5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Toplum enerjide dışa bağımlılığın çözümünü nerede görüyor?
Haberler

Toplum enerjide dışa bağımlılığın çözümünü nerede görüyor?

Nafizcan Önder
27 Eylül 2022
3 dk okuma

Temiz Enerji Haber Portalı ve KONDA Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Türkiye’de Enerji Tüketimi ve Ekonomi” araştırmasının verilerine göre her 5 kişiden 4’ü Türkiye’nin enerjide dışa bağımlı olmasından dolayı endişeli. Toplumun yüzde 56’sı bunun önüne geçmek için öncelikli olarak güneş, rüzgâr gibi yenilenebilir kaynaklara yönelmemiz gerektiğini ifade ediyor…

En büyük sorun enerjide dışa bağımlılık, çözümse güneş ve rüzgârda

  • Toplum Türkiye’de enerji konusundaki en büyük sorunu yüzde 55 oranla enerjide dışa bağımlılık olarak tanımlarken, eğitim seviyesi ve hane geliri arttıkça bu oran da artış gösteriyor. Enerjinin pahalı olması ise yüzde 30 oranla ikinci büyük sorun olarak öne çıkıyor.
Toplum enerjide dışa bağımlılığın çözümünü nerede görüyor?
  • Enerjide dışa bağımlılık konusunda toplumun yüzde 64’ü “çok endişeli” olduğunu belirtirken, “endişeliyim” diyenlerin oranı ise yüzde 15 oldu. Başka bir deyişle, her 5 kişiden 4’ü Türkiye’nin enerjide dışa bağımlı olmasından endişe duyuyor.
Toplum enerjide dışa bağımlılığın çözümünü nerede görüyor?
  • Dışa bağımlılığın önüne geçmek adına hangi kaynaklara yönelmek gerektiği sorusuna gelen cevaplarda da yüzde 71 ile güneş enerjisi ve yüzde 64 ile rüzgâr enerjisi ön plana çıkıyor.

“Yüksek elektrik fiyatlarına çözüm yenilenebilir enerjide”

Çalışmaya katılanların yüzde 56’sı başta doğalgaz ve petrol olmak üzere ithal yakıtlardaki fiyat dalgalanmalarından etkilenmemek için güneş ve rüzgâr enerjisine geçmeyi öncelikli çözüm olarak belirtiyor. Aynı zamanda katılımcıların yüzde 69’u kömür, doğalgaz gibi fosil yakıtlar yerine daha fazla yenilenebilir enerji kaynağı kullanılmaya başlanırsa elektrik fiyatlarının azalacağını düşünüyor.

Toplum enerjide dışa bağımlılığın çözümünü nerede görüyor?

Çalışmaya göre, eğitim seviyesi arttıkça yenilenebilir enerji hakkında fikir sahibi olanların sayısının arttığı görülüyor. Yenilenebilir enerji hakkında en az fikir sahibi olanların ev kadınları olduğu görülürken, en çok fikir sahibi olanların ise beyaz yaka çalışanlar olduğu ortaya çıkıyor.

Toplumun yarısı güneş ve rüzgârdan sağlanacak elektrik için faturasında artışa razı

Yenilenebilir enerji kaynaklarına karşı olumlu bakışı gösteren bir diğer bulgu ise; toplumun yarısının güneş veya rüzgârdan üretilecek elektriği kullanmak için faturasında belli miktarda bir artışa razı olması.

Yenilenebilir enerji kaynaklarından üretilecek enerjiyi kullanmak için elektrik faturasında belli oranda bir artışa razı olacağını söyleyenlerin oranı yüzde 51 iken, yaş düştükçe ve eğitim seviyesi arttıkça bu duruma razı olacağını söyleyenlerin oranı da artıyor.

Ankete göre, faturasında yüzde 2’lik bir artışa razı olanların oranı yüzde 25’ken, toplumun yüzde 14’ü faturasında yüzde 10’luk bir artışa, toplumun yüzde 11’i ise faturasında yüzde 20’lik bir artışa dahi razı.

