17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Streaming
Haberler

Netflix mi, Disney mi yoksa Amazon mu? Yarışta kim önde?

Marketing Türkiye
23 Ekim 2022
2 dk okuma

Dizi ve film izlemek için kullanılan platformlara olan ilginin artmasıyla beraber kullanıcılara sunulan alternatifler de çoğalıyor. Haliyle rekabet ortamı giderek kızışıyor. Netflix, dünya çapında milyonlarca kişiyi ekran başına kilitleyerek gösterdiği başarıyla uzunca bir süre liderlik bayrağını elden bırakmadı ancak Disney Plus ve Amazon Prime dahil pek çok dev şirket kendi streaming platformlarıyla pazara çıkınca dengeler değişti… Peki 2021-2022 döneminde platformların ziyaretçi ortalaması nasıl oluştu? Liderlik koltuğunda kim var? Kesişen izleyici oranlarına bakıldığında nasıl bir tablo çıkıyor ortaya? Cevaplar Gemius‘tan geliyor…

Netflix, aslında yeni bir şirket değil. 1997 yılında kuruldu. Ancak kurulduğunda bugünkü konumundan çok daha uzak bir iş yapıyor, o dönemin ilgi gören medya araçlarından biri olan DVD satış ve kiralama alanında hizmet veriyordu. Takvimler 2007 yılını gösterdiğinde internet üzerinden yayın yapar hale gelen şirket, asıl çıkışını ise House of Cards dizisinin yayınlandığı 2013 yılında yaptı ve yıldan yıla kullanıcı kitlesini hızla genişletti.

Netflix, pandemi rüzgarını iyi değerlendirdi

Özellikle pandemi döneminde milyonlarca insanın eve kapanmasıyla birlikte abone sayısını çok daha hızlı bir şekilde artıran Netflix, arkadan esen rüzgarı iyi değerlendirdi ve bu pozitif durum şirket hisselerine de yansıdı. Streaming platformlarına olan ilgiyi gören rakipler de bu süreçte boş durmadı ve kendi platformlarını geliştirdi. Dünyanın en büyük e-ticaret platformu olan Amazon, Prime servisini ortaya çıkarırken, Walt Disney de bu duruma seyirci kalmadı ve Disney Plus ile pazar girdi.

Netflix mi, Disney mi yoksa Amazon mu? Yarışta kim önde?

1 yılda neler değişti?

Gemius verilerine göre 2021’de Netflix’in gerçek ziyaretçi ortalaması dikkate alındığında yüzde 74’lük bir paya sahip olduğu görülürken Prime’ın ise yüzde 13 ile oldukça arkalarda kaldığı dikkat çekiyor. Ancak 2022 yılına gelindiğinde tablo değişmeye başlıyor. Özellikle de Disney Plus’ın ortaya çıkması ve hızlı bir şekilde büyümesiyle birlikte Netflix’in kullanıcı payında azalma görülürken Prime’ın da sınırlı da olsa büyüme kaydettiği görülüyor. 2022’de Netflix’in gerçek ziyaretçi ortalaması yüzde 68’e düşerken, Disney Plus yüzde 35 ile pazara iyi bir giriş yapıyor. Prime ise önceki yıla kıyasla oranı yüzde 13’ten yüzde 17’ye çıkarıyor.

Netflix mi, Disney mi yoksa Amazon mu? Yarışta kim önde?

Temmuz-Eylül 2022 dönemini kapsayan analizlere göre total erişimde en çok ortak kullanıcıya sahip platformlar Netflix ile Prime oluyor. Disney Plus ve Netflix’i birlikte kullananların oranı yüzde 22 olarak ölçülürken, her üç platformu da bir arada kullananların oranı yüzde 7 seviyesinde sonuçlara yansıyor.

TV’nin kumandası kimde?

featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta jüri olma sırası sizde! "Cesaretinle Oy Ver, Değişime Ortak Ol!"
Cannes Lions’ta jüri olma sırası sizde! “Cesaretinle Oy Ver, Değişime Ortak Ol!”
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şenpiliç “itibarını” korumalı
Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Ali SAYDAM
10 Mayıs 2025
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Sosyal Medya
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
Yapay zeka botları Wikipedia’yı kuşattı!
Haberler
Yapay zeka botları Wikipedia’yı kuşattı!
İrem Alimoğlu
4 Nisan 2025
Lacoste, Bursaspor'un Timsah Arena'sına "göz kırptı"
Haberler
Lacoste, Bursaspor’un Timsah Arena’sına “göz kırptı”
İrem Alimoğlu
16 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.