3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
anahtar kelime
Haberler

Anahtar kelimelerin trendi değişiyor

Seda Başpınar
18 Haziran 2022
2 dk okuma

Şirketlerin hedef kitlelerine ulaşmak, site trafiğini artırmak, yeni müşteriler kazanmak ve satışları artırmak için anahtar kelimelerini manuel olarak güncellemeye ve optimize etmeye çalışmak için büyük miktarda zaman ve kaynak harcamasına neden olabilir. Ancak bu yaklaşımın artık modası geçmiş durumda.

Kafası karışmış durumda olan tüketiciler, sonsuz seçeneğin olduğu internette istedikleri ürüne ulaşmaya çalışırken en doğrusuna ulaşmak için birçok farklı anahtar kelime kullanıyor. Türkiye’deki elektronik perakendecisi MediaMarkt bu sorunu çok iyi biliyor. Şirket, yıllardır manuel anahtar kelime girişine bu yaklaşımı uyguluyordu.

Yeni trendleri görünür kılmak için geniş eşlemeden faydalanın

MediaMarkt ürünlerine trafik çekerek aranma hacmini genişletmek için yola çıktığında farklı kelimelerle arama yapan müşterilere erişmenin zorluklarını fark etti. Müşterilerin taleplerine anlık cevap vermek ve aramalarda daha fazla görünür olmak istediklerinde ise ciddi bir iş yükü ve maliyetle karşılaştılar. Bu farkındalık beraberinde veriye ve otomasyona dayalı pazarlama stratejileri üzerinden şirketi daha da ileri taşımak adına yeni teknolojilerden faydalanma hareketine yöneltti.

Basit ama etkili bir çözüm

Özellikle telefon, bilgisayar ve tablet üzerinden rastgele alışveriş aramalarında yarışın kızıştığı bir ortamda işletmeleri bir adım öne çıkaran geniş eşleme hem zaman kazandırıcı hem de basit bir çözüm. Sistem, kısaca kullanıcının son arama etkinlikleri, açılış sayfasının içeriği ve reklam grubundaki diğer anahtar kelimeler gibi detayları dikkate alarak bir anahtar kelime üzerinden reklamlarınızı alakalı tüm aramalarda görünmesini – bazıları anahtar kelime terimlerini içermese bile – sağlıyor.

İlk defa Türkiye’de kullanıldı

Örneğin “bilgisayar” anahtar kelimesini tanıttığınızda sistem otomatik olarak reklamınızın bu kelimeye benzer ya da “bilgisayar aksesuarları” ya da “bilgisayar modelleri” gibi türevleriyle yapılan her aramada görünür olmasını sağlıyor. Geniş eşlemenin müşterilerinin karar verme sürecini basitleştirerek, onlara vakit kazandırdığını gören MediaMarkt bu çözümü ilk defa Türkiye’de bir kampanyasında kullandı.

Yeni anahtar kelime arama tekniği ile trafiği artırın

SEM Digital Marketing Executive Taylan Gök, geniş eşlemeden aldıkları ilk sonuçları “ilham verici” olarak nitelendirerek, şöyle devam ediyor: “Geniş eşleme kullanımıyla birlikte Google’ın sunduğu çözümlerle bu dönüşüm yolculuğunda kısa zamanda beklediğimiz sonuçları elde etmeye başladık.” MediaMarkt yukarıda sayılan yolları izleyerek kendi adına bu yeni teknikten faydalanarak dijitaldeki başarılarını artırmayı hedeflemiş.

Hem tasarruf edin potansiyel kitlenizi bulun

Peki hem tasarruf yaparak hem de efektif yeni bir teknolojiyle kafası karışık müşterilere ulaşmak nasıl mümkün olabilir? Gök, geniş eşleme sayesinde dönüşüm oranlarında 3.5 kat, reklam harcamalarından elde edilen gelirlerde ise 2.5 katın üzerinde ciddi bir artış elde ettiklerini belirtiyor.

Öte yandan, tıklama başı maliyetlerde yüzde 44 düşüş yakaladıklarını, dönüşüm maliyetlerini ise yüzde 85 oranında düşürdüklerinin altını çiziyor. Geniş eşleme sayesinde aramalara doğru yerde doğru zamanda çıkmayı başardıklarını belirten MediaMarkt Dijital Pazarlama Müdürü Nihan Aydın ise şunları ekliyor: “Bu deneyimle birlikte kelimeleri geniş eşlemeye uyarladığımızda tıklama başı maliyeti olarak hem daha ucuza trafik alabileceğimizi hem de daha yüksek yatırım getirisi kazanabileceğimizi görmüş olduk.”

Kaynak: Think with Google

İyi bir web sitesi nasıl tasarlanır?

featured
1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
4 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
5 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
İrem Alimoğlu
26 Mayıs 2025
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Haberler
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Advertorial
7 gün önce
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Haberler
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar parola çalındı!
Haberler
Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar parola çalındı!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.