3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
müşteri
Haberler

Seçeneği artan müşteri sepeti daha çok dolduruyor

Seda Başpınar
6 Temmuz 2022
3 dk okuma

Perakendeciler, pandeminin de getirdiği yeni alışkanlıklarla birlikte tüketiciye hitap edebilmek için birden fazla kanalı eş zamanlı olarak kullanmayı tercih ediyor. Öyle ki bir müşteri kullandığı kanaldan bağımsız olarak, ilk temas noktasından sonuncuya kadar sorunsuz bir alışveriş deneyimi yaşaması ve herhangi bir temas noktasıyla her etkileşime girmesinin satış artışlarına önemli yansımaları oluyor. Öte yandan bu kanallar arası alınan hizmetlerde ve yaşanan deneyimlerde belli bir standart yakalamanın kolay olmadığı da bir gerçek…

Pattern Araştırma Şirketi ve Google Türkiye, Türkiye perakendecilerine özel bir müşteri çalışması gerçekleştirdi. Markaların e-ticaret ve mağaza deneyimlerini 4 farklı prensip üzerinden 43 temas noktasını belli kriterler etrafında değerlendirerek bir analiz ortaya çıkaran araştırmaya göre kanallar arası rahat geçiş yapan ve tüm satın alma kanallarını efektif kullanan memnun bir müşteri, memnuniyetsiz müşterinin ortalama iki katı kadar harcama yapıyor. Ayrıca araştırmaya göre tüketicilerin tercihleri satın alma yaptıkları yere göre farklılık gösteriyor. Örneğin, mobili veya online satın almayı cazip kılan en önemli faktörlerden biri ürünlere dair tüketici yorumlarının olması.

Tüketicilerin tercihleri mobil, online ve mağazadan alışverişte farklılaşıyor

Tüketicilerin yüzde 88’i bu özelliğin kendi satın alma kararlarında önemli bir kriter olduğunu belirtiyor. Ödemede sağlanan kolaylık ve esneklik yine online’da alışverişi cazip kılan unsurlar. Katılımcıların yüzde 85’i online’daki satın almayı ödeme tercihleri anlamında daha kolay buluyor. Mağaza içi alışveriş tarafında ise, araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 79’u kişiselleştirilmiş bir müşteri deneyiminin önemli olduğunu söylüyor. Yüzde 74’lük bir kesim ise ürüne dokunmanın alışveriş deneyiminin kritik parçalarından biri olduğunu belirtiyor.

müşteri

Ücretsiz kargo avantaja dönüşebiliyor

Click & Collect, yani online’da yapılan bir alışverişin mağazadan veya bir teslimat noktasından teslim alınması, özellikle tatil ve alışverişin patlama yaptığı ve zamanında teslimatların daha önemli olduğu dönemlerde çok daha popüler hale geliyor. Müşteriler bu sayede hem teslimat zamanlamasını kontrol etmeyi tercih edebiliyor hem de fiziksel mağazalarda daha az zaman harcıyor. Kargo ücretinin olmaması da ek bir avantaj. Tüketiciler istedikleri kanaldan istedikleri zaman faydalanmak istiyor. Bazı kriterler ise tüketiciler için alışveriş esnasında kritik ve olmazsa olmaz nitelikte. Bu kriterlerin başında; ürünlerin tüm satış kanallarında tedarik edilebilmesi, stok bilgisine erişebilmek, istikrarlı fiyatlama politikası, teslimatta çeşitlilik geliyor.

Teslimat koşullarından memnun olmayan müşteri alışverişi yarıda bırakıyor

Teslimat koşullarından memnun olmayan ve sepeti terk eden müşteri oranını da azaltan Click & Collect, geç veya yanlış teslimatların yaşatacağı kötü deneyimleri elimine ederek tedarik sürecindeki sorunları azaltmaya da yardımcı oluyor. Türkiye’de yüzde 57 oranında mevcut olan bu hizmet Kuzey Avrupa ülkelerinde yüzde 85 oranına kadar çıkıyor. Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 56’sı bu hizmet daha yaygın olsa söz konusu perakendecilerden daha fazla alışveriş yapacaklarını belirtiyor.

Ücretsiz iadeye önem veriliyor

Ücretsiz kargo ve iade seçenekleri neredeyse yüzde 50 olan Avrupa ortalamasına göre, Türkiye yüzde 80’lerde bu hizmeti sunuyor. Bu durum özellikle mağaza alışverişini tercih eden kitleleri e-ticarete teşvik edecek bir özellik olabilecekken, Türkiye’deki perakendeciler için artık hayli yaygın olmasından dolayı, bir tercih edilme sebebinden çok tercih edilmeme sebebi halini aldı.

Mobil uygulamalar yükselişini sürdürüyor

Mobil uygulamalar pandemiyle ivme yakalayarak önemli bir satış kanalı olma yolunda ilerliyor ve Türkiye’de tüketicilerin yüzde 85’i perakendecilerin uygulamalarını tercih ediyor. Uygulamalar için en büyük motivasyon yüzde 63 oranında kargo ve teslimat süreçlerinin efektif şekilde takip edilebilmesi; hemen ardından yüzde 54 oranında uygulamaya dair fiyat ve seçki avantajları geliyor. Yüzde 19’luk limitli bir kitle ise bir topluluğun parçası olmak için uygulamaları tercih ettiklerini söylüyorlar. Türkiye’de Avrupa pazarlarına kıyasla çok kanallı hediye kartı uygulaması hala geride kalıyor. Avrupa’da tüm satış kanallarında kullanılabilen hediye çekleri yüzde 55 oranında yaygınken, Türkiye’de bu oran sadece yüzde 7,12.

müşteri

Geleceğin kazananları: Bütünleşik ve kişiselleştirilmiş deneyimler

Kanallararası geçişken ve bütünleşik deneyim, Türkiye’deki çok kanallı perakendecilerin öncelikli gelişim alanı olarak beliriyor. Bu alanda giyim perakendecileri nispeten daha iyi performans gösterirken, tüketici elektroniği ve ev & yaşam sektörlerinin satış kanallarını daha fazla entegre etmeleri gerektiği görülüyor. Tüm sektörler nezdinde kişiselleştirmeyi unutmamak, müşterilere tercih ve ihtiyaçlarına uygun bir iletişim yapmak oldukça kritik. Türkiye’nin bu alanda Avrupa’nın gerisinde kaldığı görülüyor. Tüketicilere yağan mesaj yağmuru arasında sıyrılmak adına markaların müşteri verilerini toplamak ve kişiselleştirilmiş pazarlama uygulamalarını hayata geçirmek için yol haritalarını bugünden belirlemeleri fayda sağlayacak gibi görünüyor.

Her dört tüketiciden üçü sipariş ettiği üründen pişmanlık duyuyor. Peki o ürünlere ne oluyor?

featured
1 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
2 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
3 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
4 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
5 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Güncel Haberler
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

yapay zeka teknolojileri
Haberler
AI Tomorrow Summit bu yıl “Geleceği Şekillendir” temasıyla gerçekleştirilecek
Marketing Türkiye
20 Mayıs 2025
TDK, yapay zeka için Türkçeye özgü derlem ve sözlük hazırlayacak!
Haberler
TDK, yapay zeka için Türkçeye özgü derlem ve sözlük hazırlayacak!
Sena Tufan
2 Mayıs 2025
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Haberler
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Sena Tufan
15 Mayıs 2025
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Haberler
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.