşağının yüzde 29’u ekonominin etkisini hissediyor. 

Ruh sağlığını açıklayanların match oranı daha yüksek

Soruları yanıtlayan 1,6 milyon kullanıcının neredeyse tamamı, ruh sağlığının fiziksel sağlık kadar önemli olduğuna inanıyor. 2022’de profillerinde “ruh sağlığı” ve “terapi”den bahseden kullanıcı sayısında 2021’e kıyasla yüzde 18’lik bir artış olduğu görülüyor. Bu sayının 2023’te de artması bekleniyor, çünkü Z kuşağı, fiziksel sağlığın yanı sıra ruh sağlığının da önemli olduğunu düşünüyor.

Özellikle erkekler, partnerleriyle ruh sağlığı üzerine konuşmaya daha açık olduğunu söylüyor. Bu soruya yanıt veren erkeklerin yüzde 71’i ruh sağlığının önemli olduğunu ve bu konuda düşünmeye ve konuşmaya açık olduklarını belirtirken, yüzde 21’i bu konunun önemli olduğunu ancak bunu partnerleriyle rahat bir şekilde konuşabilmeleri için zamana ihtiyaçları olduğunu düşünüyor. Ruh sağlığı hakkında konuşmaya açık olduklarını söyleyen erkekler, buna katılmayan erkeklere göre yüzde 276 daha fazla beğeni ve yüzde 201 daha fazla eşleşme alıyor. 

Beklentileri bilmek fark yaratıyor

Bir ilişkiden ne beklediğini bilip bunu karşılıklı konuşabilmek ilişkinin sağlığı açısından önemli. İlişkilerinde sınırları belirleyebilenler, bunu yapamayanlara kıyasla yüzde 68 daha fazla beğeni alıyor. Ayrıca yüzde 5 daha fazla eşleşme alıyorlar.

Kendine iyi davranmak, duygularını kabul etmek ve potansiyelinin farkına varmak bir ilişkiye hazır olmanın en önemli adımlarından. Soruları yanıtlayanların çoğu (yüzde 97) “kendine iyi davranmanın” önemli olduğuna inanıyor. Böyle düşünenler yüzde 92 daha fazla beğeni ve yüzde 30 daha fazla eşleşme alıyor. 

Hassas ve kırılgan olanlara güvenmek daha kolay

Kırılgan olabilmek, bugünlerde bekarların en çekici bulduğu özelliklerden biri. OkCupid’deki 10 kullanıcıdan 9’u kendini hassas olarak tanımlıyor. Bu dürüstlük, özellikle erkekler için flört söz konusu olduğunda karşılığını veriyor. Yıl genelinde hassas olduğunu söyleyen erkekler, hassas olmadığını söyleyen erkeklere göre neredeyse 2 kat fazla beğeni ve eşleşme aldığı kaydediliyor.

Z Kuşağı, metaverse’te flört etmeye açık

Hayatımıza yeni yeni girmeye başlayan metaverse terimi sorularda da yerini aldı ve kullanıcılardan yoğun bir ilgi gördü. 500 binden fazla yanıt alan metaverse soruları ise şöyle; 

  • Metaverse’ün ne olduğunu anlıyor musun?
  • Metaverse için heyecanlı mısın?
  • Metaverse’e katıldın mı?
  • Metaverse’te bir buluşmaya açık mısın?
  • Yalnızca metaverse’te var olan bir ilişki ilgini çeker mi?

OkCupid verilerine göre; kullanıcıların bir kısmı metaverse’ü keşfetmeye açıkken, metaverse ile en çok ilgilenenler genç nesiller oldu; Z kuşağı ve Y kuşağı. Yalnızca çevrim içi yaşanacak bir ilişkiye sahip olmakla en çok ilgilenenler ise Z kuşağı.

Bu veriler, gelecek trendinin yalnızca başlangıcı. Metaverse, giderek daha fazla ilk buluşmanın yaşanacağı bir evren olacak ve hayatımızın bir parçası olarak kalacak. 

Yılın en flörtöz günü 8 Ocak

Tüm yıl boyunca online arkadaşlık uygulamaları için en yoğun gün yılın ilk pazarı, 8 Ocak Pazar günü olacak. Ocak ayı istatistikleri şöyle; 

  • 50+ milyon yeni sohbet 
  • 530+ milyon beğeni
  • 40+ milyon eşleşme 

Sosyal medyanın sahteliğine bir tokat: BeReal…

Yılın başında telefonun bildirim ekranında beliren “⚠️” simgesi yalnızca acil durum uyarısı anlamına geliyordu. Ancak bu simgenin artık bambaşka bir anlamı daha var. Çünkü piyasaya 2020’de çıkan fakat bu yıl popülerlik kazanan BeReal uygulaması, kullanıcılara üçgenin içine yerleşmiş ünlem işaretiyle birlikte “Fotoğraf çekmek için 2 dakikan var” diyor. Peki, BeReal, 2022’de 53 milyon indirmeyle elde ettiği yükselişi 2023’te de sürdürebilecek mi?

featured OKCupid
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kozmetikte Kore devrimi: K-Beauty
Haberler
Kozmetikte Kore devrimi: K-Beauty
Sena Tufan
10 Nisan 2025
Yapay zeka, araba tamircisi olarak işe başladı!
Haberler
Yapay zeka, araba tamircisi olarak işe başladı!
Sena Tufan
12 Mayıs 2025
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Haberler
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Haberler
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
İrem Alimoğlu
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.