1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Burger King'in Whopper'a tekrar aşık olmanızı sağlayacak bir fikri var
Haberler

Burger King’in Whopper’a tekrar aşık olmanızı sağlayacak bir fikri var

Gizem Yıldız
13 Eylül 2022
2 dk okuma

Pandemi sırasında yanlış atılan adımlar fast food zincirinin rekabet gücünü azalttı. Son birkaç çeyrekte arayı kapatmaya çalışan Burger King, restoranları için 250 milyon dolar ve reklam içinse 150 milyon dolar yatırım yapmaya hazırlanıyor. Ayrıca müşterilerin Whopper’a olan aşkını canlandırmak için planları var…

Burger King’in ana şirketi Restaurant Brands International, markayı geliştirmek için 400 milyon dolar yatırım yapmayı planlıyor. Bu tutarın 250 milyon doları restoran deneyimini iyileştirmeye yönelik teknolojiler, mutfak ve tadilat masrafları için, 150 milyon doları ise reklam ve dijital ürünler için harcanacak.

Whopper başrolü geri alacak

Bu planın en önemli parçası ise müşterilere Burger King’i en iyi anlatan Whopper. Burger King Kuzey Amerika Başkanı Tom Curtis CNN Business’a verdiği demeçte, “Kısa vadede yapmak istediğimiz şey müşterilerin Whopper’a olan aşkını canlandırmak” diyor. Planda çalışanların mümkün olan en iyi Whopper’ı yapma konusunda iyi eğitilmeleri ve mutfakların yenilenmesi de var.

Fast food devi, ikonik burgerinin reklamını yapmak için de kolları sıvıyor. Curtis, “Whopper’ın baş rolümüz olarak hak ettiği yeri geri alacağı anı iple çekiyorum” diyor. 

Burger King, reklam aracılığıyla müşterilere Whopper’ın alevle pişirildiğini ve özelleştirilebilir olduğunu da hatırlatmak istiyor.

Ne yanlış gitti?

Pandemi sırasında hızlı servis restoranları, bir yandan bozulan tedarik zinciriyle boğuşurken bir yandan da teslimat taleplerindeki artışla mücadele edebilmek adına iş modellerini hızla güncelledi. Fakat Burger King sürece iyi adapte olamadı.

Mesela restoranlar teslimat taleplerinde yaşanan ani artışa menülerini küçülterek karşılık verirken Burger King tam tersini yaptı ve geçtiğimiz yıl ürün menüsüne el yapımı tavuk sandviç ekledi. RBI CEO’su Jose Cil, bu hamlenin çok büyük bir darboğaza sebep olduğunu söylüyor.

Tüm bu yaşananlar Burger King’i rakiplerinin oldukça gerisine düşürdü. Bu yılın ikinci çeyreğinde, Burger King’in ABD’de en az 13 ay açık olan restoranlarının satışları sadece yüzde 0,4 arttı. ABD’de en az 13 ay açık olan McDonald’s’ın satışları ise aynı dönemde yüzde 3,7 arttı.

Neler değişecek?

Fast food devi şimdilerde satışları ve restoran trafiğini artırmak için restoranlarında iyileştirmeler yapmaya başladı. Bu kapsamda marka, önümüzdeki iki yıl içinde yaklaşık 800 restoranını yeniden düzenlemeyi planlıyor.

Öte yandan imaj güncellemesi de gündemde. Geçtiğimiz yıl logosunu değiştiren marka, ambalajı, üniformaları ve tabelalarıyla da yeni bir görünüme geçti. 

Şirket ayrıca mobil uygulamasının kullanımını kolaylaştırmak, özelleştirilmiş dijital fırsatlar sunmak ve ödül programını yenilemek istiyor.

Kaynak: CNN Business

burger king featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
Haberler
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
İrem Alimoğlu
21 Mayıs 2025
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Haberler
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
İrem Alimoğlu
6 gün önce
"Çay her şeyi çözer"
Haberler
“Çay her şeyi çözer”
Sena Tufan
16 Mayıs 2025
Ekrem İmamoğlu'nun X hesabına erişim engeli getirildi
Haberler
Ekrem İmamoğlu’nun X hesabına erişim engeli getirildi
Sena Tufan
8 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.