21 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TV'nin kumandası kimde?
Haberler

TV’nin kumandası kimde?

Nafizcan Önder
24 Ağustos 2022
1 dk okuma

Radyonun ardından televizyon tüm evlere girmeyi başardığında tüm dünyada “radyo ölüyor” seslerinin yükselmesini göz önüne aldığımızda bugün kimi öngörülerin televizyonun yarınını parlak görmemesinde şaşılacak bir şey yok elbette. İnternet kullanımının yaygınlaşması, izleyicinin streaming platformları ile haşır neşir olması alışkanlıklarını da köklü bir biçimde değiştirdi. Bu değişim Ofcom’un Birlekşik Krallık’ta gerçekleştirdiği “2022 Ulusal Medya Raporu”na da hayli çarpıcı bir biçimde yansıyor. 65 yaş üzeri izleyici kitlesi bugün yaklaşık olarak günde 6 saat televizyon izlerken, 18-24 yaşındaki 10 yetişkinden 9’u TV kanallarını atlıyor ve izleyecek bir şey ararken doğrudan dijital yayın platformlarına yöneliyor… Gelin araştırmanın çarpıcı bulgularına daha yakından bakalım!

Ofcom Birlekşik Krallık’ta 3 bin 556 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırmanın ardından “2022 Ulusal Medya Raporu”nu yayınladı. Araştırma verilerine göre medya alışkanlıklarındaki nesil farkı rekor seviyeye ulaşmış durumda.

Araştırmada öne çıkan veriler şöyle;

  • Genç yetişkinler şimdi 65 yaş ve üzerindekilere kıyasla, neredeyse 6 kat daha az TV yayını izliyor. 
  • 16-24 yaş arası bireyler bir günde TV karşısında ortalama olarak 1 saatten daha az (53 dakika) zaman harcarken, bu son 10 yılda üçte iki oranında bir düşüşün yaşandığı verilere yansıyor. 
  • 65 yaş ve üstü olanlar, günün uyanık oldukları vakitlerinin yaklaşık üçte birini, yani günde yaklaşık altı saati (5 saat 50 dakika) TV yayını izleyerek geçiriyorlar. Bu da on yıl öncesine göre biraz daha yüksek bir oran.
  • 18-24 yaşındaki 10 yetişkinden 9’u TV kanallarını atlıyor ve izleyecek bir şey ararken doğrudan dijital yayın platformlarına yöneliyor. 
  • 55-64 yaşındaki 10 kişiden 6’sının (yüzde 59), 65 yaş ve üzeri kitleninse yüzde 76’sının izleyecek bir şey ararken ilk adresi TV kanalları oluyor.

Kaynak: Advanced Television

Ürün yerleştirmede öne çıkan trendler neler?

featured
1 adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
2 YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
YouTube’da yeni reklam stratejisi: Duygu temelli hedefleme dönemi başlıyor
3 İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
4 Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
5 "Çay her şeyi çözer"
“Çay her şeyi çözer”
Güncel Haberler
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Haberler
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Advertorial
2 hafta önce
Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor
Haberler
Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor
İrem Alimoğlu
13 Nisan 2025
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
Hediye kartları: "Kolaycılık" mı yoksa "özgürlük" mü?
Haberler
Hediye kartları: “Kolaycılık” mı yoksa “özgürlük” mü?
Sena Tufan
22 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.