1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dezenformasyonun merkezinde hangi siyasi isimler var?
Haberler

Dezenformasyonun merkezinde hangi siyasetçi var?

Marketing Türkiye
30 Kasım 2022
2 dk okuma

Doğrulama platformu Teyit, siyasal iletişimde öne çıkan dezenformasyonları belirledi. Yapılan analize göre siyasetle ilgili yayılan yanlış bilgilerin merkezinde Recep Tayyip Erdoğan, Cumhuriyet Halk Partisi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) var.

Teyit, Ekim 2021 – Ekim 2022 tarihleri arasında siyasi içeriklerde 150’den fazla yanlış bilgi tespit etti. Buna göre yanlış bilgilerin yüzde 25’i siyasi figürleri, yüzde 24’ü dış politika aktörlerini, yüzde 17’si hükümet ve kamu kurumlarını, yüzde 11’i ise siyasi partiler ve belediyeleri hedefine aldı.

Dezenformasyonun merkezinde Erdoğan, Kılıçdaroğlu, İmamoğlu ve Akşener var

Dezenformasyonun merkezinde hangi siyasetçi var?

Siyasi figürler hakkında yayılan yanlış bilgilerin kişilere göre dağılımına bakıldığında yüzde 24’le Erdoğan zirvede yer alırken, onu yüzde 10’luk payla CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, yüzde 8’lik payla İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ve yüzde 5’lik payla İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener takip ediyor.

Dezenformasyonun merkezinde hangi siyasetçi var?

Siyasi figürler hakkındaki yanlış bilgilerin dağılımına bakıldığında ise yüzde 58 ile iktidar yetkililerinin, yüzde 31 ile de muhalefet liderlerinin hedeflendiği görülüyor.

Dezenformasyonun merkezinde hangi siyasetçi var?

Sonuçlar partiler ve belediyeler özelinde incelendiğinde ise yanlış bilginin yüzde 89’unun muhalefet parti ve belediyelerini hedef aldığını görülüyor.

Sosyal medyada “kötülük”, “iyilikten” 5 kat hızlı yayılıyor!

Sosyal medya platformlarının hayatın doğal akışının bir parçası olduğu artık su götürmez bir gerçek. Hatta öyle ki pek çoğumuz güne gözlerimizi açtığımız andan itibaren bu platformlarda vakit geçirmeye başlıyor uyku öncesine dek de belirli aralıklarla da dünyaya bu platformlar üzerinden bağlanmaya devam ediyoruz. Peki hayatın doğal akışında pek çok dinamiği değiştiren bu platformların algımız üzerinde nasıl bir etkisi var? Dahası dünyaya baktığımız gözlüklerin rengini belirliyor olabilirler mi? Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan ve Doç. Dr. Aylin Tutgun Ünal tarafından geliştirilen “İyicilik ve Kötücülük Ölçeği” ile gerçekleştirilen araştırmanın verileri gösteriyor ki; sosyal medyada günde 4 saatten fazla zaman geçirilmek iyicillik tutum ve davranışlarını baskılıyor…
featured Teyit
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
Haberler
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
Haberler
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
İrem Alimoğlu
9 Mayıs 2025
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Haberler
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Advertorial
2 hafta önce
Türkiye'deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
Haberler
Türkiye’deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.