4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kraliçe Elizabeth dünyanın en büyük kişisel markasını nasıl yarattı?
Haberler

Kraliçe Elizabeth dünyanın en büyük kişisel markasını nasıl yarattı?

Gizem Yıldız
9 Eylül 2022
2 dk okuma

Tüm dünya, Birleşik Krallık ve Commonwealth bölgesi üyesi 14 ülkenin kraliçesi olan II. Elizabeth’in (Elizabeth Alexandra Mary Windsor) ölümünü konuşuyor. Kraliçe, sadece İngiltere’nin “en uzun süre tahtta kalan monarkı” değil dünyanın en büyük kişisel markasının da sahibiydi. Gelin tüm hayatını spot ışıkları altında yaşayan Kraliçe’nin bu itibarı nasıl kazandığına daha yakından bakalım…

İngiliz Kraliyet ailesi tüm dünyada markalaşma hünerleriyle ün saldı. Yani Kraliçe Elizabeth’in bu başarısı asla tesadüf değil… Kraliçe 70 yıllık saltanatı boyunca radyo yayınlarından televizyon kanallarına kadar ortaya çıkan tüm yeni kitle iletişim araçlarını etkin bir şekilde kullandı. Kraliyet Darphanesi ve Kraliyet Postası’nı kullanıyor, yüzünün madeni ve kağıt paralarda olmasını sağlayarak kendini sıklıkla hatırlatıyordu.

Bir kurum olarak kraliyet ailesi halihazırda düğünler ve “Kraliçe’nin Jübilesi” gibi etkinlikler düzenliyordu.

Ancak Kraliçe, imajının ve sembollerinin diğer şirketler tarafından nasıl kullanılabileceğine dair katı kurallar oluşturdu ve böylece nasıl temsil edildiğini titizlikle kontrol etti. Tüm bu markalaşma çabalarının işe yaradığı görüldü: Britanya’da monarşiye verilen destek azalırken, Kraliçe ölümüne kadar oldukça popülaritesini korudu.

Kraliçe Elizabeth yaşayan en büyük kişisel markaydı

Geçtiğimiz yıl True Royalty TV belgeseli için gerçekleştirilen bir araştırma, Kraliçe Elizabeth’in, Beyonce, Kim Kardashian, Bill Gates, David ve Victoria Beckham gibi isimlerden daha değerli bir marka olduğunu kaydetmişti. Kraliçe, Meghan Markle ve Prens Harry’nin Oprah Winfrey’e verdiği röportaja ve oğlu Prens Andrew’in taciz skandalına rağmen kişisel marka değerini korudu.

Araştırma, Kraliçe Elizabeth’in kişisel marka değerinin tüm popüler isimleri geride bıraktığına işaret ediyor. Mesela Kraliçe Elizabeth’in marka değeri Beyonce’un 16 katı, Kim Kardashian ve Bill Gates’in ise 6 katı.

Araştırma kapsamında görüş veren marka ve iş profesyonelleri, kraliyet ailesinin marka değerinin yaklaşık 71 sterlin, Kraliçe’nin kişisel marka değerinin ise 35 milyar dolar olduğu tahminlerinde bulundu. Yani Coca Cola gibi büyük markalarla eş değerde.

Araştırmaya, Ocak 2017 ile Mart 2021 arasında dokuz ünlü aileden 37 kişi ve 10 küresel marka dahil edildi. Dünya çapında makaleler takip edildi ve 65 dilden İngilizce’ye çevirisi gerçekleştirildi.

Kaynak: Fast Company

İnsanlar daha güçlü hikayeler duymak istiyor

featured Kraliçe Elizabeth
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Starbucks Çin’de “kahve tahtını” korumak için stratejik satışa gitti
Starbucks Çin’de “kahve tahtını” korumak için stratejik satışa gitti
McDonald’s Happy Meal kutularını çocuklar için tuvale dönüştürdü
McDonald’s Happy Meal kutularını çocuklar için tuvale dönüştürdü
OpenAI ve AWS’den üretken yapay zekayı yeniden tanımlayacak stratejik iş birliği
OpenAI ve AWS’den üretken yapay zekayı yeniden tanımlayacak stratejik iş birliği
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Haberler
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Nafizcan Önder
4 hafta önce
ChatGPT’ye erotik içerikler için “yetişkin modu” geliyor
Haberler
ChatGPT’ye erotik içerikler için “yetişkin modu” geliyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Filistinlilerin yüzde 71'i "Savaşın bir kazananı yok" diyor...
Haberler
Filistinlilerin yüzde 71’i “Savaşın bir kazananı yok” diyor…
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.