31 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Seçim iletişim sektörünü nasıl etkiledi?
Haberler

Seçim iletişim sektörünü nasıl etkiledi?

Marketing Türkiye
6 Kasım 2015
2 dk okuma

Türkiye, 1 Kasım seçimlerini nihayet atlattı. AK Parti’nin yüzde 49.48, CHP’nin yüzde 25.31, MHP’nin yüzde 11.90, HDP’nin ise yüzde 10.75 oy aldığı seçimlerden tek parti iktidarı çıktı. Peki, sonuçlar iletişim sektörüne nasıl yansıyacak? Ali Saydam’a göre iletişim sektörü 2016’ya 31 Ekim günü hissettiğinden daha pozitif duygularla girecek…

Haber: Sercan Meriç

Seçimler geride kalırken, ortaya çıkan tablo halen tartışılıyor. Sonuçların sosyal ve ekonomik açıdan Türkiye’nin geleceğine nasıl etki edeceği kamuoyunca tartışılırken, iletişim sektörü de kendi içinde tartışmayı sürdürüyor. Marka Danışmanı Ali Saydam, seçim sonuçlarının tüm sektörleri ve iletişim sektörünü nasıl etkileyebileceğine ilişkin en iyi ipucunun Moody’s’in yaptığı açıklamada bulunduğunu hatırlatıyor ve şöyle diyor: “Moody’s açıklamasında yaklaşık olarak ‘Biz kimin iktidarda olduğuna değil, uygulamalara bakarız’ diyor. Lord Palmerston’un 1848’de Avam Kamarası’nda yaptığı konuşmasında ilk kez altını çizdiği, daha sonra da Henry Kissinger’in “Beyazsaray Yılları” adlı kitabında ABD’ye uyarladığı ünlü söz gibi: ‘Britanya’nın ebedi müttefikleri ve kalıcı düşmanları yoktur; Britanya’nın ebedi ve kalıcı çıkarları vardır.’ Seçimin hemen ertesi günü, ekonomi dünyası ‘istikrarı’ satın aldı ve piyasalarda son derece etkili bir pozitif hava esmeye başladı. Bu havanın sürdürülebilir olması gerekir. Bunun için ikinci işaretini ise Sayın Başbakan Davutoğlu hükümeti kurduğu zaman alacağız. Kimlerin iş dünyasına yöne verecek mekanizmanın başına getirileceği, yine bütün hesapları değiştirebilir.”

“31 Ekim’den daha olumlu bir atmosfer var”

AK Parti’nin seçim bildirgesiyle mecliste okunacak hükümet programı arasındaki uyumun üçüncü işaret olacağına değinen Saydam, seçmenlerin AK Parti’ye oy verirken seçim bildirgesini ayrıntılı olarak incelemediğini, ancak bildirgenin AK Parti’nin ruhunu yansıtması ve bu ruhun hükümet programına ne kadar yansıyacağına benchmark teşkil etmesi açısından önemli olduğunu vurguluyor. “Bu üç işaretin üzerindeki şemsiye ise Sayın Başbakan ve Sayın Cumhurbaşkanı’nın rekabetin ‘hasım’ gibi görülmemesi gerektiği yolundaki açıklamaları” diyen Saydam, sözlerini şöyle noktalıyor: “Bu 3+1 saptamasına; bütün dünyanın gözlerini diktiği bölge dinamiklerinin nasıl gelişeceğinden başlayıp; İran, Rusya, Çin ve ABD’ye kadar uzanan bir coğrafyada ortaya çıkacak özel konjonktürel gelişmelerde özellikle de FED’in faizleri artırıp artırmayacağı mesela iletişim sektörünü doğrudan etkileyebilir. Gördüğümüz o ki, diğerleri gibi iletişim sektörü de 2016’ya; 31 Ekim günü hissettiğinden çok daha pozitif duygularla girecektir.”

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Refik Anadol imzalı "Messi'nin en sevdiği golü" 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Refik Anadol imzalı “Messi’nin en sevdiği golü” 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
3 Ticaret Bakanlığı'ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
Ticaret Bakanlığı’ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
4 Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
5 Krispy Kreme x Crocs'tan "lezzetli" iş birliği: Donut tadında adımlar
Krispy Kreme x Crocs’tan “lezzetli” iş birliği: Donut tadında adımlar
Güncel Haberler
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor...
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor…
"Media First" ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X'ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
“Media First” ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X’ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Temmuz)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Temmuz)
Sena Tufan
2 hafta önce
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi...
Haberler
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi…
İrem Alimoğlu
31 Mayıs 2025
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
ChatGPT’ye dava açan New York Times içeriğini Amazon’a verdi...
Haberler
ChatGPT’ye dava açan New York Times içeriğini Amazon’a verdi…
İrem Alimoğlu
30 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.