16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar hangileri?
Haberler

Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar

Gizem Yıldız
29 Mayıs 2022
3 dk okuma

Statista, kozmetik sektöründe gelirlerin 2021 yılında global olarak sekiz milyar doların üzerinde artarak 80.74 milyar dolara ulaştığını açıkladı. Hatta veriler, 2022 yılına kadar 100 milyar doları aşacağına ve 2026 yılına kadar yıllık yaklaşık 131 milyar dolara ulaşacağına işaret ediyor. Bu iştah kabartan rakamlar sektörde rekabetin de günbegün artmasına neden oluyor. Ancak zorlu sektörde tüketicinin güvenini kazanarak hem aklına hem de gönlüne girmek hiç de kolay değil. Tüketiciler hem sürekli yenilik arıyor hem de daha doğal ve uygun fiyatlı ürünler talep ediyor… Marketing Türkiye için PRAGMA’nin gerçekleştirdiği “Kişisel Bakım Araştırması” hangi kişisel bakım markalarının tüketicinin vazgeçilmezi olduğunu ortaya koyuyor…

Saçları Taft şekillendiriyor

Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar

Saç şekillendirme söz konusu olduğunda tüketicilerin ilk tercihi Taft oluyor. Yüzde 35.9’luk bir oranlar birinci tercih olan Taft’ı, yüzde 30.8 ile Elidor ve yüzde 28.7 ile L’Oréal takip ediyor.

Gülüşler Colgate güvencesinde

Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar

Ağız bakım ürünleri kategorisinde tüketicinin ilk üç tercihi; Colgate (yüzde 71.9), İpana (yüzde 56.4) ve Signal (yüzde 53.1) oluyor.

En çok tercih edilen şampuan markası “Elidor”

Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar

Katılımcılara şampuan kategorisinde en çok tercih ettikleri marka sorulduğunda yüzde 66.1 ile zirvede Elidor’u görüyoruz. Onu yüzde 60.5 ile Pantene takip ederken, Dove da yüzde 28.2 ile ilk üçteki yerini alıyor. Saç bakım kategorisinde de sıralama değişmiyor. Yüzde 65 oranında katılımcı saçlarının bakımını Elidor’a emanet ediyor. Pantene (yüzde 60.1) ve Dove (yüzde 24.2) da tercih edilen diğer markalar.

Flormar renkleri özgüven tazeliyor

Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar

Söz konusu renkli kozmetik olduğunda lider marka Flormar’ın (yüzde 48.8) en yakın rakibi Maybelline (yüzde 38.8) oluyor. L’Oréal Paris (yüzde 35) de bu kategorinin güçlü markalarından.

Parfümde rekabet çetin

Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar

Birçok kişi tarafından “bir karakter yansıması, imza” olarak görülen parfümde tercihler sorulduğunda bu kategorideki rekabetin çetin olduğu görülüyor. En çok tercih edilen marka olan Avon’u (yüzde 25.7) bir adım farkla ikinci sıraya yerleşen Lancôme (yüzde 23.6), Burberry (yüzde 23) ve Giorgio Armani (yüzde 22.1) takip ediyor.

Cilde en iyi NIVEA bakıyor

Cilt Bakım Kategorisi’nde yüze 61 ile katılımcıların açık ara ilk tercihi NIVEA oluyor. Arko (yüzde 23.1), Dove (yüzde 22.4) ve Bepanthol (yüzde 21.5) de yakın oranlarla en çok tercih edilen markalar arasında. Yüz temizliğinde de NIVEA yüzde 52 ile tüketicinin ilk tercihi. Onu Garnier (yüzde 39.6) ve Neutrogena® (yüzde 23.22) takip ediyor. NIVEA cilt bakımı ve yüz temizliği ürünlerinin yanında güneş bakımı ürünleriyle de tüketicinin en çok tercih ettiği marka oluyor. Yüzde 52.2’lik bir kitlenin ilk tercihi olan markayı, yüzde 28.9 ile Sabamed ve yüzde 27.7 ile Garnier takip ediyor.

NIVEA zirvede yalnız

Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar

NIVEA yüzde 56.9’luk bir tercih oranıyla deodorant kategorisine de ambargo koyuyor. Yüzde 49.7’lik bir kitle Rexona derken, yüzde 39 oranında katılımcının aklında Dove var. Rollon kullananların ilk üç marka tercihi de aynı; Nivea (yüzde 61.9), Rexona (yüzde 44), Dove (yüzde 35.4)…

Pürüzsüzlük elçisi Gillette

Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar

Tıraş ve epilasyon kategorisinde zirveyi Gillette (yüzde 36.8) ele geçiriyor. Braun (yüzde 30.8) ve Veet (yüzde 19.2) de önemli oranda tercih edilen markalar oluyor.

“Tüketiciyle Birlikte Işıldayan Markalar” araştırmasının metodolojisi:

Marketing Türkiye için PRAGMA Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Kişisel Bakım Araştırması” 10-14 Ocak 2022 tarihleri arasında online araştırma metodolojisiyle gerçekleştirildi. Örneklem oluşturma için PRAGMA Panel’in katılımcılarından yararlanıldı. Araştırmaya üç büyük ilden toplamda 400 kişi katıldı.

Kişisel bakımda artık onlar olmadan asla!

AVON Colgate Elidor featured Flormar Gillette NIVEA PRAGMA Taft
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

McDonald's'ın Roma'daki antik mozaik enstalasyonu sosyal medyayı ikiye böldü
Haberler
McDonald’s’ın Roma’daki antik mozaik enstalasyonu sosyal medyayı ikiye böldü
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Haberler
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Marketing Türkiye
17 Mayıs 2025
Apple'dan katlanabilir telefon hamlesi: Fiyatı 2 bin doları aşabilir
Haberler
Apple’dan katlanabilir telefon hamlesi: Fiyatı 2 bin doları aşabilir
İrem Alimoğlu
16 Nisan 2025
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Haberler
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Sena Tufan
26 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.