4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yılın son çeyreğindeki "alışveriş sezonundan" ne bekliyoruz?
Haberler

Yılın son çeyreğindeki “alışveriş sezonundan” ne bekliyoruz?

Marketing Türkiye
28 Eylül 2022
3 dk okuma

Okulların açılmasıyla kapılarını aralayan yılın son çeyreği; yaklaşan yılbaşı kampanyalarının ve Black Friday’in de habercisi… Bu da demek oluyor ki ufukta alışveriş sezonu görünüyor.

Enflasyona bağlı olarak tüketici alışkanlarının hızla şekil değiştiği günümüzde, avantajlı kampanyalarla gelen alışveriş sezonlarının önemi daha da arttı. Hal böyle olunca markalar, değişen tüketici ihtiyaçlarını karşılayabilmenin yolunu arıyor… Türkiye’nin önde gelen perakende yöneticileri, yılın son çeyreğine nasıl hazırlandıklarını ve tüketici beklentilerine dair öngörülerini şöyle anlatıyor:

Saklanabilir ürünleri toplu almak alışkanlık haline geliyor

Yılın son çeyreğindeki "alışveriş sezonundan" ne bekliyoruz?
  • 2022 alışveriş sezonu, gündemin de getirdiği tedbirli hareket etme mantığı doğrultusunda, insanların ekonomik anlamda tahminlerinin daha net olduğu bir yıl. Tüketiciler, ihtiyaçlarını ve hatta gelecek ihtiyaçlarını, ürün-fiyat fırsatları gördüklerinde karşılamayı ve sonraki günlere hazırlıklı olmayı tercih ediyorlar.
  • Özellikle saklanabilir, son kullanım tarihi uzun ürünlerde, büyük boy pakete yönelim, temel temizlik ve kişisel bakım ürünlerinde çok fazla çoklu alım davranışı oluştuğunu gözlemliyoruz. ‘’Avantajlı bir teklif varsa 4-5 tane alayım, nasılsa ihtiyacım olacak” bakış açısının alışverişteki etkisini ciddi anlamda hissediyoruz.
  • Tüketicilerin artık en önemli beklentilerinin belli kalitedeki bir ürünü olabilecek en uygun fiyata almak olduğunu söyleyebiliriz. Herkes kendi hayat standartları içerisinde kendi tasarrufunu ya da “akıllı harcamasını” yapma peşinde. Bu nedenle bu konuda markaların da kendilerini anlamalarını ve destek olmalarını bekliyorlar.
  • Diğer yandan her üç kişiden ikisi haftada en az bir kez online alışveriş yapıyor ve en çok alınan kategoriler arasında market alışverişi ilk üçün içinde. İnsanlar artık online alışverişe çok hakim ve karşılarında çok fazla alternatif var. Bu nedenle online marketlerin kullanıcıları tatmin edebilmeleri için ürün çeşitliliği, bulunurluğu, avantajlı teklifler, kaliteli bir hizmet ve markanın kendilerini doğru anlaması çok daha kritik bir hale geldi.
  • Kişiye özel teklifler, kullanıcılara kişiselleştirilmiş şekilde yaklaşım artık kullanıcıları sadık bir kullanıcı hale getirmenin en önemli maddesi.

