1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
kuşaklar-çalışma-hayatı
Haberler

Z kuşağından Baby Boomer’a: Kuşaklar iş arkadaşlarını nasıl tanımlıyor?

Seda Başpınar
7 Kasım 2022
1 dk okuma

Kuşaklar arasındaki benzerlikler, farklılıklar, çatışmalar ve daha pek çok nokta senelerdir tartışılıyor ve muhtemeldir ki tartışılmaya devam edecek… Bu tartışmalara yeni bir boyut kazandırmak üzere yola çıkılan bir araştırma, nesillerin çalışma hayatında kendilerini ve ekip arkadaşlarını nasıl tanımladığını ortaya koyuyor.

Indeed, her nesilden çalışanların iş arkadaşlarını nasıl tanımladığını ortaya koymak üzere 1000 kişi üzerinde bir araştırma gerçekleştirdi. Sonuçlara bakılacak olursa her bir yaş grubu hem kendini hem birbirini tanımlarken bazen ortak noktada buluşuyor bazen iki farklı kutupta yer alıyor… Gelin Baby Boomer, X ve Y, Z kuşağı çalışanlarının söz konusu çalışma hayatı olunca kendilerinden ve birbirlerinden nasıl bahsettiklerine yakından bakalım:

Baby Boomer

Baby Boomer’ların yaklaşık üçte biri kendilerini sorumlu, iş birlikçi ve özverili olarak tanımlıyor. Ayrıca Z, Y ve X kuşağı; Baby boomer’ların sorumluluk bilinci taşıdığı konusunda hemfikir. Hatta Y kuşağı bu bilinci “adanmışlık” olarak nitelendirecek kadar ileri gidiyor. Veriler, Baby Boomer’lar ve Y kuşağı arasında süren nesiller boyu gerilimin göründüğü kadar kötü olmadığına dair bir umut vaat ediyor.

X kuşağı

Kuşak savaşlarında bir şekilde arka planda kalmayı başaran X kuşağı da kendilerini sorumlu olarak görüyor. Baby Boomer’lar iltifatları kabul ederken X kuşağını iş birlikçi ve özverili olarak nitelendiriyor. Ayrıca X kuşağı Baby Boomer’lara göre, Y ve Z kuşağına karşı daha ılımlı yaklaşma eğiliminde.

Y kuşağı

Y kuşağı kendi çalışkan olarak tanımlıyor. Hatta Baby Boomer’lar dışında herkes Y için “çalışkandır” diyor.

Z kuşağı

Z kuşağının üçte birinden fazlası kendilerini çalışkan olarak tanımlıyor. Bu konuda Z kuşağıyla ortak paydada buluşan tek kuşak ise Y’ler… Baby Boomer’lar ve X kuşağını bir kısmı Z’ler için “sorumlu” demeye meyilli olsa da genel olarak, genç kuşağının diğer nesiller tarafından tembel veya bencil olarak tanımlanma olasılığı daha yüksek…

Kaynak: Fast Company

Z kuşağı ambalajda ne arıyor?

featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

E-ticarette mikro işletmeler çoğunlukta ama pastayı büyükler yiyor!
Haberler
E-ticarette mikro işletmeler çoğunlukta ama pastayı büyükler yiyor!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
İş dünyasının "Mad Man"leri Marketing Türkiye C Level Club’ta buluştu
Haberler
İş dünyasının “Mad Man”leri Marketing Türkiye C Level Club’ta buluştu
Sena Tufan
5 gün önce
Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Haberler
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
Marketing Türkiye
5 Mayıs 2025
Senelerin Nogger’ına seneler sonra yepyeni bir kampanya fikri: Atıştırmalık değil doymalık!
Haberler
Senelerin Nogger’ına seneler sonra yepyeni bir kampanya fikri: Atıştırmalık değil doymalık!
Advertorial
21 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.