18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kendi topluluğunu oluşturmak isteyen pazarlamacılar için 5 strateji
Haberler

Kendi topluluğunu oluşturmak isteyen markalar için 5 strateji

Gizem Yıldız
24 Ekim 2022
2 dk okuma

Dijital ve sosyal kanalların popülerliğinin artmasıyla birlikte markaların pazarlama süreçleri de büyük bir değişime uğradı. Müşteri sadakatini kazanmak ise hiç bu kadar zor olmamıştı. Buna karşın sadakat bağlarını güçlendirmeyi başaranların önünde sonsuz fırsatlar var… Peki, pazarlamacılar tüketici sadakatini kazanmak için neler yapabilir? Markalar kendi topluluklarını oluştururken nelere dikkat etmeli?

McKinsey & Company tarafından yayımlanan makaleye göre; günümüzde en hızlı büyüyen markaların başarısında, dijital topluluklara katılmaları ve kendi topluluklarını inşa etmeleri belirleyici bir rol oynuyor. McKinsey uzmanları, markaların söz konusu “topluluk çarkını oluşturmak” için 5 strateji paylaşıyor;

  1. İnşa etmeyi hedeflediğiniz topluluğunuzun odağını belirleyin ve bu topluluğu oluşturacak üyelerin hepsini hedefleyin.
  2. Markanızın değerini özetleyen kahraman ürün ya da ürünlerinizi seçin ve iletişimde mesaj dağınıklığına yol açmadan bu harika ürün ya da ürünleriniz hakkında konuşun.
  3. Markanızın değerlerini açıkça ortaya koyun ve bu değerler üzerinden konuşulmaya ve paylaşılarak çoğaltılmaya uygun marka ve müşteri hikayeleriyle kahraman ürünleri destekleyin.
  4. Oluşturduğunuz topluluğu içerikle besleyin ve topluluk üyelerini markanızla ilgili kendi içeriklerini oluşturmaya teşvik edin. Topluluğu aktif tutmak için sohbeti körükleyin.
  5. Son olarak, hem çevrimdışı hem de çevrimiçi işlem yapmayı kolaylaştırın. Topluluk üyelerinizin çoklu kanalda rahatça hareket etmesini ve alışveriş deneyimini tamamlayabilmesini sağlayın. 
Kendi topluluğunu oluşturmak isteyen markalar için 5 strateji

Topluluk çarkıyla nasıl etki yaratılır?

Bu beş strateji, markanın topluluk çarkını oluşturmasına yardımcı olurken çarkın etkili şekilde dönmesi için yapılması gerekenler de iki başlık altında toplanıyor. Bunlar da doğru pazarlama teknolojisine yatırım yapılması ve çevik bir organizasyon yapısıyla ivmelenme olarak özetleniyor.

Topluluk çarkı modelinin, markaların kârlılığını nasıl etkilediğine ilişkin değerlendirmelerin de yer aldığı makalenin tamamına buradan ulaşabilirsiniz: A better way to build a brand: The community flywheel | McKinsey

Tüketicinin sadakat markaları

Marketing Türkiye için araştırma şirketi VeriNays’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Sadakat Markaları” araştırması yeni dönemin sadakat kodlarını ortaya koyarken tüketiciyle kurduğu güçlü bağlarla fark yaratan markaları da gözler önüne seriyor… Çalışmanın sonuçlarına göre markalara duyulan sadakat kuşaklara göre farklılık gösterirken en sadık tüketici kitlesini Y’ler, en sadakatsiz kitleyi ise Z’ler oluşturuyor. Kadınların marka sadakati ise erkeklerinkine fark atıyor… Peki, Türk tüketicisinin sadakatle bağlı olduğu markalar hangileri? Tüketiciler için sadakatin ön koşulları neler? Yanıtlara göz atmak için TIKLAYIN.
featured
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
3 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
4 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
5 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Güncel Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Turkcell, TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde yer aldı
Haberler
Turkcell, TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde yer aldı
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Sena Tufan
3 Temmuz 2025
Vogue Amerika'da Anna Wintour'un yerine gelen isim Chloe Malle oldu
Haberler
Vogue Amerika’da Anna Wintour’un yerine gelen isim Chloe Malle oldu
Sena Tufan
2 hafta önce
Barbie’den Venus Williams’a saygı duruşu
Haberler
Barbie’den Venus Williams’a saygı duruşu
Nafizcan Önder
15 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.