22 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye sahte lüksün merkezi
Haberler

Türkiye sahte lüksün merkezi oldu

Marketing Türkiye
31 Ağustos 2022
1 dk okuma

Türkiye’de lüks markaların taklidi günden güne artıyor. Bu pazarın önüne geçilememesi ise yabancı markaların Türkiye’ye gelmekte tereddüt etmesine sebep oluyor…

Türkiye’de lüks, ayakkabı, çanta ve giyim ürünlerine olan ilgi sürekli bir artış gösteriyor. Üstelik imitasyon ürünlerin kalitesi ve benzerliği de her geçen gün artıyor.

Bu ürünlerin satışlarının birçok bölgede yapılıyor olması bir yana 40-50 bin TL’lik çantalar 5-6 bin TL’den, 15- 20 bin TL’lik ayakkabılar 3-4 bin TL’den satılabilmesi şaşkınlık yaratıyor. Temel alıcı kitlesi ise Arap turistler…

Vaziyet Türkiye’nin “taklidin cenneti” olarak anılmasına kadar varınca haliyle yabancı markalar da Türkiye’ye gelmekte büyük bir tereddüt yaşıyor.

Yabancı markalar artık Türk avukatlara bile güvenmiyor

Yıllarca Tescilli Markalar Derneği’nin başkanlığını yapan ve halen Tescilli Markalar Derneği’nin Onursal Başkanı olan Selçuk Güzenge, Dünya Gazetesi’nden Elif Yavuz’a verdiği röportajda konunun aciliyetine dikkat çekiyor: “Bir an önce taklitle mücadele konusunda Türkiye’de bir platform kurulması ya da bir lobi çalışmasına başlanması gerekiyor. Bu, milletimizi karalayan bir olay. Artık haddini aşmış vaziyette. Sahte olayı o kadar büyümüş durumda ki, şaşırıyorum. 60-70 bin TL’lik çantaya 5 bin TL verip alanlar var maalesef. Lüks markalarla sürekli iletişim halindeyim. Türkiye’deki taklit ürünlere karşı kontrol mekanizmasının kaybolduğunu hissediyorlar. Taklitle mücadele çalışmalarına hız vermek zorundayız. Ne yargı karar alabiliyor, ne baskın yapılabiliyor, herkes zorda. Yabancı markaların da güveni azalıyor. ‘Yarın öbür gün bizim için tehlike arz edebilir, ayrıca lüks markalarda çalışacak eleman az’ diyorlar.”

Güzenge konunun avukatların itibarına da etki ettiğini belirtiyor: “Taklitçiler artık ürünlerin orijinal kodlarını bile bire bir yapıyorlar. Bu durum avukatları da zor duruma düşürdü. Yabancı gruplar avukatlara da çok güvenemiyor.”

Kaynak: Dünya Gazetesi

Yüksek gelirli tüketici, enflasyon dalgasında sörf yapıyor

featured lüks tüketim
1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Genna Reklam'ın Kurucusu A. Selim Tuncer hayatını kaybetti
Genna Reklam’ın Kurucusu A. Selim Tuncer hayatını kaybetti
Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
Haberler
Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
İrem Alimoğlu
2 gün önce
YouTube Rating Report sonuçları açıklandı: Mart ayında haberin merkezi "YouTube" oldu!
Haberler
YouTube Rating Report sonuçları açıklandı: Mart ayında haberin merkezi “YouTube” oldu!
Nafizcan Önder
10 Nisan 2025
SabancıDx ve Bulutistan, Türkiye ve globalde liderliği hedefleyen yol haritasını paylaştı
Haberler
SabancıDx ve Bulutistan, Türkiye ve globalde liderliği hedefleyen yol haritasını paylaştı
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
Geleceğin menülerine "harekete geçiren lezzetler" yön verecek!
Haberler
Geleceğin menülerine “harekete geçiren lezzetler” yön verecek!
Sena Tufan
21 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.