“Yenilenebilir enerji için atılacak her adıma toplum tarafından tam destek!”

Araştırma verilerini değerlendiren Temiz Enerji Vakfı Başkanı Metin Atamer “Çalışma, enerji konusunda Türkiye’nin problemleri ve bu problemlere çare olabilecek çözümler hakkında toplum genelinde bir mutabakat olduğunu gösterdi. Toplumda her 5 kişiden 4’ü enerjide bağımlılığı çok dert ederken, her 5 kişiden 3’ü ise bağımsızlığa giden yolu güneş ve rüzgârda görüyor. Avrupa Yeşil Mutabakatı ve sınırda karbon düzenlemelerinin ayak sesleri gittikçe yaklaşırken, Paris Anlaşması’nı onaylayarak 2053 net-sıfır hedefi koymuş bir ülkenin kömür, doğalgaz gibi yakıtlar yerine yenilenebilir enerji için atacağı her adımın toplum tarafından tam destek göreceğini söylemek yanlış olmayacaktır” dedi…

“İklim değişikliği ve enerji krizi giderek toplumun gündeminde yer ediniyor”

Dünyanın epey karmaşık ve belirsiz bir enerji krizi yaşadığını vurgulayan KONDA Araştırma Yönetim Kurulu Üyesi Bekir Ağırdır araştırmanın öne çıkan bulgularını şu sözlerle özetledi: “Pandeminin ardından gerek ekonomik, gerek siyasi belirsizlikler özellikle gençler olmak üzere bireylerin gelecek algılarını ve beklentilerini sıkıştırıyor. Ülkemiz de bu krizden en çok etkilenen ülkelerden biri. Son yıllarda sıklığını artırdığımız iklim, çevre ve enerji temalı araştırmalara göre iklim değişikliği ve enerji krizi günden güne bireylerin gündemlerinde ön sıralara yükseliyor.

Güncel enerji tartışmalarının yanında toplumun enerji kullanımına bakış açısı ve tutumlarını birlikte okumayı sağlayan bu araştırmanın bize söylediği; enerjide dışa bağımlılık konusunda toplumun çok büyük kesiminin endişeli olduğu. Enerji güvenliği, enerjiye ulaşılabilirlik ve enerji maliyetleri bakımından yüzünü yenilenebilir enerjiye dönen bir kitle oluşmuş durumda. Bu kitle yaşamında pozitif etki yaratacağına inandığı değişimleri de hayata geçirme arzusunda. Bu niyetin kamu politikalarında karşılık bulması için araştırmanın sağladığı bulguların herkes tarafından okunması, anlaşılması ve toplumun ihtiyaç ve taleplerine göre hareket edilmesini önemli görüyoruz…”

Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Araştırmanın Metodolojisi

“Türkiye’de Enerji Tüketimi ve Ekonomi” araştırması KONDA Araştırma ve Danışmanlık A.Ş. tarafından, Avrupa İklim Vakfı desteğiyle, Temiz Enerji Haber Portalı için 15-18 Nisan 2022 tarihlerinde Türkiye çapında 2510 kişinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.

Türkiye’de her 4 kişiden 3’ü iklim krizinden korkuyor!

Enerji featured
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
3 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
4 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
5 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Güncel Haberler
YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
GetirBüyük'ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya...
GetirBüyük’ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Sena Tufan
15 Mayıs 2025
Yuvadan uçan fikirler ödüle dönüştü: Brandverse Awards Ödül Töreni 18 Haziran'da…
Haberler
Yuvadan uçan fikirler ödüle dönüştü: Brandverse Awards Ödül Töreni 18 Haziran’da…
Sena Tufan
4 hafta önce
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Haberler
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Gerety Awards, kadın liderlerin yer aldığı jüri panellerini duyurdu
Haberler
Gerety Awards, kadın liderlerin yer aldığı jüri panellerini duyurdu
İrem Alimoğlu
8 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.