12 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
kuşaklar-çalışma-hayatı
Haberler

Z kuşağından Baby Boomer’a: Kuşaklar iş arkadaşlarını nasıl tanımlıyor?

Seda Başpınar
7 Kasım 2022
1 dk okuma

Kuşaklar arasındaki benzerlikler, farklılıklar, çatışmalar ve daha pek çok nokta senelerdir tartışılıyor ve muhtemeldir ki tartışılmaya devam edecek… Bu tartışmalara yeni bir boyut kazandırmak üzere yola çıkılan bir araştırma, nesillerin çalışma hayatında kendilerini ve ekip arkadaşlarını nasıl tanımladığını ortaya koyuyor.

Indeed, her nesilden çalışanların iş arkadaşlarını nasıl tanımladığını ortaya koymak üzere 1000 kişi üzerinde bir araştırma gerçekleştirdi. Sonuçlara bakılacak olursa her bir yaş grubu hem kendini hem birbirini tanımlarken bazen ortak noktada buluşuyor bazen iki farklı kutupta yer alıyor… Gelin Baby Boomer, X ve Y, Z kuşağı çalışanlarının söz konusu çalışma hayatı olunca kendilerinden ve birbirlerinden nasıl bahsettiklerine yakından bakalım:

Baby Boomer

Baby Boomer’ların yaklaşık üçte biri kendilerini sorumlu, iş birlikçi ve özverili olarak tanımlıyor. Ayrıca Z, Y ve X kuşağı; Baby boomer’ların sorumluluk bilinci taşıdığı konusunda hemfikir. Hatta Y kuşağı bu bilinci “adanmışlık” olarak nitelendirecek kadar ileri gidiyor. Veriler, Baby Boomer’lar ve Y kuşağı arasında süren nesiller boyu gerilimin göründüğü kadar kötü olmadığına dair bir umut vaat ediyor.

X kuşağı

Kuşak savaşlarında bir şekilde arka planda kalmayı başaran X kuşağı da kendilerini sorumlu olarak görüyor. Baby Boomer’lar iltifatları kabul ederken X kuşağını iş birlikçi ve özverili olarak nitelendiriyor. Ayrıca X kuşağı Baby Boomer’lara göre, Y ve Z kuşağına karşı daha ılımlı yaklaşma eğiliminde.

Y kuşağı

Y kuşağı kendi çalışkan olarak tanımlıyor. Hatta Baby Boomer’lar dışında herkes Y için “çalışkandır” diyor.

Z kuşağı

Z kuşağının üçte birinden fazlası kendilerini çalışkan olarak tanımlıyor. Bu konuda Z kuşağıyla ortak paydada buluşan tek kuşak ise Y’ler… Baby Boomer’lar ve X kuşağını bir kısmı Z’ler için “sorumlu” demeye meyilli olsa da genel olarak, genç kuşağının diğer nesiller tarafından tembel veya bencil olarak tanımlanma olasılığı daha yüksek…

Kaynak: Fast Company

Z kuşağı ambalajda ne arıyor?

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Pril Ramazan Buluşması", İstanbul'un ardından İzmir ve Ankara'da
Haberler
“Pril Ramazan Buluşması”, İstanbul’un ardından İzmir ve Ankara’da
Advertorial
12 Mart 2025
Bu atıştırmalıklar hem sağlıklı hem de lezzetli!
Haberler
Bu atıştırmalıklar hem sağlıklı hem de lezzetli!
İrem Alimoğlu
10 Nisan 2025
Discord’dan oyun geliştiricilerine sosyal güç takviyesi
Haberler
Discord’dan oyun geliştiricilerine sosyal güç takviyesi
Nafizcan Önder
18 Mart 2025
2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Trend
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.