5 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Açıkhava reklamları izleyenleri hipnotize ediyor
Haberler

Açıkhava reklamları izleyenleri hipnotize ediyor

Seda Başpınar
10 Eylül 2022
2 dk okuma

Hedef kitleyi ikna etmek için gerçeklikten güç olan reklamlar için yaşamı yansıtmanın pek çok yolu var… Bunlardan biri de şüphesiz kampanyaya gerçek anlamda derinlik katıp, 3 boyutlu (3D) reklamlar ortaya koymak. Son yıllarda panodan uzanıp tüketicinin yaşamına dokunuyormuş hissi veren bu reklamların popülaritesinin giderek arttığına şahit oluyoruz. Deneyimlediğini sahiplenmeye meyilli tüketicinin hafızasına taht kurmak isteyen reklamverenler, şehirlerin en kalabalık köşelerinde yer almayı tercih ediyor.

Aşırı gerçekliğiyle etkileyen reklamların son yıllarda Asya ülkelerinde başlayıp dünyada yayılan yayılmaya başladı. Kore’de Seul’ün Times Meydanı olarak da adlandırılan Gangnam-Gu’daki dev dalgalar, Çin’de başkent Pekin başta olmak üzere, Chongqing, Chengdu ve Guangzhou gibi kentlerde reklamlar binalara döşenen dev ekranlar bunlardan bazıları

Nike ve Balenciaga, Netflix dahil olmak üzere birçok markanın kendilerini bu alanda göstermeye başladı. The Drum, pazarlamacılar için 3D reklamların yükselişle ilgili sözü uzmanlara veriyor:

Gerçekliği yakalamak zaman alabilir

Samuel Guillote, 20Something Art Direktörü:

  • Bu, zirvedeki bir sektör ve gelişmeye devam edecek. Bildiğimiz haliyle reklamcılık dünyasının değişeceğine büyük bir inancım var çünkü geleneksel alanlar normal reklam panolarından ve kullanıcı deneyiminden etkileşime geçiyor. Çalışmayı oluşturma süreci uzun olabilir ve gerçekçi görünmesi için ayrıntılara daha fazla özen dikkat gösterilmesini gerekir. Örneğin, Subway’in en son 3D interaktif reklamında sandviçin mümkün olduğunca yenilebilir görünmesini sağlamak çok önemliydi. Hatta tek tek marul parçalarını fotoğraflamak için zaman harcadılar ve farklı ekmek çeşitleriyle denediler.

Doğru alan seçmek önemli

Ash Prentice, Above & Beyond Kıdemli Kreatifi:

  • Reklam panosu için doğru alanı seçmek çok önemli. Marka ne olursa olsun, önemli olan etkisidir: En çok insan tarafından nerede görülecek? Diğer taraftan her zaman medya da kendine yer bulacak işler ortaya koymak reklamın ses getirmesi açısından oldukça önemli.

Markalar için eğlenceli bir fırsat

Ethan Jackab Blunt Action’ın yönetici ortağı:

  • Sürekli gelişen teknoloji ile birlikte, markalar kampanyaları son derece eğlenceli ve akılda kalıcı bir şekilde hayata geçirme fırsatı yakaladılar. Popülerliklerinin bir yönü sosyal medya. Bu tür reklamlar, amaçlanan açıdan yakalandıklarında süper viral olabilir çünkü standart bir reklamdan çok daha fazla dikkat çekiyor. İnsanlar yaşamları boyunca her yerde reklam panosu reklamları görmeye o kadar alıştı ki, şimdi biraz farklı, biraz da optik bir yanılsama olan bir şey görmek dikkatlerini çekiyor.

Netflix’in kafesten fırlayan reklamı görenlerin yüreğine indirdi…

featured
1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
3 Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
4 Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
5 OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Güncel Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Türkiye'de sağlık bilinci artıyor ama "iyi hissetme" oranı alarm veriyor!
Türkiye’de sağlık bilinci artıyor ama “iyi hissetme” oranı alarm veriyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Sena Tufan
8 saat önce
Apple'a göre: "Kirli eller, temiz çekim"
Haberler
Apple’a göre: “Kirli eller, temiz çekim”
Nafizcan Önder
22 Eylül 2025
Sigortam.net, Türkiye'de bir ilke imza atarak "kuş pisliği haritası"nı yayımladı
Haberler
Sigortam.net, Türkiye’de bir ilke imza atarak “kuş pisliği haritası”nı yayımladı
İrem Alimoğlu
16 Eylül 2025
KitchenAid’den Taylor Swift esintili “Tangerine Twinkle”
Haberler
KitchenAid’den Taylor Swift esintili “Tangerine Twinkle”
İrem Alimoğlu
30 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.