18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Hitler’in şampuan reklamında işi ne?

Marketing Türkiye
21 Mart 2012
2 dk okuma

 

Milliyet Yazarı Ali Eyüpoğlu’ndan Adolf Hitler’in oynadığı Biomen reklamlarına itiraz geldi. İşte Eyüpoğlu’nun yazısı: 
Hitler, ‘Üstün  Alman ırkı’ yaratma uğruna zihinsel engelli vatandaşlarını bile öldürten, binlerce yahudiyi gaz odalarında zehirledikten sonra fırınlarda yaktırıp, onlardan sabun yapan faşişt bir lider. İnsanları öldürüp, onlardan ‘sabun’ yapan Hitler’i şampuan reklamında kullanmak, akıl karı mı? Siyah beyaz bir film. Kürsüde Adolf Hitler var. Belli ki taraftarlarını gaza getiren o meşhur konuşmalarının birinden alınmış bu görüntü. Meşhur el kol hareketleri eşliğinde yine asıp kesiyor Hitler. Her sözünün ardından alkış sesleri yükseliyor. Ama bu kez Almanca değil, Türkçe konuşuyor. Kürsüde söyledikleri Almanca altyazı olarak ekrana geliyor. Türkçe dublajı öyle bir senkronize etmişler, öyle bir oturtmuşlar ki ağzına, sanırsın o konuşmayı yapan Hitler’in kendisi. Söylediği de şu: “Kadın elbisesi giymiyorsan, kadın şampuanı da kullanma. Artık yüzde 100 erkek şampuanı Biomen var. Erkeksen Biomen kullanırsın.” Böyle bir reklam olabilir mi? Çınar Oskay telefon açıp, “Az önce Lig TV’de Hitler’li dehşet bir reklam seyrettim, gördüklerime, duyduklarıma inanamadım”  deyinceye kadar haberim yoktu böyle bir reklamdan.
İnternette aradım, ‘Biomen’in Hitler’li reklamını, ama bulamadım. Bir televizyon yöneticisinden rica ettim, o gönderdi. İzleyince Çınar Oskay gibi ben de şoke oldum. ‘Hitler’ denince az çok tarihi bilgisi olan birinin aklına ne gelir? ‘Üstün Alman ırkı’ yaratma uğruna zihinsel engelli vatandaşlarını bile öldürten, binlerce yahudiyi gaz odalarında zehirledikten sonra fırınlarda yaktırıp, onlardan sabun yapan faşişt bir lider.İnsanları öldürüp, onlardan ‘sabun’ yapan Hitler’i şampuan reklamında kullanmak, akıl kârı mı? Kabul ediyorum, reklam ajanslarında ‘metin yazarı’ olarak çalışanlar yaratıcı fikirleri olan insanlardır.
Baş üstüne Heil Hitler!
 
Onlar böyle uçuk bir fikir ortaya atmış olabilir.Hangi aklı evvel reklam ajansı sahibi bu fikri benimseyip, müşteriye “İşte budur” diyebilir. Varsayalım ajanstaki metin yazarları gibi ajansın yöneticileri de uçuk kaçık. Ya Biomen’i bu reklamla pazara sürenlere ne demeli? Şimdi biz bu reklamı izledikten sonra, “İnsanları öldürüp sabun yapan Hitler, bir şampuanı öneriyorsa mutlak süperdir” deyip  Biomen mi alacağız, öyle mi?Baş üstüne. Heil Hitler!
 

 

1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
3 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
4 Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
5 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Turknet logosunu değiştirerek marka kimliğini yeniledi
Haberler
Turknet logosunu değiştirerek marka kimliğini yeniledi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Yapay zekanın gözüne girmek isteyen markalar hangi yolları izlemeli?
Haberler
Yapay zekanın gözüne girmek isteyen markalar hangi yolları izlemeli?
Nafizcan Önder
3 Ağustos 2025
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Haberler
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Sena Tufan
4 Temmuz 2025
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Haberler
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
İrem Alimoğlu
6 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.