Kişiselleşen bir geleceğe ilerliyoruz

Yılın son çeyreğindeki "alışveriş sezonundan" ne bekliyoruz?
  • Pandemi süreci ve ardından gelen yeni yaşam tarzı, tüketici tercihlerini önemli ölçüde etkiledi. Alışverişin daha özgürleştiği ve yeni fırsatların da doğduğu bir gelecek önümüze serildi.
  • Perakende sektöründe kişiselleştirme trendi öne çıktı. Bütün ürün önerilerinin, tecrübelerin kişiselleştiği bir geleceğe doğru hızla ilerliyoruz. Teknosa olarak şirket içerisinde sahip olduğumuz birinci taraf veriyi, sunduğumuz kişiselleştirilmiş deneyimi daha da iyiye götürmek ve müşterilerimizi değer yaratan yeniliklerle buluşturmak için analiz ediyoruz.
  • Örneğin, geçen yıl haziran ayında lanse ettiğimiz yeni sadakat programımız TeknoClub ile de müşterilerimizin alışveriş alışkanlıkları ve tüketim eğilimlerine göre farklılaştırılmış Teknosa içi ve dışı avantajlar ve ayrıcalıklar sunuyoruz.
  • Önümüzde perakende sektörü açısından hareketli bir dört ay var. Bu dönemde başarıyı yakalamanın en doğru yolu müşterinin beklentilerini daha iyi anlamaktan ve beklentilere en uygun ürün portföyü ve promosyonları sunmaktan geçiyor.
  • Trendler yakından takip edilmeli ve müşteri içgörüleri mutlaka ön planda tutulmalı. Belki en önemli kriter bu yoğun alışveriş yapılan aylarda müşteri deneyimini odağa koyup bu kriteri en üst seviyede tutabilmek.
  • Yapılan araştırmalarda müşterilerin yüzde 80’inden fazlası yaşanılan deneyimin, ürünler ve fiyatlar kadar önemli olduğunu belirtiyor. Araştırmalara göre her 3 kişiden biri kötü bir deneyim yaşarsa markayı terk edeceğini söylüyor. Deneyimin yanı sıra yeni nesil müşteriler için sürdürülebilirlik, ulaşılabilirlik, şeffaflık ve güven ilişkisi de çok önemli.

Tüketiciler markalardan samimiyet bekliyor

Yılın son çeyreğindeki "alışveriş sezonundan" ne bekliyoruz?
  • Pandeminin etkisinin azalması, maskelerin çıkması, hızla yükselen enflasyonist ortam… Özellikle böyle dönemlerde işinizde pazarlamanın gerçek rolünü hatırlamanız çok önemli. Pazarlama, bir satışın gerçekleşmesi için tüketiciyle, müşteriyle, misafirlerinizle güvene dayalı bir ilişki yaratmaktır.
  • Alışveriş kolaylığı, yaratıcı kampanyalar, her zaman avantajı yaşatabilmek, hızlı teslimat, kolay iade süreçleri, ürün içeriklerini online’da da mağazada dokunurcasına hissettirecek görseller… Tüm bunları bir araya getirdiğinizde mükemmel deneyimi yaşatırsınız. Ancak her şeyi mükemmel kılsanız dahi işin içinde samimiyet yoksa iletişiminizi bir adım öteye taşımakta zorlanabilirsiniz.
  • Örneğin geçen sene Muhteşem Kasım alışveriş sezonu döneminde LC Waikiki olarak televizyon reklamları yerine kaynaklarımızı müşterilerimize daha fazla indirim yapmak için kullanmayı tercih ettik. Onların aile bütçelerine daha fazla destek olmayı yürekten istediğimiz Kasım indirim dönemimizi e-ticaret sitemiz ve uygulamamızda gerçekleştirdik. Oluşturduğumuz ek kaynakla hem indirime giren ürün sayısını hem de indirim miktarını arttırdık.
  • Gerçekleştirdiğiniz pazarlama faaliyetlerinde müşteriyi satın almaya yönlendirebilmek için yeterli güvenin oluşmuş olması gerekiyor.
  • Bu yılki alışveriş sezonu için ise açıkçası net bir beklentimiz yok, belirsizliği en iyi şekilde yönetmeye çalışıyoruz.
  • Markaların tüketiciye destek olması için yapması gereken israftan kaçınmak ve elde edilen o can suyunu pazara geri verebilmek. Sürdürülebilir büyüme için tüketiciye avantaj sağlamaya devam etmemiz gerekiyor.

“Atıştırmalık pazarlama” sepetleri nasıl dolduruyor?

Kaynak: Think with Google

featured
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
3 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
4 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
5 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Güncel Haberler
YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
GetirBüyük'ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya...
GetirBüyük’ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'deki kadınların tercihi düz saç
Haberler
Türkiye’deki kadınların tercihi düz saç
Advertorial
29 Mayıs 2025
Microsoft'a ait Skype kullanımdan kalktı
Haberler
Microsoft’a ait Skype kullanımdan kalktı
Sena Tufan
6 Mayıs 2025
Trump'ın TikTok stratejisi: ABD Başkanı satış süresini üçüncü kez uzatıyor
Haberler
Trump’ın TikTok stratejisi: ABD Başkanı satış süresini üçüncü kez uzatıyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Haberler
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.