10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk markaları için fırsatlar ülkesi artık İran!
Haberler

Türk markaları için fırsatlar ülkesi artık İran!

Marketing Türkiye
2 Ekim 2015
2 dk okuma

İran’da 35 yıldır uygulanan ambargonun kaldırılması markaların iştahını kabarttı. En çok heyecanlananlar ise Türk markaları… Ambargo sırasında da İran’da ticaret yapan isimler önümüzdeki dönemi “büyük fırsat” olarak tanımlıyor. Bilhassa tekstil ve mobilya sektöründe faaliyet gösteren isimler markaların büyümeyi sürdürmesi için İran’ın tek başına dahi etkili olacağı ancak temkinli olunması gerektiği görüşünde. İran’ın önde gelen araştırma şirketlerinden Emrooz Marketing Research Company’nin Marketing Türkiye için hazırladığı “İran’da Ambargo Sonrası Fırsatlar” araştırması ve bu bakir pazarda başarılı olmanın sırları Marketing Türkiye Ekim sayısında…

Haber: Sercan Meriç 

Binlerce yıllık kültürü ve tarihiyle son yüzyılda yaşadığı siyasal ve ekonomik çalkantılarla 78 mil­yonluk nüfusuyla yıllardır uy­gulanan ambargoyla ve elbette Ortadoğu’nun en tehditkar güçlerinden birisi ol­masıyla ünlü İran… İran halkı son günlerde çok mutlu. Sebebi ise Tahran yönetimiyle Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi’nin (BMGK) beş da­imi üyesi ABD, İngiltere, Fransa, Rusya, Çin ile Almanya’nın oluşturduğu P5+1 grubu arasında İran’ın nükleer programına dair yürütülen müza­kerelerin anlaşmayla sonuçlanması. Anlaşma yıl­lardır ambargoya mâruz kalan İran’ın artık dün­yayla entegre olabilmesine fırsat tanıyor. Nitekim “diplomasi zaferi” olarak değerlendirilen anlaş­mayla birlikte Türkiye’yle aynı büyüklükte olan İran’ın ticari hayatında çok önemli gelişmeler bekleniyor. Genç bir nüfusa sahip olan, internetin hızla yaygınlaştığı İran’daki yeni fırsatlar için en çok iştahlanan ülkelerin başında da Türkiye geli­yor. Türk markaları bu bakir pazara girmek için ziyaretlere başladı bile. Başta tekstil ve mobilya sektörünün İran’a gözünü diktiği, bu yeni pazarın Türk markalarının büyümesinde çok önemli rol oynayacağı tahmin ediliyor. Ancak İran’la ilgili her şey bir anda güllük gülistanlık olmayacak. Ni­tekim bürokrasinin ağır çalışması, gümrüklerde yaşanan problemler, sahte ürünlerin yaygınlığı ve elbette pek çok küresel dev markanın da gözünü bu pazara dikmiş olması gibi sebepler İran pazarı­na rengini veriyor.

Ayrıntılar Marketing Türkiye Ekim sayısında… 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!
Haberler
Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!
Nafizcan Önder
2 gün önce
Brandverse Awards 2025 yeniliklerle geliyor: Son başvuru tarihi 17 Nisan!
Haberler
Brandverse Awards 2025 yeniliklerle geliyor: Son başvuru tarihi 17 Nisan!
Marketing Türkiye
29 Mart 2025
Halil Özcan: “ON Dijital Bankacılık ile 5 yılda 5 milyon müşteriye ulaşacağız”
Haberler
Halil Özcan: “ON Dijital Bankacılık ile 5 yılda 5 milyon müşteriye ulaşacağız”
Advertorial
4 Mart 2025
Spotify, yeni müzik milyonerleri ($) yarattı...
Haberler
Spotify, yeni müzik milyonerleri ($) yarattı…
İrem Alimoğlu
12 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.